Vítěz zůstává, technika se mění
Francouz po loňské sezóně dal vale M-Sportu, jenž nedokázal získat vyšší tovární podporu od Fordu, zamířil tam, kde vše začalo a po letech se vrátil do Citroenu. Jestli versailleský tým opouštěl jako jezdec ve stínu fenomenálního Seba Loeba, nyní se do k Citroenu vrátil jako druhý fenomenální Seb, neb si s sebou přinesl šest jezdeckých titulů v řadě. Vzhledem k dosavadním výkonům C3 WRC se nabízela otázka, co rodák z Gapu dokáže z vozu vyždímat, ale jak ukázal průběh soutěže, změna techniky nebyla překážkou tomu, aby se Ogier pohyboval na čelních příčkách. Po RZ7 se dostal do vedení a byť to s Thierry Neuvillem byla až do konce bitva v jednotkách sekund, dokázal Ogier vybojoval výhru. Ta byla o to specifičtější, že se jednalo o 100. výhru pro Citroen v MS, navíc v roce, kdy značka slaví 100 let od svého vzniku.
Výročí značky ostatně Seb Ogier reflektoval na tiskovce po závodě, když hodnotil skončenou soutěž. "Řekl bych, že to je pověstná třešínka na dortu, ale nejdůležitější je, že jsme začali sezónu vítězně. I přes to, že jsem tu několikrát vyhrál, moc lidí si na mě před startem nevsázelo, protože s novým autem to nikdy není snadné. Takže nyní jsem spokojený a myslím, že to na mě bylo vidět i v cíli powerstage" říká k dojezdu Rallye Monte Carlo Seb Ogier a dodává ke konci soutěže, "obvykle nebývám v cíli emotivní. Zejména dříve jsem si to moc neužíval. Teď to však bylo jiné. A zásluhu na tom mají Thierry s Nicolasem. Takový souboj, co jsme tu předvedli, přináší větší emoce a vše se v cíli prostě uvolní. Takže to bylo hodně emotivní."
Jelikož šlo o první start po návratu k Citroenu, shrnul Julien Ingrassia za posádku, jaké to bylo, být zpět. "Mám velkou radost z naší nové výzvy a z toho, že jsme zpět v Citroenu poté, co jsme zaznamenali pěkné úspěchy s Malcolmem. Nyní píšeme další kapitolu naší kariéry a když přemýšlím nad Citroenem, tak vše se zdá být hodně dávno a od roku 2011 se toho hodně v našich kariérách událo. Jsme teď v novém týmu a musíme teď psát nový příběh naší spolupráce," uzavírá Julien Ingrassia. Jako zajímavost na závěr lze zmínit, že vítězstvím v kokpitu Citroenu se dvojice Ogier – Ingrassia vyrovnala Walteru Röhrlovi s Christianem Geistdörferem, kteří jsou jedinou druhou posádkou, která na Monte triumfovala se čtyřmi značkami.
http://www.ispn24.com/wrc-rallye-monte-carlo-2019-sebastien-ogier-vs-thierry-neuville-comparison-flatout-max-attack_ed82dfbf8.html
Souboj Ogiera s Neuvillem
http://www.ispn24.com/wrc-rallye-monte-carlo-2019-sebastien-ogier-vs-thierry-neuville-comparison-flatout-max-attack_ed82dfbf8.html
You had a throttle issue today, when did you discover that? Did you think it would spoil the party?
SO: Actually it started yesterday night on the road section and I started to get a strange reaction on the throttle when I was lifting – the car was going on with 20 per cent of pedal. It was not so nice, especially on stage mode. It could be tricky, we tried to check everything we could – it looks like a sensor is a bit crazy. Luckily it was still working some times, but it can catch you by surprise, so it’s also dangerous. Finally, we managed some small fix, it was not 100 per cent but at least we could finish the rally and give a last push on the power stage to keep the win. It was another busy day for my heart! The win was difficult to reach but also I didn’t know if I would finish. The sensor could be gone and this would be a bigger drama and that also adds to the emotion.
To srovnání Seba s Thierrym je fantastické. I když jsem často vůči Thierrymu kritický, dneska jsem rád že to na "Monte" udržel až do cíle. Pořád lepší takhle, než aby Seb vyhrál s mnohaminutovým náskokem a jeho konkurence se válela po příkopech.
No neviem, minimálne toto sa dá označiť za poriadnu krízovku v podaní Ogiera https://twitter.com/ChristianWRC1/status/1089512006711943168 . Vyhral, každopádne Citroen to určite nemal bezproblémové (viz Lappiho problém s motorom, resp. problémy s plynom). Neuville s Tanakom mali tempo tiež. Snáď aby tam bol Loeb viac súťaží a samozrejme, Mikkelsen išiel do prdele... (sry, ale pri pomyslení, že by mohol jazdiť Sordo, Paddon, alebo najlepšie Loeb tak Ďakujem, ale neprosím... ale tak, český server, určite ma tu nejaký milovník Andreasa zakope pod zem, lebo šak jazdil v ŠkodoVke...).
No neviem, minimálne toto sa dá označiť za poriadnu krízovku v podaní Ogiera https://twitter.com/ChristianWRC1/status/1089512006711943168 . Vyhral, každopádne Citroen to určite nemal bezproblémové (viz Lappiho problém s motorom, resp. problémy s plynom). Neuville s Tanakom mali tempo tiež. Snáď aby tam bol Loeb viac súťaží a samozrejme, Mikkelsen išiel do prdele... (sry, ale pri pomyslení, že by mohol jazdiť Sordo, Paddon, alebo najlepšie Loeb tak Ďakujem, ale neprosím... ale tak, český server, určite ma tu nejaký milovník Andreasa zakope pod zem, lebo šak jazdil v ŠkodoVke...).
Nesouhlasím. Na jednu stranu je VW škoda, ale osobně si myslím, že odchod VW byl, vzhledem k jejich dominanci, to nejlepší, co se MS mohlo přihodit. Takhle atraktivní šampionát jako poslední dva roky tu už chvíli nebyl.
ČT Sport v neděli 3.2. ve 12:45
No neviem, minimálne toto sa dá označiť za poriadnu krízovku v podaní Ogiera https://twitter.com/ChristianWRC1/status/1089512006711943168 . Vyhral, každopádne Citroen to určite nemal bezproblémové (viz Lappiho problém s motorom, resp. problémy s plynom). Neuville s Tanakom mali tempo tiež. Snáď aby tam bol Loeb viac súťaží a samozrejme, Mikkelsen išiel do prdele... (sry, ale pri pomyslení, že by mohol jazdiť Sordo, Paddon, alebo najlepšie Loeb tak Ďakujem, ale neprosím... ale tak, český server, určite ma tu nejaký milovník Andreasa zakope pod zem, lebo šak jazdil v ŠkodoVke...).
No neviem, minimálne toto sa dá označiť za poriadnu krízovku v podaní Ogiera https://twitter.com/ChristianWRC1/status/1089512006711943168 . Vyhral, každopádne Citroen to určite nemal bezproblémové (viz Lappiho problém s motorom, resp. problémy s plynom). Neuville s Tanakom mali tempo tiež. Snáď aby tam bol Loeb viac súťaží a samozrejme, Mikkelsen išiel do prdele... (sry, ale pri pomyslení, že by mohol jazdiť Sordo, Paddon, alebo najlepšie Loeb tak Ďakujem, ale neprosím... ale tak, český server, určite ma tu nejaký milovník Andreasa zakope pod zem, lebo šak jazdil v ŠkodoVke...).