S Filipem Schovánkem před Rally Acropolis

Těsně před odjezdem na Rally Acropolis jsme Filipovi položili několik otázek.

Těsně před odjezdem na Rally Acropolis jsme Filipovi položili několik otázek. Mimochodem – dnes, tj. v pondělí, probíhá v Řecku testování, které je společné s First Motorsport, tedy s Duvalem.

Jak hodnotíš vaše vystoupení na Rally Sardinia?

Z mého pohledu jsem spokojen a hodnocení soutěže jako celku vidím kladně. Upřímně – kdyby mi někdo před soutěží říkal, že budeme jezdit na šotolině zcela konkurenceschopné časy s Francoisem a Harrim, bral bych to jako žert. O vyhraném testu ani nemluvím. Šotolina byla pro mě obrovským zážitkem, taková typická rally. Je opravdu veliká škoda, že v Čechách tento povrch chybí. Sardinie byla pro Honzu i mě, jako šotolinové žáčky, velmi těžkou soutěží. Závodí se v poměrně vysokých teplotách, ve voze poletuje prach, auto a tím pádem i tělo dostává mnoho ran, občas i dost nečekaných. Téměř po každém testu se mění pneumatiky (přední-zadní), otravné je nejen sluníčko a teplota, ale opět všudypřítomný prach. Nevěřili byste, kolik se ho vysype ze sundaného zadního ráfku…

Jak často se stává podobná závada se snímačem otáček? Jak dlouho trvalo, než jste odhalili příčinu?

To je otázka určená spíše na týmové inženýry. Nepamatuji si, že by náš vůz v historii podobný problém někdy potkal, hned to musím zaklepat. Po zastavení jsem ihned běžel zpomalovat vozy startující za námi. Honza mezitím s diváky odtlačil vůz na okraj úzké silnice a začal analyzovat závadu. Prošel téměř vše, vše bylo správně zapojené, vše fungovalo zcela normálně, přesto motor nešel nastartovat. Po telefonické konzultaci s techniky (mimochodem jsme měli velký problém s objevením signálu a s jeho následným udržením), kdy jsme popsali závadu a již vyzkoušené a zkontrolované body, padlo podezření právě na onen snímač. Ve voze jsme s sebou měli náhradní a po jeho výměně vůz zcela bez problémů nastartoval. Celou opravu hodně komplikovaly ostatní soutěžní vozy, každé 2 minuty musel člověk utéci ze silnice a cca 20 vteřin přes prach neviděl vůbec nic. Od zastavení po nastartování motoru uběhla přibližně hodina…

Asi netřeba dodat, že jste svým výkonem na šotolině příjemně překvapili. Kde vidíš vaše rezervy na tomto povrchu?

Rezervy samozřejmě máme, a to veliké. Po každém testu jsme si udělali několik poznámek. Věříme, že nám pomohou pro další šotolinový rozvoj. Klíčové body jsou zejména rozpis, brzdy, zkušenosti a důvěra v daný povrch. Na našem rozpise bylo znát, jaké RZty se trénovali první den (úterý) a jaké den druhý (středa). Navíc jsme rozpis upravovali i během obou závodních průjezdů. Brzdy – zejména po rychlých „náletech“ do pomalých pasáží máme ještě rezervy. V seznamovacích jízdách je pro nás obtížné správně odhadnout, zda dané místo potřebuje pokyn „brzda, brzda či jen brzda nebo probrzdi“. Zkušenosti a důvěra – projevuje se hlavně v rychlých pasážích, kde vůz jede na 5-ku, 6-ku a při skocích do zatáček.
Jsem pevně přesvědčen o tom, že na konci letošního roku, budou naše šotolinové znalosti a zkušenosti o pořádný kus dále!

Vnímal si množství českých fanoušků na Sardínii?

Jedno slovo – úžasné! Slyšel jsem od kamarádů před závodem, že českých fanoušků se na ostrov chystá hodně, ale realita ještě daleko daleko předčila očekávání. Shakedown, slavnostní představení posádek, servis, tratě RZ, cílová rampa, všude bylo ohromné množství českých fanoušků a vlajek! Když jsme odjížděli s opraveným vozem z RZ1, bylo kolem nás přibližně 20 českých fanoušků. Čeština byla slyšet opravdu všude po celý závod. Ještě jednou musím za všechny české posádky poděkovat, atmosféra na Sardínii byla naprosto domácí, to se pak krásně závodí!

S jakou taktikou vyrážíte na Rally Acropolis?

V Řecku jsme nikdy nestartovali, ani netrénovali (stejný případ jako Sardínie), ale letos je to vlastně téměř jedno. Chceme pokračovat v našem šotolinovém seznamování, dovézt auto v pořádku až do cíle bez systému SuperRally. Rádi bychom navázali na naše časy ze Sardinie a byly rovnocenným soupeřem ostatním továrním vozům Škoda Fabia WRC.
V tuto dobu máme k dispozici informace, že letošní Řecko bude pekelné. Lidé od výrobce pneumatik letošní ročník charakterizovali jako „Řecko před 5 lety“… Např. první RZ zcela brutálně rozbitá, druhý a třetí test půl na půl a další test tvrdý, hladký, optimální zcela jiná směs pneumatik.
Jen připomínám, že i tovární posádky mohou v Řecku, jako na jediné soutěži MS, použít 2 rezervy, to již vypovídá o mnohém!

Jaké máte další plány po Řecku?

V Řecku jsou naplánovaná jednání, jejichž výsledkem má být rozhodnutí o našem případném červnovém startu v okolí naší republiky. Více zatím nechci prozrazovat, nezlobte se. Pak nás čeká domácí Bohemia rally a samozřejmě velmi náročná příprava na rozdílný dvojblok „Německo-Finsko“. V našem harmonogramu jsou také testovací kilometry na oba tyto závody. Okruhovou část týmu čeká též několik závodů a testů, takže všichni máme práce více než hodně. Vím zcela jistě, že jediné co nás nečeká, je oddechový čas, na ten prostě v tuto dobu není prostor.

V Řecku nám držte palce, všechny zdraví Filip

P.S. Po návratu z Řecka je Filip připraven odpovídat na další vaše otázky v seriálu "Ptejte se Filipa". Vedle toho pro vás máme v souvislosti s posádkou Kopecký – Schovánek ještě jedno překvapení, dočkáte se už zítra…

Komentářů celkem: 16
Stepec
29. 5. 2006 08:38
0 0
A ta sekce ptejte se Filipa se nachází kde?? Já bych se chtěl zeptat jak se vyvíjí jednání o druhém autě.
29. 5. 2006 10:00
0 0
Otázky se budou pokládat až po návratu.
29. 5. 2006 10:52
0 0
"případný červnový start v okolí naší republiky" ... nechcou si kluci zopakovat loňský start na šotolinovém Rajdu Polském?
Anonym IP:83.208.147.60
29. 5. 2006 12:12
0 0
Stejně ten Filip je profesionál, líbí se mi jeho přístup k mediím s ty informace divákům jsou také perfektní. Jeho odpovědi vůbec nejsou v duchu "Ptejte se mě na co chcete, já na co chci odpovím".
Anonym IP:85.70.222.117
29. 5. 2006 12:48
0 0
Je to pohodovej borec, protože kdekoliv ve světě kde jsme ho potkali, všude mluví tak, jak bychom se znali 15 let. Prima přístup.
Anonym IP:193.179.24.205
29. 5. 2006 13:31
0 0
Filip je moc hodný, že si v tom fofru a těsně před odjezdem do Řecka udělá čas na odpovědi. Děkujem
Anonym IP:82.117.151.214
29. 5. 2006 16:53
0 0
vzdycky je to v ramci moznosti objektivni cteni, to se mi libi nejvic. Na nic si nehrajou a v hlave to maji dobre srovnane, nechybi jim skromnost, tim padem je jejich vykonostni vzestup neodvratitelny - jen tak dal.
Anonym IP:193.179.141.246
29. 5. 2006 17:07
0 0
Vim ze to sem nepatri, ale nema tady nahodou negdo prehled kolik asi tak stoji Felicie pro sk. A5???
wrcka
29. 5. 2006 19:15
0 0
Mě by zajímalo, jak to vypadá s tím navigátorským sešitem, pořád tomu nemůžu nějak sehnat a docela ráda bych se něčemu přiučila
29. 5. 2006 19:17
0 0
Prodává se to i na závodech. Zkus se ho pak v těch otázkách zeptat, kde se to dá sehnat.
wrcka
29. 5. 2006 19:18
0 0
děkuji za radu... už se po tom sháním dost dlouho a nějak pořád nic...
Anonym IP:193.179.141.246
29. 5. 2006 19:29
0 0
Ty jooooo fakt nema nigdo paru co ta felca zhruba stoji? smajlík
Docela by me zajimalo jesi se vyplati takovy auto stavet nebo koupit jety...teda aby si negdo nemyslel za na to mam prachy, jenom me to zajma
Anonym IP:85.70.192.119
29. 5. 2006 21:54
0 0
zdravim, já už ten sešit mám docela dlouho, dokonce ho i používám, pošli Filipovi meil, on Ti ho třeba pošle, mě to takhle vyšlo, jinak mám už druhej a ten jsem koupil v obchodě
Anonym IP:194.50.64.132
29. 5. 2006 22:50
0 0
Přeji hodně štěstí v Řecku.
Anonym IP:62.245.116.42
30. 5. 2006 09:36
0 0
V poslednim SM je docela zajimavy dovetek v clanku o rally Sardinia. O opetovnych nekalych snahach Arminka, ze by take duvod, proc nakonec nejel Martin Prokop???
Anonym IP:80.188.221.77
30. 5. 2006 21:40
0 0
4 wrcka: to myslis kde by byly popsany zatacky a treba vysvetlivky k nim?? to bych si taky rad precetlsmajlík) 228 042 844(icq)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!