Kalle Rovanperä povede startovní pole vozů třídy R5

Tovární posádka ŠKODA Motorsport Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen zahájí sezónu na nadcházející Rallye Monte Carlo.

› V úvodním kole sezóny 2019 mistrovství světa, na Rallye Monte Carlo, povede posádka Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen startovní pole čítající 13 posádek s vozy ŠKODA
› ŠKODA Motorsport bude sbírat body do hodnocení výrobců v nové kategorii WRC 2 Pro, vypsané v rámci mistrovství světa, s továrním jezdcem Kallem Rovanperou
› Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jsme hrdí na to, že ŠKODA FABIA R5 tvoří více než jednu třetinu startujících vozů třídy R5.“

Mladá Boleslav, 22. ledna 2019 – Tovární posádka ŠKODA Motorsport ve složení Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen zahájí svoji závodní sezónu ročníku 2019 na nadcházející Rallye Monte Carlo (24. 1. – 27. 1. 2019). Potom, co v minulém roce skončila ve své třídě na druhém místě, má letos na této nejprestižnější soutěži celé sezóny za cíl zvítězit. Se soutěžními vozy třídy R5 pojede 31 posádek, z nichž se 13 spoléhá na vůz ŠKODA FABIA R5, který je současně nejúspěšnějším rallyovým speciálem své třídy. ŠKODA Motorsport současně Rovanperu zapsala do nové kategorie WRC 2 Pro, vypsané v rámci mistrovství světa.

Sezónu 2019 mistrovství světa FIA World Rally Championship otevře legendární Rallye Monte Carlo. Soutěž známá svými nevyzpytatelnými podmínkami a neustále se měnícím povrchem trati je současně nejprestižnější soutěží celého mistrovství světa. S ledem, sněhem, deštěm, mlhou a suchými úseky s rozbitým povrchem nabídne „Monte“ všechny druhy povrchů. „Nemůžete zde jet neustále naplno, musíte očekávat neočekávané. Volba správných pneumatik je tu něco jako loterie. Ale já tuhle soutěž miluji, a to zejména když je hodně ledu a sněhu. V letošním roce chci stavět na zkušenostech, které jsem zde získal loni,“ řekl Kalle Rovanperä.

„V roce 2019 se ještě více zaměříme na naše zákazníky. Jsem šťastný a hrdý zároveň, že 13 posádek, což je více než jedna třetina vozů jedoucích s vozy R5, vsadila na vůz ŠKODA FABIA R5,“ komentuje šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. ŠKODA Motorsport současně registrovala Kalle Rovanperu do nově vypsané kategorie WRC 2 Pro v rámci mistrovství světa.

První etapa Rallye Monte Carlo odstartuje ve čtvrtek (24. ledna) v 18:50 v zimním středisku Gap situovaném uprostřed francouzských Alp. Během prvního dne posádky absolvují dvě rychlostní zkoušky za tmy, z nichž každá bude měřit 20 kilometrů. V pátek a sobotu (25. a 26. ledna) na posádky čeká dalších deset rychlostních zkoušek, během nichž se dostanou na jih do Monte-Carla.

Na neděli (27. ledna) jsou připraveny další čtyři rychlostní zkoušky, z nichž dvě se pojedou na známém Col de Turini. Celkem posádky absolvují 16 rychlostních zkoušek s celkovou délkou přibližně 323 km.

Věděli jste, že…

…první Rallye Monte Carlo se jelo v roce 1911 a je nejstarší soutěží kalendáře WRC?
…Rallye Monte Carlo bylo původně navrženo jako propagační akce Monte-Carla coby turistické destinace? Do roku 1998, i když právě v tomto roce měly tovární týmy výjimku, se startovalo z různých konců Evropy, někdy dokonce až ze severní Afriky, v rámci hvězdicové jízdy zvané „Constellation Run“, což byl test spolehlivosti, který museli závodníci podstoupit před tím, než se postavili na skutečný start v Monaku nebo ve Francii?
…Rallye Monte Carlo je jedinou soutěží mistrovství světa, kde týmy mohou volit ze čtyř druhů pneumatik: slicků, slicků s hřeby, zimních pneumatik a zimních pneumatik s hřeby?
…na Rallye Monte Carlo je zcela zásadní a extrémně náročná volba správných pneumatik? Týmy musí na dvě nebo tři rychlostní zkoušky vystačit se čtyřmi pneumatikami nasazenými na voze a maximálně dvěma rezervními koly. Protože se často stává, že zatímco jedna rychlostní zkouška je pokryta sněhem a další je namrzlá, mokrá nebo suchá, je volba pneumatik ve většině případů kompromisem.
…že se právě z důvodu proměnlivých podmínek často stává, že posádky na svůj vůz použijí například kombinaci zimních pneumatik s hřeby a slicků, což je způsob, jak je možné vyrovnat se s měnícími se podmínkami na trati?
…v letošním roce se bude závěrečný nedělní ceremoniál s předáváním cen konat na Qui Albert I., v blízkosti přístavu?

Komentářů celkem: 11
22. 1. 2019 15:031
1 0
Pokud to ještě někdo neví, tak Kalle sice startuje pod hlavičkou Škody Motorsport a boduje za ně do WRC 2 Pro, ale auto mu připravuje Toni Gardemeister, takže to není úplně tovární start.
22. 1. 2019 19:152
0 0
A víte, kde se to auto opravdu přiravuje?
22. 1. 2019 20:253
1 0
Design vozu hovoří jasně. Škoda Motorsport je tu pouze parazit.....
22. 1. 2019 21:084
1 0
To bych takhle úplně neřekl.Spíše bych chtěl vyzdvihnout, že se připravuje v Čechách, nedaleko od "komína" a připravuje ho velmi profesionální tým smajlík
22. 1. 2019 22:085
0 0
A ten tým je tajný?
22. 1. 2019 22:536
0 0
Z auta v pozadí (RallyCrossová Fabia S1600) tipuji, že jde o tým LMP Racing. S autem z tohoto týmu startoval Kalle na Monte i minulý rok.
22. 1. 2019 23:387
0 0
Každopádně jestli je ta fotka desing na Monte, tak to s tou převahou různých reklam a divnou barvou, jako tovární auto nevypadá ani trochu.... smajlík
23. 1. 2019 09:268
0 0
Původně napsal Béza
A víte, kde se to auto opravdu přiravuje?
U Lanků v Pacericich smajlík
23. 1. 2019 17:459
0 1
Původně napsal M@rkko
Původně napsal Béza
A víte, kde se to auto opravdu přiravuje?
U Lanků v Pacericich smajlík
Přesně tak. Moc se o tom nepíše, ale auta pro finské talenty se připravují v Paceřicích v LMP Racing.
24. 1. 2019 07:3910
0 0
A já si vždycky myslel, že tovární jezdec jede s autem připraveným v továrně... smajlík
26. 1. 2019 10:5711
0 1
Co to je za bludy obludy!LMP bude připravovat káru pro WRC2!Možná tak oblastní přebor.Svět není českej mistrák tam lítaj střelci né to co u Vás partička důchodcu tchýni vezoucí na vlak!Vzpamatujte se!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!