Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 1. 2019 12:46 − 7319× − 20

Vítěz zůstává, technika se mění

Stejně jako při debutu u M-Sportu si na Rallye Monte Carlo počínal Sébastien Ogier, jenž s C3 WRC vyhrál úvodní podnik sezóny.

Francouz po loňské sezóně dal vale M-Sportu, jenž nedokázal získat vyšší tovární podporu od Fordu, zamířil tam, kde vše začalo a po letech se vrátil do Citroenu. Jestli versailleský tým opouštěl jako jezdec ve stínu fenomenálního Seba Loeba, nyní se do k Citroenu vrátil jako druhý fenomenální Seb, neb si s sebou přinesl šest jezdeckých titulů v řadě. Vzhledem k dosavadním výkonům C3 WRC se nabízela otázka, co rodák z Gapu dokáže z vozu vyždímat, ale jak ukázal průběh soutěže, změna techniky nebyla překážkou tomu, aby se Ogier pohyboval na čelních příčkách. Po RZ7 se dostal do vedení a byť to s Thierry Neuvillem byla až do konce bitva v jednotkách sekund, dokázal Ogier vybojoval výhru. Ta byla o to specifičtější, že se jednalo o 100. výhru pro Citroen v MS, navíc v roce, kdy značka slaví 100 let od svého vzniku.

Výročí značky ostatně Seb Ogier reflektoval na tiskovce po závodě, když hodnotil skončenou soutěž. "Řekl bych, že to je pověstná třešínka na dortu, ale nejdůležitější je, že jsme začali sezónu vítězně. I přes to, že jsem tu několikrát vyhrál, moc lidí si na mě před startem nevsázelo, protože s novým autem to nikdy není snadné. Takže nyní jsem spokojený a myslím, že to na mě bylo vidět i v cíli powerstage" říká k dojezdu Rallye Monte Carlo Seb Ogier a dodává ke konci soutěže, "obvykle nebývám v cíli emotivní. Zejména dříve jsem si to moc neužíval. Teď to však bylo jiné. A zásluhu na tom mají Thierry s Nicolasem. Takový souboj, co jsme tu předvedli, přináší větší emoce a vše se v cíli prostě uvolní. Takže to bylo hodně emotivní."

Jelikož šlo o první start po návratu k Citroenu, shrnul Julien Ingrassia za posádku, jaké to bylo, být zpět. "Mám velkou radost z naší nové výzvy a z toho, že jsme zpět v Citroenu poté, co jsme zaznamenali pěkné úspěchy s Malcolmem. Nyní píšeme další kapitolu naší kariéry a když přemýšlím nad Citroenem, tak vše se zdá být hodně dávno a od roku 2011 se toho hodně v našich kariérách událo. Jsme teď v novém týmu a musíme teď psát nový příběh naší spolupráce," uzavírá Julien Ingrassia. Jako zajímavost na závěr lze zmínit, že vítězstvím v kokpitu Citroenu se dvojice Ogier – Ingrassia vyrovnala Walteru Röhrlovi s Christianem Geistdörferem, kteří jsou jedinou druhou posádkou, která na Monte triumfovala se čtyřmi značkami.

Komentářů celkem: 20
29. 1. 2019 13:32
2 0
Spousta velmi dobrých pilotů má prostě velkou smůlu, že žijí v éře Sebastienů... Loeb s Ogierem jsou prostě na jiné úrovni než ostatní. Oba jsou neuvěřitelně konzistentní a dělají minimum chyb.
29. 1. 2019 15:12
0 0
Nádherné vídejko. Dal bych i více kladných palečků, ale bohužel nelze. Mimochodem, nevíte, zda někde nedorůstá Seb Evo 3?
29. 1. 2019 15:16
1 0
To srovnání Seba s Thierrym je fantastické. I když jsem často vůči Thierrymu kritický, dneska jsem rád že to na "Monte" udržel až do cíle. Pořád lepší takhle, než aby Seb vyhrál s mnohaminutovým náskokem a jeho konkurence se válela po příkopech.
29. 1. 2019 15:30
0 0
No neviem, minimálne toto sa dá označiť za poriadnu krízovku v podaní Ogiera smajlík https://twitter.com/ChristianWRC1/status/1089512006711943168 . Vyhral, každopádne Citroen to určite nemal bezproblémové (viz Lappiho problém s motorom, resp. problémy s plynom). Neuville s Tanakom mali tempo tiež. Snáď aby tam bol Loeb viac súťaží a samozrejme, Mikkelsen išiel do prdele... (sry, ale pri pomyslení, že by mohol jazdiť Sordo, Paddon, alebo najlepšie Loeb tak Ďakujem, ale neprosím... ale tak, český server, určite ma tu nejaký milovník Andreasa zakope pod zem, lebo šak jazdil v ŠkodoVke...).
29. 1. 2019 15:59
0 0
BubakB, ten plyn měl problémy aj Lappi? Zachytil jsem jenom Ogiho. Viz tiskovka v cíli:
You had a throttle issue today, when did you discover that? Did you think it would spoil the party?
SO: Actually it started yesterday night on the road section and I started to get a strange reaction on the throttle when I was lifting – the car was going on with 20 per cent of pedal. It was not so nice, especially on stage mode. It could be tricky, we tried to check everything we could – it looks like a sensor is a bit crazy. Luckily it was still working some times, but it can catch you by surprise, so it’s also dangerous. Finally, we managed some small fix, it was not 100 per cent but at least we could finish the rally and give a last push on the power stage to keep the win. It was another busy day for my heart! The win was difficult to reach but also I didn’t know if I would finish. The sensor could be gone and this would be a bigger drama and that also adds to the emotion.
29. 1. 2019 16:39
1 0
Původně napsal Pepan A1
To srovnání Seba s Thierrym je fantastické. I když jsem často vůči Thierrymu kritický, dneska jsem rád že to na "Monte" udržel až do cíle. Pořád lepší takhle, než aby Seb vyhrál s mnohaminutovým náskokem a jeho konkurence se válela po příkopech.
Jsem rad, ze Ogier vyhral po krasnem souboji, urcite lepsi nez vyhra o parniksmajlík Byl to zazitek
29. 1. 2019 16:41
0 0
Původně napsal BubakB
No neviem, minimálne toto sa dá označiť za poriadnu krízovku v podaní Ogiera smajlík https://twitter.com/ChristianWRC1/status/1089512006711943168 . Vyhral, každopádne Citroen to určite nemal bezproblémové (viz Lappiho problém s motorom, resp. problémy s plynom). Neuville s Tanakom mali tempo tiež. Snáď aby tam bol Loeb viac súťaží a samozrejme, Mikkelsen išiel do prdele... (sry, ale pri pomyslení, že by mohol jazdiť Sordo, Paddon, alebo najlepšie Loeb tak Ďakujem, ale neprosím... ale tak, český server, určite ma tu nejaký milovník Andreasa zakope pod zem, lebo šak jazdil v ŠkodoVke...).
To je brutalni krizovka! Zajimal by me nazor Ogiera...
29. 1. 2019 16:55
0 0
Původně napsal BubakB
No neviem, minimálne toto sa dá označiť za poriadnu krízovku v podaní Ogiera smajlík https://twitter.com/ChristianWRC1/status/1089512006711943168 . Vyhral, každopádne Citroen to určite nemal bezproblémové (viz Lappiho problém s motorom, resp. problémy s plynom). Neuville s Tanakom mali tempo tiež. Snáď aby tam bol Loeb viac súťaží a samozrejme, Mikkelsen išiel do prdele... (sry, ale pri pomyslení, že by mohol jazdiť Sordo, Paddon, alebo najlepšie Loeb tak Ďakujem, ale neprosím... ale tak, český server, určite ma tu nejaký milovník Andreasa zakope pod zem, lebo šak jazdil v ŠkodoVke...).
Mistr se pozná podle toho, že i takovou krizovku obvykle ustojí, protože to nežene tolik do extrému jako ti zbylí. A určitě měl takové okamžiky i Loeb. A co se týče Mikkelsena, tak takové kopyto není. Ve VW vyhrál tři soutěže, měl dost druhých a třetích míst a to se ve WRC učil jezdit. Nechápu, proč mu Hyundai tak nesedí. Možná je ten vůz konstruovaný na Neuvillův styl a Mikkelsen jezdí jinak. Rozhodně bych se ho nezbavoval. Myslím si, že nejlepší by bylo, kdyby se ve startovním poli objevili všichni, včetně Sorda, Loeba a dalších, ale tolik peněz v tomto sportu není. Takže vyhrávají zákulisní tahy a preference jednotlivých automobilek. Bohužel sport při tom někdy dostává na prdel.
29. 1. 2019 17:00
0 0
Je skoda ze to VW ZABALILO!
29. 1. 2019 17:05
0 0
Nesouhlasím. Na jednu stranu je VW škoda, ale osobně si myslím, že odchod VW byl, vzhledem k jejich dominanci, to nejlepší, co se MS mohlo přihodit. Takhle atraktivní šampionát jako poslední dva roky tu už chvíli nebyl.
29. 1. 2019 17:08
0 0
Původně napsal kuře
Nesouhlasím. Na jednu stranu je VW škoda, ale osobně si myslím, že odchod VW byl, vzhledem k jejich dominanci, to nejlepší, co se MS mohlo přihodit. Takhle atraktivní šampionát jako poslední dva roky tu už chvíli nebyl.
Urcite atraktivnejsi nikdy wrc nebylo, souhlas. Ale mohly byt dalsi 2-3 sedacky navic...
29. 1. 2019 18:11
0 0
Nevíte , bude někde v TV záznam s Monte Carla.
29. 1. 2019 18:14
0 0
Pardon, překlep, má být "z"
29. 1. 2019 18:27
0 0
ČT Sport v neděli 3.2. ve 12:45 smajlík
29. 1. 2019 18:34
0 0
Původně napsal Lahvac
ČT Sport v neděli 3.2. ve 12:45 smajlík
Díky smajlík;-
29. 1. 2019 18:59
0 0
Původně napsal Martin_wrc
Původně napsal BubakB
No neviem, minimálne toto sa dá označiť za poriadnu krízovku v podaní Ogiera smajlík https://twitter.com/ChristianWRC1/status/1089512006711943168 . Vyhral, každopádne Citroen to určite nemal bezproblémové (viz Lappiho problém s motorom, resp. problémy s plynom). Neuville s Tanakom mali tempo tiež. Snáď aby tam bol Loeb viac súťaží a samozrejme, Mikkelsen išiel do prdele... (sry, ale pri pomyslení, že by mohol jazdiť Sordo, Paddon, alebo najlepšie Loeb tak Ďakujem, ale neprosím... ale tak, český server, určite ma tu nejaký milovník Andreasa zakope pod zem, lebo šak jazdil v ŠkodoVke...).
To je brutalni krizovka! Zajimal by me nazor Ogiera...
Ten by se asi vesel do jednoho slova: https://youtu.be/tgZEa-yeRDI?t=21
29. 1. 2019 19:31
0 0
Původně napsal BubakB
No neviem, minimálne toto sa dá označiť za poriadnu krízovku v podaní Ogiera smajlík https://twitter.com/ChristianWRC1/status/1089512006711943168 . Vyhral, každopádne Citroen to určite nemal bezproblémové (viz Lappiho problém s motorom, resp. problémy s plynom). Neuville s Tanakom mali tempo tiež. Snáď aby tam bol Loeb viac súťaží a samozrejme, Mikkelsen išiel do prdele... (sry, ale pri pomyslení, že by mohol jazdiť Sordo, Paddon, alebo najlepšie Loeb tak Ďakujem, ale neprosím... ale tak, český server, určite ma tu nejaký milovník Andreasa zakope pod zem, lebo šak jazdil v ŠkodoVke...).
Sordo vloni na monte boural v uplne stejne RZ taky ze 3. mista. Takze v cem je to proti Mikkelsenovi vyhra? Paddon na asfaltu nezajel nikdy nic. A Mikkelsen sel tak do prdele ze jede ve stejnem aute na Monte stejne casy jako Loeb. Tak nejak nevim jake MS sledujes.
31. 1. 2019 11:17
0 0
Je jasné, že se podmínky mění, Monte Carlo 2018 a 2019 nejsou zcela stejné atd... Ale. porovnejme kde byl výkonnostně Ford a Citroen vloni a kde je letos... Ogier ukazuje, že je extra třída a je jedno v jakém zrovna sedí autěsmajlík Meeke, Ostberg, Evans jsou prostě na zcela jiné úrovni...
31. 1. 2019 19:15
0 0
Řekl bych to asi tak:p.Loeb a p.Ogier jsou asi abnormálně nadaní a umí si auto nastavit absolutně dle sebe i když je jakékoliv a taky umí využít všech předností a popř.i nedostatkú ve svůj prospěch.No a zbytek(jak píše Martin -wrc) ještě nedospěl do tohoto stádia a otázka:zda vůbec dospěje.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!