30. 1. 2019 08:04 − 3571× − 0

Úvod ruského mistrovství s nádechem F1

Nejen úvodní dějství finského šampionátu se mohlo pochlubit účastí pilota ze seriálu Formule 1.

V sousedním Rusku se o víkendu také odehrál první podnik mistrovství a i na jeho startu se objevil pilot se zkušenostmi s rychlými monoposty. Tento kokpit však Vitaly Petrov vyměnil za méně komfortní podmínky ruské zimy a méně sofistikované nářadí v podobě produkčního Mitsubishi Lancer EVO IX. V konkurenci dalších sedmatřiceti vozů si Petrov nepočínal vůbec zle a první etapu zakončil na šestém místě. V klasifikaci produkčních vozů mu pak patřila příčka třetí. V neděli se Petrov dokázal dostat až těsně pod pódium, ale nakonec v RZ 8 chyboval. Incident jej stál osm minut a srazil jej mimo top ten. Nový vůz v Karelii přestavil tovární tým Lada Sport Rosneft. Yuriy Arshanskiy ovšem Grantu R3 už v první zkoušce poslal mimo trať. Hořkost debutu nové techniky dodala první zkouška druhé etapy, ve které Arshanskiy novou Ladu odstavil s poškozeným posilovačem.

Ruský šampionát zrovna nehýří nejnovějšími technickými skvosty a dlouhá léta mu vládnou produkční vozy Mitsubishi a Subaru. Igor Bulantsev už vloni přivezl do Ruska techniku R5, ale moc se mu s ní nedařilo a nejlépe skončil třetí v Rally Ekover. V letošní Rally Karelia se Bulantsev dostal až na druhé místo, ale pak jej už v první etapě ze hry o vítězství vyřadily problémy s elektronikou. Další speciál R5, Škodu Fabia do své domoviny přivezl Sergey Popov. První den chvíli i vedl a do druhé etapy odjížděl s odstupem 1,2 sekundy jako druhý nejrychlejší. Cíle se bohužel nedočkal a ani tentokrát si tak vozy R5 úspěch nepřipsaly. Dobře nedopadnul v prvním letošním klání ani úřadující mistr Sergey Uspenskiy, kterého už na samém začátku soutěže vyřadila porucha motoru jeho Subaru Impreza WRX STi. V pozici lídra se na konci sobotní etapy ocitnul Ilya Lotvinov. Vedení si pilot Mitsubishi Lancer EVO IX udržoval i během neděle, ale na dvojici pronásledovatelů v dalších vozech japonské značky neměl ani půlminutový náskok.

V soutěži se ukázal i pilot z Dakaru Vladimir Vasilyev a v sobotu dokázal se svým Lancerem EVO IX vyhrát jeden test. V neděli pak poskočil z osmého místa až na konečné šesté. Lotvinov směřoval za vítězstvím, ale pak v poslední zkoušce nechal přes dvacet vteřin. To sice není zase tolik, ale v tomto případě to stačilo na pád až na třetí příčku. Druhé místo tedy v úplném závěru spadlo do klína Grigoriy Tregubovovi. Největší senzací soutěže se ale díky Lotvinovově závěrečném incidentu stal Dmitriy Voronov. Ten až do loňska pilotoval slabší Ladu VAZ 2192 spadající do třídy R3. Teď usednul do čtyřkolky Mitsubishi Lancer EVO VII, která oproti jeho nejbližším soupeřům v Karelii postrádala úpravy nad rámec třídy produkčních vozů. Do cíle si tak Voronov přijel pro triumf mezi produkčními vozy a hlavně poprvé v kariéře opanoval absolutní pořadí podniku ruského mistrovství.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!