6. 2. 2019 11:18 − 1932× − 0

Kanadský mistr se vrací

Úvodní dějství kanadského mistrovství 2019 přivítalo na startu hodně atraktivního hosta.

Ten však ještě předloni za žádného hosta neplatil, když byl neodmyslitelně spjat s každým ročníkem mistrovství. Po zisku desátého titulu se ale s pravidelnými starty musel Antoine L’Estage rozloučit, neboť veleúspěšná oficiální kanadská stáj Subaru zavřela krám. Vloni mistr mistrů odjel, a nutno podotknout vítězně, pouze Rocky Mountain Rally. Na začátku nového roku se však zrodilo zajímavé a nečekané spojení, a to mezi L’Estagem a stájí Swap Shop. Tam pro něho připravili repasovaný vůz Subaru Impreza, který do loňska pilotoval Maxime Labrie. Kanadský šampión si tak musel zvykat na trochu jinou, starší a méně konkurenceschopnější techniku, než jakou ještě vloni pilotoval. Naopak Labrie dostal k dispozici úplně nový kousek v garážích stáje Swap Shop. Ne náhodou se jedná o Subaru, které dovezlo ke třem titulům L’Estage. Takové péče jako u Rocket Rally se mu ale asi nedostalo, Labrie se pohyboval až kolem pátého místa a technika jej nakonec zradila.

Uvolněný mistrovský trůn vloni obsadil mladý Karel Carré pilotující Subaru stáje TEST Racing. Hlavního soupeře mu tehdy dělal jeho stájový kolega Simon Vincent s o hodně starším modelem v Kanadě tolik populární japonské značky. Na start Rallye Perce-Neige 2019 ale na rozdíl od Carrého, který plánuje podobně široký program jako vloni, Vincent nedorazil. Po roce se divákům znovu předvedl populární Crazy Leo, jehož cestu za absolutním vítězstvím měl brzdit hlavně technický odstup jeho Subaru zařazeného jen mezi produkční vozy. Roli největšího soupeře početné skupiny Subaru se měl zhostit Jean-Sebastien Besner za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX, ale ten musel už po ranních problémech přejít do Rally2. Parádně si naopak počínal Sylvain Erickson se svým Hyundaiem Accent imitujícím první evoluci WRC korejské značky. Úspěšně se držel na skvělém třetím místě, než svůj vůz v RZ 6 zapíchnul do sněhové bariéry. Pak se ale do hry vrátil a senzačním způsobem se dokázal vrátit až na konečné šesté místo znamenající zároveň první místo mezi vozy jiné značky než Subaru.

Nejrychleji do rally vstoupil Carré, zatímco jeho nejbližší soupeř L’Estage bojoval s technikou. Ten ale multišampiónem není náhodou a se starší technikou se i přes problémy s ruční brzdou a posilovačem řízení rychle popasoval. S vedoucím pilotem sehrával parádní souboj o každou vteřinku a nenechával si jej poodjet. Jako sedmá přišla na řadu nejnáročnější skoro čtyřicetikilometrová zkouška Kitigan-Zibi. Carré do hustého sněhu zvolil nevhodné pneumatiky s hroty určené na ledový povrch. L’Estage naopak zvolil dobře, soupeři nadělil dvě minuty a stal se novým lídrem. Carré v pozdější části rally ztratil ještě další čas a na chvíli se v ohrožení ocitla i jeho druhá příčka. Crazy Leo s produkčním vozem ale rychlostně nestíhal a musel se smířit s bronzem. Carré za obhajobou titulu vstoupil druhou příčkou a jeho těsná přetahovaná s L’Estagem ve většině testů vyvolává očekávání hodně zajímavé sezóny. L’Estage už nestartuje oproti soupeřům s výrazně lepší technikou a nebude to mít jednoduché. Doufejme, že se jeho stáji podaří dořešit program na celou sezónu, ostatně zahodit vítězné body z Maniwaki by byla škoda. Na posádky čeká ještě dalších sedm podniků, když se do kalendáře po dlouhých letech vrací slavná Rallye de Charlevoix. Zda je bobtnání kalendáře tou správnou cestou, těžko říct. Málokterá posádka se účastní všech rally a žádná ze soukromých stájí nemá zrovna peněz nazbyt. To je ostatně vidět i na jednom z nejmenších počtu startujících do letošní Rallye Perce-Neige, startovní rampu přejelo jen 24 vozů.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!