20. 1. 2019 20:49 − 7448× − 9

Vydařená premiéra Olivera Solberga s R5

Syn Pettera Solberga o víkendu poprvé usednul za volant rodinného Volkswagenu Polo GTI R5.

Vzhledem ke svému nízkému věku mu nezbývá než se účastnit lotyšského mistrovství. Na startu úvodní Rally Alüksne se ale sešla celkem kvalitní konkurence a mladého Solberga při debutu v kategorii R5 a s novým navigátorem Aaronem Johnstonem po boku čekala těžká dřina. Do Mini WRC v tradičních zelenočervených barvách usednul úřadující lotyšský mistr Valeriy Gorban a jako obhájce vítězství samozřejmě v Alüksne platil za největšího favorita. S Fordem Fiesta Proto se chtěl zimního podniku zúčastnit úřadující mistr Evropy Alexey Lukyanuk, ale nesehnal dostatek financí. Do centra soutěže ale Rus dorazil alespoň jako poradce Stanislava Travnikova debutujícího za volantem té samé Fiesty Proto. Předloňský ruský mistr se zmohl ve většině zkoušek pouze na časy v druhé desítce a díky velké ztrátě z první sobotní zkoušky, kde vycouval do sněhové závěje, do cíle dojel až jako sedmadvacátý. Estonec Egon Kaur si s tím samým vozem počínal daleko lépe, ostatně startuje s ním už třetí sezónu.

Od prvních kilometrů se držel na čtvrtém místě. Když dokázal Kaur zvítězit ve čtvrtém testu, posunul se necelé čtyři vteřiny za třetího Lukasze Habaje za volantem Škody Fabia R5. Jejich intenzivní souboj byl ozdobou zbytku soutěže. Kaur se hodně snažil, ale na polského rivala nakonec nestačil a musel se smířit s pozicí těsně pod pódiem. S vozem typu Proto v Rally Alüksne startoval i domácí Jänis Vorobjovs. Role nejrychlejšího Lotyše se ujal hned v prvním testu, ale na Kaura útočil marně a až do svého odstoupení se držel na pátém místě. V sedmě zkoušce u jeho Mitsubishi Mirage RS Proto Evo II odešla převodovka. Do cíle jako nejrychlejší z domácích jezdců nakonec dorazil pilot produkčního Mitsubishi Lancer EVO IX Emils Blüms. Na Tomasze Kasperczyka se sofistikovanějším speciálem R5 nestačil a musel se spokojit se šestým místem. Soutěž odstartovala už v pátek večer dvojicí zkoušek odjetých až po setmění. V obou zvítězil Gorban a do sobotního dění si odvážel náskok necelých pěti vteřin. Solberg ještě ráno za ukrajinským soupeřem zaostával, ale druhou sekci ovládnul a po RZ 6 se stal novým lídrem rally. Gorban kontroval nejrychlejším časem v sedmé zkoušce a stlačil své manko pod sekundu. Norský junior ale při debutu s Volkswagenem předvedl výkon, jako by s ním startoval už dlouhá léta. Závěrečné tři zkoušky opanoval a do cíle si na Gorbana přivezl náskok více než čtvrt minuty.

Komentářů celkem: 9
20. 1. 2019 21:251
0 0
Škoda že Lukyanuk nesehnal dost peněz aby mohl startovat. Zajímalo by mě srovnání těch dvou. Jinak je vidět že Oliver se potatil, což je dobře.
20. 1. 2019 21:282
0 0
Zatím jede v kariéře po stopách Kalleho, také začínal tam, kde může jet už od 16 let, uvidíme dál. Aby se za 3 roky nepotkávali ve WRCech smajlík
20. 1. 2019 21:573
0 0
Jen malá technická - ty časy ve výsledcích na této stránce, to vypadá spíš na nějakou RZ než na celkové časy v cíli smajlík
20. 1. 2019 22:054
0 0
Původně napsal wewerka
Jen malá technická - ty časy ve výsledcích na této stránce, to vypadá spíš na nějakou RZ než na celkové časy v cíli smajlík
máš pravdu, ty časy jsou deformované, protože soutěž se jela na setiny, což rozhodilo tenhle vkládací script, na resultech je to ok, tady ten script upravím za chvilku
20. 1. 2019 22:135
0 0
tak už jsou ty časy správně
21. 1. 2019 09:066
0 0
Co je to za auto Ford Fiesta Proto? Dohledal jsem, že to má motor a podvozek z EVO X a sekvenční převodovku. Jedná se o nějakou místní specialitu, nebo to půjde homologovat v připravované kategorii R4, přestože to není od Orecy?
21. 1. 2019 11:287
0 0
Predpokladam, ze se jedna o auto od bratri Dytku, to tezko dostane mezinarodni homologaci.
21. 1. 2019 13:128
0 0
Vozy Proto připravuje Dytko Sport. V zásadě jsou schopni vnitřnosti EVO X dostat do jakékoliv kastle, kterou zákazník žádá. Kromě Fiest v minulosti udělali i VW Polo, Hyundai i20 nebo Mitsubishi Mirage. V Polsku jich jezdí poměrně dost, jedno jejich Polo jezdilo před pár lety ve Španělsku a pro příští rok mají být vozy Proto povolené i ve slovenském mistráku, mezinárodní homologace ale jasně není a asi není ani cílem jí mít.
21. 1. 2019 19:339 Upraveno 19:37
0 0
Na YouTube jsou videa od Dytků a těch aut je hodně,poslední Yaris a možná C3, Alex jim to zajíždělsmajlíkMoc hezky se na to dívá,ale moc se to asi nerozmůže, homologaci to mít jistě nebude.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!