--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
22. 1. 2019 20:22 − 6770× − 14 0

U M-Sportu je letošek o finanční stabilizaci

M-Sport dlouho nevěděl, zda vůbec letos pojede, nakonec ale bude pravidelně nasazovat dvě auta s tím, že kdo zaplatí, může jet třetí.

Na rozdíl od názvu filmové komedie Petra Nikolaeva nezažil M-Sport v posledních dvou letech báječná léta pod psa, nýbrž se jednalo o velmi úspěšné sezóny korunované třemi ze čtyř (počítaje spolujezdce, tak pěti ze šesti) možných titulů a Sébastien Ogier si za volantem Fiesty WRC připsal 5. a 6. světový primát. Jenže pro letošek se Francouz upsal Citroenu, M-Sport vyhlásil výdajům odtučňovací kůru a letos plánuje jet stabilně jen se dvěma jezdci – Elfynem Evansem a Teemu Suninenem. Tam, kde si to někdo zaplatí, pojede i s dalším autem, pro první dva podniky sezóny je to případ Pontuse Tidemanda a v Portugalsku pak podobně se třetí Fiestou WRC nastoupí Gus Greensmith. Jak se pro autosport.com nechává slyšet šéf M-Sportu Malcolm Wilson, letos bude pro tým (potažmo firmu) důležitý z hlediska stabilizace financí.


Foto: M-Sport

"Není žádným tajemstvím, že musíme zkonsolidovat business, abychom měli stabilní základy pro další roky. Nebylo by fér říct, že Ogier vykolejil naše finanční plány, ale na druhou stranu jim ani nepomohl. Největším problémem jsou však ve skutečnosti prodeje vozů WRC. Dříve jsme prodávali nějakých 8 až 14 aut ročně a já doufal, že v tomto trendu budeme pokračovat. Ale poslední dva roky jsme prodali dvě auta a to spolu s poklesem prodejů vozů R5, z důvodu očekávaného představení nové Fiesty, nás dost zasáhlo," popisuje Malcolm Wilson situaci ve firmě a přidává detaily ohledně očekávané nové Fiesty, "homologace trvá déle a abych byl upřímný, tak do tohoto auta investujeme více technických zdrojů než kdy dříve. Přál bych si, aby auto pokračovalo v našem trendu, že je hned od začátku schopné jet o vítězství. Chtěli jsme si také prohlédnout konkurenci, zajímalo nás, jak si povede nový Volkswagen a za zdržení představení auta může i to, že ve firmě na nové auto klademe velký důraz," říká dále šéf M-Sportu.

Jak se dále Malcolm Wilson nechává slyšet, letošek bere jako spíše takovou přechodnou sezónu a pro rok 2020 by rád opět získal do kokpitu Fiesty WRC nějaké zajímavé jméno. Může se tak nabízet paralela s rokem 2005, kdy M-Sport taktéž nasazoval spíše platící jezdce, aby o rok později s Marcusem Gronholmem bojoval o příčky nejvyšší. Více dodává už Malcolm Wilson: "Doufáme, že Elfyn a Teemu budou mít na boj o čelo, ale jinak bych rád měl zdroje na to, abych se mohl snažit podepsat Otta Tanaka nebo někoho podobného. Chci být zpět v bojích o titul," říká šéf M-Sportu a dodává stran rozdělení funkcí mezi něj a Riche Millnera, jenž nově vede samotný tým ve WRC, "jedním ze základních pravidel, co jsme si řekli je to, že nijak nebudeme omezovat investice do vývoje. Je nezbytně nutné, aby auto zůstalo konkurenceschopné. Rich má v tomto ohledu tah na branku a neustále za mnou přichází s novými nápady. Vedení týmu je plně na něm a jeho rozhodnutích, ale já budu samozřejmě vše zpovzdálí sledovat. V týmu chceme dávat šance mladým, ať už se jedná o jezdce, mechaniky či lidi jako Rich. Ten se postupně vypracoval od prodeje náhradních dílů a postupně ve firmě stoupal vzhůru," uzavírá Malcolm Wilson.

Komentářů celkem: 14
22. 1. 2019 21:38
00
No, říká se nikdy neříkej nikdy, ale myslím, že Toyota se asi Otta jen tak nebude chtít zbavit smajlík
22. 1. 2019 23:15
00
Neštěstí to není jen o Toyotě smajlík
23. 1. 2019 05:21
00
M-Sport je super tým a ja jim hodně fandím. Ze Sebem to byla paradni podívaná a ty dvě sezony stáli zato. To se asi shodnem ne? smajlík
23. 1. 2019 09:14
00
Jan1000: Tak samozřejmě, ale nepostřehl jsem, že by Tanak byl v Toyotě nějak nespokojen, ostatně proč taky, vloni seděl jednoznačně v nejlepším autě v poli smajlík
23. 1. 2019 13:43
00
Tak jednoznačný to zase tak nebylo, na začátku sezóny byl nejsilnější Ford, uprostřed Hyundai a ke konci sezóny jednoznačně Toyota... smajlík
23. 1. 2019 21:33
00
Toyota byla na špičce ale Ford na konci taky šlapal krásně. Letos to adi bude úplně jinak. Uvidime co Hjundé a Seb 1. Ale citroen a Seb 2 taky bude ve hře. Zítra to začne.
23. 1. 2019 21:53
00
Původně napsal MPI
Jan1000: Tak samozřejmě, ale nepostřehl jsem, že by Tanak byl v Toyotě nějak nespokojen, ostatně proč taky, vloni seděl jednoznačně v nejlepším autě v poli smajlík
Tak nikdo si taky nemyslel že třeba Seb starší bude dělat křoví mimo Citroen. Mimochodem je od Citroenu dost smutné že se k němu takto zachovali za to co jim přinesl za tituly.
23. 1. 2019 21:55
00
Ale k Fordu, myslím že i továrna bude chtít časem víc než jen dělat křoví...
23. 1. 2019 22:30
00
Jan1000: Já se obávám, že u Fordu je to továrně tak nějak šumák, nevěřím, že se Ford bude angažovat jakkoliv víc, než doteď, kdyby to bylo jinak, trochu více by se zapojili a nenechali Ogiho prchnout k Citroenu.... Pokud jejich zájem nepřitáhly dva tituly v řadě, tak co jiného to dokáže? Samozřejmě nemám patent na rozum, ale takhle to vidím smajlík
24. 1. 2019 07:42
00
To MPI: souhlas
24. 1. 2019 10:14
00
Taková otazka: co bude upravovat MSport za auta na rallye když Ford chce omezit portfolio až po Mondeo, v USA dokonce jen SUV a Mustang, třeba MSport bude obstarávat VW když se domluvily dva koncerny Ford a VW na spolupráci
24. 1. 2019 13:04
Upraveno 13:05
00
Tak ono to nebude s tím omezením tak horké, tohle už tu bylo a skončilo to krizí okolo SUV. Podobně jako vývoj v Evropě, klidně se můžete stát že se všichni zblázní a budou ve WRC jezdit hybridní SUV.
24. 1. 2019 13:06
00
Ne vážně aktuální stav Fordu EU je špatný díky brexitu, to je celé. Až se vyřeší brexit a snad tím že žádný nebude, tak Fordu bude třeba řešit zas WRC. Chce si uvědomit, že i když Ford neposílá peníze tak má Wilson minimálně technickou podporu od Fordu, jinak by těžko mohl homologovat třeba novou R5. Pochybuji že v budoucnu budou všichni chtít elektrické SUV a jezdit s ním po městě. Věřím že táhla hloupá móda brzo skončí smajlík
27. 1. 2019 15:32
00
Evans to hned ze začátku stabilizoval dostatečně smajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->