--> -->
28. 1. 2019 13:03 − 4702× − 18 0

Toyota se po dramatu v MC probojovala až na stupně

Ott Tänak v úvodním kole sezóny 2019 vybojoval pro tým Toyota Gazoo Racing WRT pódiové umístění na Rallye Monte-Carlo.


V první šestce skončili i Jari-Matti Latvala a Kris Meeke. Ten navíc vyhrál Power Stage, čímž završil svoji první soutěžní jízdu za volantem Toyoty Yaris WRC.



Tänak po úvodních rychlostních zkouškách ve čtvrtek v noci dokonce vedl, ale pátek kvůli výměně kola během závodu zakončil celkově jako sedmý. Následně v sobotu vyhrál všechny čtyři rychlostní zkoušky, stejně tak jako dvě úvodní erzety v neděli ráno, kdy jeho odstup za třetím činil jen něco přes minutu. 

O pódiové umístění bojoval i Latvala, jenž nakonec dojel jako pátý, pouhých 1,7 sekundy za čtvrtým v pořadí. Meeke byl šestý kvůli několikaminutové ztrátě zapříčiněné během víkendu výměnou obutí po defektech. S novým vozem se však při své první jízdě ve WRC po více než osmi měsících velmi rychle sžil. Ve čtyřech erzetách Meeke dojel jako druhý hned za Tänakem a vyhrál samotné finále, čímž získal maximální pětibodový bonus. 

Šigeki Tomojama (prezident, GAZOO Racing Company) 

„Kvůli silnějším a rychlejším soupeřům byla letošní Rallye Monte-Carlo velmi náročná, nemluvě o rychle se měnícím stavu vozovky, jako tomu zde bývá každým rokem. I přes tyto náročné podmínky všechny tři naše posádky bojovaly skutečně výborně, a tak byla rallye mimořádně zajímavá. Špičkové bojové schopnosti předvedli zejména Ott a Martin, stejně jako tomu bylo vloni. Přestože kvůli defektu ztratili dost času, vyhráli sedm rychlostní zkoušek a dojeli si pro celkově třetí místo.“



Tommi Mäkinen (šéf týmu) 

„Samotný závěr rallye byl skvělý a dosáhli jsme velmi povzbudivého výsledku. Nasbírali jsme slušné body do šampionátu. Byli jsme zde nejrychlejší v devíti z 15 rychlostních zkoušek, což dokládá velmi dobré schopnosti našeho vozu. Pozoruhodné byly zejména Krisovy výkony v jeho první rallye s naším týmem. Myslím, že tím na zbytek sezóny dostatečně varoval všechny ostatní, a nikdo jej tak nyní nespustí z očí.“ 

Ott Tänak (jezdec, vůz č. 8) 

„Z tohoto pódiového umístění mám velkou radost. Po pátku mi moc nadějí nezbývalo. Překvapilo mne, že jsme dokázali všechen ten čas dohnat na asfaltu za poměrně suchých podmínek. Dnes ráno jsme zajeli dobře a pak už nám stačilo držet si pozici až do cíle. Jsem velmi spokojen s celým naším týmem, mužstvem pro šotolinu i se samotným vozidlem. V sobotu a neděli jsme odvedli skvělou práci, a měli bychom být na sebe patřičně hrdí.“



Jari-Matti Latvala (jezdec, vůz č. 10) 

„Celý víkend to byl těsný souboj, ale nebyl jsem úplně na výši, to musím přiznat. Jsem zklamán, že jsem dnes nedosáhl na čtvrté místo. Ale nyní si uvědomuji, že jsem při testování udělal chybu a navrhl nevhodný typ nastavení pro tuto rallye. Kvůli tomu byl náš vůz příliš nedotáčivý vzhledem k mému stylu jízdy, a já tak neměl dost jistoty k rychlejšímu tempu. Měli jsme však čistý víkend bez chyb a dosáhli jsme na slušné body, což je v začátku sezóny důležité. Víme, že tento vůz dokáže vyhrávat.“

Komentářů celkem: 18
29. 1. 2019 06:21
00
´Hodně jsem fandil Krisovi, aby se mu podařil comeback. I když měl problémy s gumami, vítězstvím na PS dokázal, že pořád umí. V souvislosti s tím se nabízí otázka, zda jeho styl jízdy u Citroenu nebyl z větší části zaviněn nestabilním vozem , který se možná choval nepředvídatelně. To vše zodpoví čas a Krisovy výsledky u Toyoty.
29. 1. 2019 07:10
Upraveno 07:11
10
Citroen se možná choval nepředvídatelně, a to až do té míry, že Loeb s ním loni vyhrál Katalánsko a Ogier Monte. smajlík
29. 1. 2019 07:39
10
Pepan: tych jednotlivych RZ povyhraval aj na Citroene. Schopnost doniest auto do ciela je nieco uplne ine.
29. 1. 2019 07:45
00
Když už se musí psát TZ, tak bych tuhle nechal příslušnému škodováckému oddělení stokrát ručně přepsat, třeba by se naučili, že se to dá udělat tak, aby nikoho nedožrali smajlík
29. 1. 2019 07:49
00
Původně napsal nokian
Citroen se možná choval nepředvídatelně, a to až do té míry, že Loeb s ním loni vyhrál Katalánsko a Ogier Monte. smajlík
No a Kris s ním vyhrál Mexico a Katalánsko 2017.
29. 1. 2019 08:43
Upraveno 08:44
00
No tuhle tiskovky bych teda za vzor také nedával..
- Jsem velmi spokojen s celým naším týmem, mužstvem pro šotolinu i se samotným vozidlem
- Následně v sobotu vyhrál všechny čtyři rychlostní zkoušky, stejně tak jako dvě úvodní erzety v neděli ráno, kdy jeho odstup za třetím činil jen něco přes minutu

Tady nějak nechápu, o jaké minutě se baví..
29. 1. 2019 08:44
Upraveno 08:46
00
,,Jsem velmi spokojen s celým naším týmem, mužstvem pro šotolinu i se samotným vozidlem." Mužstvem pro šotolinu? Nemyslel tím básník spíš špiony? (gravel crew) smajlík
29. 1. 2019 08:59
00
Původně napsal Jirka ST
Když už se musí psát TZ, tak bych tuhle nechal příslušnému škodováckému oddělení stokrát ručně přepsat, třeba by se naučili, že se to dá udělat tak, aby nikoho nedožrali smajlík
asi tě to překvapí, ale spíš se oni učí od škodováků, viz. posty nade mnou smajlík
29. 1. 2019 09:11
00
2Novej: Globalizace je sviňa, to je pravda, ale v rámci tohoto pokleslého žánru je to špica. I s tou lehce půvabnou překladatelskou neobratností.
29. 1. 2019 09:30
00
Původně napsal nokian
Citroen se možná choval nepředvídatelně, a to až do té míry, že Loeb s ním loni vyhrál Katalánsko a Ogier Monte. smajlík
Autem to nebylo... Ogier to po pár dnech testů dokázal...
29. 1. 2019 09:31
00
Původně napsal Maestro
Pepan: tych jednotlivych RZ povyhraval aj na Citroene. Schopnost doniest auto do ciela je nieco uplne ine.
Přesně tak! Vyhrát PS nebo 6 RZ je hezké, ale počítá se výsledek v cílismajlík Ogier těch 11 RZ v čele nejel na krev... Chtěl dojet a vyhrát
29. 1. 2019 10:33
00
Původně napsal Martin_wrc
Původně napsal nokian
Citroen se možná choval nepředvídatelně, a to až do té míry, že Loeb s ním loni vyhrál Katalánsko a Ogier Monte. smajlík
Autem to nebylo... Ogier to po pár dnech testů dokázal...
A) Kris s Citroenem vyhrál Mexico a Katalánsko 2017. B) Citroen teď jede "jiné" auto než v polovině loňského roku. Proběhl tam zásadní vývoj.
29. 1. 2019 10:43
00
Když řešíte tu tiskovku, tak on tady bude hlavně problém v překladu. A potom ... Tisková informace je ZDROJ informací pro novináře, který z ní má sepsat článek. A ne útvar (článek) pro zveřejnění. To by jste měli vědět ze základní školy.
29. 1. 2019 11:03
00
Kazdej grammar nazi ze zakladky vi, ze se nepise "by jste", ale "byste". A co je dulezitejsi, clanky tu pravidelne pisou dva lidi, pricemz Kure nedavno uprednostnil kvalitu pred kvantitou (coz povazuju za spravny). Takze kdyz si Toyota zaplatila za umisteni tiskovky mezi clankama, tak nezbejva nez to od nich prejmout v puvodnim zneni.
29. 1. 2019 13:05
00
Původně napsal stanm3
No tuhle tiskovky bych teda za vzor také nedával..
- Jsem velmi spokojen s celým naším týmem, mužstvem pro šotolinu i se samotným vozidlem
- Následně v sobotu vyhrál všechny čtyři rychlostní zkoušky, stejně tak jako dvě úvodní erzety v neděli ráno, kdy jeho odstup za třetím činil jen něco přes minutu

Tady nějak nechápu, o jaké minutě se baví..
Ten odstup byl myšlen asi v sobotu ráno než vyhrál 6rz po sobě,kdy ztrácel na Mikelsena cca 1:17
29. 1. 2019 14:41
00
No Monte není úplně vypovídající, Ogier tu je doma. Uvidíme jinde. Vyhrát o pár sekund na Monte je spíš víc o štěstí než tom jak je auto dobré. Věřím že Kris určitě po mnoha létech pozná jestli je auto ok nebo ne. Spíš je vtipné že k tomu Citroen potřeboval dva roky a ještě koupit Ogiera aby auto doladil, jestli teda opravdu doladil, což se ukáže až v půlce sezóny po sotolině. smajlík
29. 1. 2019 14:59
00
Původně napsal Maestro
Pepan: tych jednotlivych RZ povyhraval aj na Citroene. Schopnost doniest auto do ciela je nieco uplne ine.
Na mě to u Citroenu působilo tak, že Kris musel jet za hranou, aby stačil tempu špičky a při takovém způsobu jízdy se lehce stane, že to v nějaké zatáčce neudrží a neklidné auto jej pošle do příkopu. S Toyotou působil celkem uvolněně a i to, že dodržel tvrzení o PS, hovoří za vše.
29. 1. 2019 17:18
00
Původně napsal stanm3
No tuhle tiskovky bych teda za vzor také nedával..
- Jsem velmi spokojen s celým naším týmem, mužstvem pro šotolinu i se samotným vozidlem
- Následně v sobotu vyhrál všechny čtyři rychlostní zkoušky, stejně tak jako dvě úvodní erzety v neděli ráno, kdy jeho odstup za třetím činil jen něco přes minutu

Tady nějak nechápu, o jaké minutě se baví..
Kdyz se kouknes na vysledky po patku, tak uvidis o jake minute mluvi...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->