--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
9. 2. 2019 10:37 − 5670× − 21 0

Jean Todt: Chtělo by to více společných soutěží

Více soutěží konaných ve více zemích společně by mohlo být cestou, jak dle prezidenta FIA, dostat do MS další státy.

Když si vezmeme zprávy z posledních měsíců, tak zájem o to, dostat svou zemi do kalendáře mistrovství světa v rally deklarovala řada zemí, mnohé k tomu mají podporu vlád či lokálních samospráv, avšak narážíme na problém toho, že sezóna není nafukovací a mnohem více soutěží, než se jezdí dnes do kalendáře implementovat nejde. Tím vzniká riziko pro tradiční evropské podniky, které mohou v brzké době padnout za oběť podnikům v Keni nebo Japonsku, které jsou na dobré cestě zpět do MS. Aby se však do kalendáře dostalo více hostitelských zemí, avšak počet podniků zůstal neměněn, přichází prezident FIA Jean Todt s ideou, aby se více soutěží odjelo ve dvou zemích zároveň, což je případ nadcházející Švédské rally, kde se několik zkoušek koná v Norsku nebo lze zmínit Rallye Monte Carlo, která se de facto jede ve Francii a v samotném Monaku se konají jen ceremoniální části podniku.

"Přál bych si globální šampionát, takže sice chci soutěže v Evropě, kde se začala psát historie rallysportu, ale taktéž bych šampionát chtěl ve všech částech světa – Latinské Americe, Asii. Nemám radost, že nám chybí soutěž v Číně, proběhly nějaké pokusy, ale nepovedlo se, stejně tak by se mohlo jet v Indii, Indonésii či Thajsku. Taktéž bych rád viděl návrat Afriky, na čemž pracujeme, a středního východu. Takový je alespoň náš plán, ale kalendář nemůže mít 20 soutěží, potřebujeme najít nějaké řešení. Líbily by se mi společné soutěže, kdy by se jedna rally jela ve dvou státech. To co chci se ne vždy splní, ale myslím si, že bychom s tímto nápadem měli nějak pracovat, protože by to mohlo řešit otázku soutěží v Evropě," říká Jean Todt.

Jak bylo zmíněno, nejblíže vstupu (či návratu) do MS jsou Keňa a Japonsko, což znamená, že největší otazníky ohledně setrvání v MS jsou ohledně Korsiky, Německa a Sardinie, přičemž dva podniky z této trojice mohou brzy dostat černého Petra. "Šampionát už hostilo 32 zemí. Nemyslím si, že by se měl dělat nějaké rozruch okolo toho, která země MS opustí. Pokaždé to bude špatná zpráva pro hostitelskou zemi, ať už půjde o Korsiku, Itálii či Německo. Ale pokud MS nepůjde za největšími trhy budoucnosti jako jsou Čína či USA, tak šampionát ztrácí svou zajímavost pro sponzory a výrobce. Z dlouhodobého hlediska není ztráta jednoho evropského podniku ohrožením pro MS," říká za promotéra MS Oliver Ciesla a dodává stran Todtova nápadu ohledně společných soutěží, "V zásadě nejsem proti, ale spolupráce dvou zemí by mohla být komplikovaná. Z pohledu politiky je to ideální, protože by šampionát měl zásah na více trhů, ale pravda je taková, že spolupráce dvou organizačních týmů z dvou zemí je velmi komplexní otázkou a mimo jiné znamená spolupráci dvou ASN, policií apod. Jenom málo zemí by mohlo takto těsně spolupracovat," uzavírá zástupce WRC Protorer GmbH.

Komentářů celkem: 21
9. 2. 2019 11:52
10
Taky se mi zdá spolupráce Keni a Japonska na jednom podniku zbytečně komplikovaná...
9. 2. 2019 12:11
00
Mě se líbil návrh vytvoření jakých si skupin soutěží (dvě až tři soutěže) které by se v MS mezi sebou střídali. A ty které by v danou sezónu nebyly součástí MS, by se jeli jako například ME nebo v rámci jiného kontinentalniho šampionátu. Rozhodně by to vyřešilo situaci více než soutěže ve dvou zemích, které si v praxi neumím až zase tak představit.
9. 2. 2019 12:17
00
Medvěde, ti to nemyslí politicky ;) V dubnu se pojede první etapa v Keňi, pak se dá "flexi servis" v délce 4 měsíců, aby se auta dostala do Japonska a na začátku září druhá a třetí etapa v Japonsku. Easy peasy lemon squeezy smajlík
9. 2. 2019 12:45
Upraveno 12:45
00
Co spojit Barumku a Polsko ? smajlík
9. 2. 2019 13:14
00
Původně napsal kuře
Medvěde, ti to nemyslí politicky ;) V dubnu se pojede první etapa v Keňi, pak se dá "flexi servis" v délce 4 měsíců, aby se auta dostala do Japonska a na začátku září druhá a třetí etapa v Japonsku. Easy peasy lemon squeezy smajlík
Tohle může být nerealizovatelné. S tempem, jakým FIA mění předpisy, by se klidně mohlo stát, že než by auta docestovala do Japonska, přestala by vyhovovat pravidlům a jejich posádky by mohly být ze soutěže vyloučeny.smajlík
9. 2. 2019 13:41
00
kuře: Máš jednoznačně pravdu, omlouvám se, takhle jak říkáš, by to jistě šlo. Ale v tom případě mám ještě jeden revoluční "zlepšovák" - co takhle vložit mezi první a druhou etapou "noční speciálku" třeba v Thajsku (případně v Indonésii)? To by se pak do organizace jednoho podniku mohly zapojit dokonce i 3 státy! smajlík
9. 2. 2019 15:39
10
Je fakt, ze WRC je vice ME nez MS, ale par pokusu se soutezemi v Asii a USA bylo a valny uspech to nebyl. Mimo Evropu jede 30-40 aut a to MS moc tedy neprospiva... Je tu take paralela s F1. Tam se jely nebo jedou GP v Indii, Cine, Azerbajdzanu... tribuny jsou prazdne, zavody k nicemu! Pokud ma mit WRC 13 nebo 14 zavodu a mit vice podniku ve svete, pak se musi vyradit rallye v Evrope... Tour de Corse, Finsko, Sardinie, Svedsko nebo Nemecko? To by asi dobre nebylo...
9. 2. 2019 16:42
00
Původně napsal Medvěd
kuře: Máš jednoznačně pravdu, omlouvám se, takhle jak říkáš, by to jistě šlo. Ale v tom případě mám ještě jeden revoluční "zlepšovák" - co takhle vložit mezi první a druhou etapou "noční speciálku" třeba v Thajsku (případně v Indonésii)? To by se pak do organizace jednoho podniku mohly zapojit dokonce i 3 státy! smajlík
A co takhle uspořádat rovnou speciálku na palubě lodi mezi kontejnerama. smajlíksmajlík
9. 2. 2019 16:55
10
No vida, tak vraťme Polsko s pár erzetama v Litvě, tak jak to bylo v roce 2014. smajlík
9. 2. 2019 17:47
20
Monte Carlo,Švédsko,Portugalsko,Safari,Korsika,Acropolis,Nový Zéland,Finsko,Argentina,Catalunia,San Remo,Austrálie,RAC. A nemusí to stále dokola řešit.smajlík
9. 2. 2019 18:08
10
Původně napsal gary28
Monte Carlo,Švédsko,Portugalsko,Safari,Korsika,Acropolis,Nový Zéland,Finsko,Argentina,Catalunia,San Remo,Austrálie,RAC. A nemusí to stále dokola řešit.smajlík
Stare dobre MSsmajlík
9. 2. 2019 18:14
20
Staré a nejlepší.
9. 2. 2019 21:28
Upraveno 21:28
00
Aneb, když vymýšlíš něco, co už je dávno vymyšlené. Tenhle soudruh Todt už to měl dávno zabalit, bohužel pro tenhle sport tomu tak není.
9. 2. 2019 23:06
00
Původně napsal Vojtech.Elias
No vida, tak vraťme Polsko s pár erzetama v Litvě, tak jak to bylo v roce 2014. smajlík
no, to tehdy úspěch zrovna nebyl...
9. 2. 2019 23:31
00
BLBECsmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
10. 2. 2019 09:40
10
Původně napsal bavorak
BLBECsmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
ale nééé, je to frantík = převlečenej komunista....smajlík
10. 2. 2019 10:45
00
Co takhle jako se jezdilo MONTE a v každém průjezdním státě 1 známá RZsmajlík
10. 2. 2019 17:23
00
pamatuji si Barum-Tribeč rally dva ročníky , víc to nevydrželo . Najezdili jsme spoustu km , a nebylo to zas tak od sebe . Jsou zde pamětníci ?
10. 2. 2019 17:55
00
Původně napsal NoOneBetter
Aneb, když vymýšlíš něco, co už je dávno vymyšlené. Tenhle soudruh Todt už to měl dávno zabalit, bohužel pro tenhle sport tomu tak není.
Přece se nepřipraví o výživné korýtko. Je přitom smutné že tento sport pohřbívá ten, kdo v něm aktivně fungoval. Holt výživné koryto je bližší než dobré fungování tohoto sportu.
11. 2. 2019 07:08
10
Nebudu komentovat potenciální zrušení nejlepšího závodu v MS (Sardinie) a zřejmě nejdostupnějšího závodu MS (Německo).. Chtěl bych se lehce otřít o ty nové trhy... Takže - máme tu dobu těch internetů, online streamů, ultrarychlých dat, cloudů, portáblů, smártfounů a jiných užitečných kravin. Pan Todt je už starší pán, možná tyto technologie neumí využívat, budiž mu odpuštěno. No a asi mu nikdo moudře neporadí. Kdyby poradil, věděl by pan Todt, že cílem není přesunout rally do USA, ale naučit uživatele výše uvedených technologií v USA, aby ve svých krutopřísně-smárt-zařízeních začali pátrat po obsahu s logem WRC. Obráceně to nefunguje. Představa soutěže namotané v americké prérii s davy obtloustlých Amíků kolem tratí, je celkem úsměvná. Rally totiž v USA zajímá jen hrstku nadšenců. To samé v Číně. Ano, tam nařídí strana a vláda, že mají lidé vzít mávátka a jít fandit. Ale kdo to v té nekonečné zemi bude hledat? Úplně vidím Číňánka s harmonogramem v rozsypaném čaji, jak pospíchá ve svém zánovním voze značky Dongfeng na přejezdu k RZ. Tedy jen co se dostane z kolony. Taky lehce úsměvné. Zkrátka. Přesunutím soutěží do USA nebo Číny už v dnešní době nikdo fanoušky nezíská. Fanoušci se dneska generují na těch internetech. Tečka.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->