22. 1. 2019 14:57 − 7754× − 11 0

Kalle Rovanperä povede startovní pole vozů třídy R5

Tovární posádka ŠKODA Motorsport Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen zahájí sezónu na nadcházející Rallye Monte Carlo.

› V úvodním kole sezóny 2019 mistrovství světa, na Rallye Monte Carlo, povede posádka Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen startovní pole čítající 13 posádek s vozy ŠKODA
› ŠKODA Motorsport bude sbírat body do hodnocení výrobců v nové kategorii WRC 2 Pro, vypsané v rámci mistrovství světa, s továrním jezdcem Kallem Rovanperou
› Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jsme hrdí na to, že ŠKODA FABIA R5 tvoří více než jednu třetinu startujících vozů třídy R5.“

Mladá Boleslav, 22. ledna 2019 – Tovární posádka ŠKODA Motorsport ve složení Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen zahájí svoji závodní sezónu ročníku 2019 na nadcházející Rallye Monte Carlo (24. 1. – 27. 1. 2019). Potom, co v minulém roce skončila ve své třídě na druhém místě, má letos na této nejprestižnější soutěži celé sezóny za cíl zvítězit. Se soutěžními vozy třídy R5 pojede 31 posádek, z nichž se 13 spoléhá na vůz ŠKODA FABIA R5, který je současně nejúspěšnějším rallyovým speciálem své třídy. ŠKODA Motorsport současně Rovanperu zapsala do nové kategorie WRC 2 Pro, vypsané v rámci mistrovství světa.

Sezónu 2019 mistrovství světa FIA World Rally Championship otevře legendární Rallye Monte Carlo. Soutěž známá svými nevyzpytatelnými podmínkami a neustále se měnícím povrchem trati je současně nejprestižnější soutěží celého mistrovství světa. S ledem, sněhem, deštěm, mlhou a suchými úseky s rozbitým povrchem nabídne „Monte“ všechny druhy povrchů. „Nemůžete zde jet neustále naplno, musíte očekávat neočekávané. Volba správných pneumatik je tu něco jako loterie. Ale já tuhle soutěž miluji, a to zejména když je hodně ledu a sněhu. V letošním roce chci stavět na zkušenostech, které jsem zde získal loni,“ řekl Kalle Rovanperä.

„V roce 2019 se ještě více zaměříme na naše zákazníky. Jsem šťastný a hrdý zároveň, že 13 posádek, což je více než jedna třetina vozů jedoucích s vozy R5, vsadila na vůz ŠKODA FABIA R5,“ komentuje šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek. ŠKODA Motorsport současně registrovala Kalle Rovanperu do nově vypsané kategorie WRC 2 Pro v rámci mistrovství světa.

První etapa Rallye Monte Carlo odstartuje ve čtvrtek (24. ledna) v 18:50 v zimním středisku Gap situovaném uprostřed francouzských Alp. Během prvního dne posádky absolvují dvě rychlostní zkoušky za tmy, z nichž každá bude měřit 20 kilometrů. V pátek a sobotu (25. a 26. ledna) na posádky čeká dalších deset rychlostních zkoušek, během nichž se dostanou na jih do Monte-Carla.

Na neděli (27. ledna) jsou připraveny další čtyři rychlostní zkoušky, z nichž dvě se pojedou na známém Col de Turini. Celkem posádky absolvují 16 rychlostních zkoušek s celkovou délkou přibližně 323 km.

Věděli jste, že…

…první Rallye Monte Carlo se jelo v roce 1911 a je nejstarší soutěží kalendáře WRC?
…Rallye Monte Carlo bylo původně navrženo jako propagační akce Monte-Carla coby turistické destinace? Do roku 1998, i když právě v tomto roce měly tovární týmy výjimku, se startovalo z různých konců Evropy, někdy dokonce až ze severní Afriky, v rámci hvězdicové jízdy zvané „Constellation Run“, což byl test spolehlivosti, který museli závodníci podstoupit před tím, než se postavili na skutečný start v Monaku nebo ve Francii?
…Rallye Monte Carlo je jedinou soutěží mistrovství světa, kde týmy mohou volit ze čtyř druhů pneumatik: slicků, slicků s hřeby, zimních pneumatik a zimních pneumatik s hřeby?
…na Rallye Monte Carlo je zcela zásadní a extrémně náročná volba správných pneumatik? Týmy musí na dvě nebo tři rychlostní zkoušky vystačit se čtyřmi pneumatikami nasazenými na voze a maximálně dvěma rezervními koly. Protože se často stává, že zatímco jedna rychlostní zkouška je pokryta sněhem a další je namrzlá, mokrá nebo suchá, je volba pneumatik ve většině případů kompromisem.
…že se právě z důvodu proměnlivých podmínek často stává, že posádky na svůj vůz použijí například kombinaci zimních pneumatik s hřeby a slicků, což je způsob, jak je možné vyrovnat se s měnícími se podmínkami na trati?
…v letošním roce se bude závěrečný nedělní ceremoniál s předáváním cen konat na Qui Albert I., v blízkosti přístavu?

Komentářů celkem: 11
22. 1. 2019 15:03
1 0
Pokud to ještě někdo neví, tak Kalle sice startuje pod hlavičkou Škody Motorsport a boduje za ně do WRC 2 Pro, ale auto mu připravuje Toni Gardemeister, takže to není úplně tovární start.
22. 1. 2019 19:15
0 0
A víte, kde se to auto opravdu přiravuje?
22. 1. 2019 20:25
1 0
Design vozu hovoří jasně. Škoda Motorsport je tu pouze parazit.....
22. 1. 2019 21:08
1 0
To bych takhle úplně neřekl.Spíše bych chtěl vyzdvihnout, že se připravuje v Čechách, nedaleko od "komína" a připravuje ho velmi profesionální tým smajlík
22. 1. 2019 22:08
0 0
A ten tým je tajný?
22. 1. 2019 22:53
0 0
Z auta v pozadí (RallyCrossová Fabia S1600) tipuji, že jde o tým LMP Racing. S autem z tohoto týmu startoval Kalle na Monte i minulý rok.
22. 1. 2019 23:38
0 0
Každopádně jestli je ta fotka desing na Monte, tak to s tou převahou různých reklam a divnou barvou, jako tovární auto nevypadá ani trochu.... smajlík
23. 1. 2019 09:26
0 0
Původně napsal Béza
A víte, kde se to auto opravdu přiravuje?
U Lanků v Pacericich smajlík
23. 1. 2019 17:45
0 1
Původně napsal M@rkko
Původně napsal Béza
A víte, kde se to auto opravdu přiravuje?
U Lanků v Pacericich smajlík
Přesně tak. Moc se o tom nepíše, ale auta pro finské talenty se připravují v Paceřicích v LMP Racing.
24. 1. 2019 07:39
0 0
A já si vždycky myslel, že tovární jezdec jede s autem připraveným v továrně... smajlík
26. 1. 2019 10:57
0 1
Co to je za bludy obludy!LMP bude připravovat káru pro WRC2!Možná tak oblastní přebor.Svět není českej mistrák tam lítaj střelci né to co u Vás partička důchodcu tchýni vezoucí na vlak!Vzpamatujte se!

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama