7. 2. 2019 11:03 − 6248× − 7

Mads Østberg se vrhnul na úpravy C3 R5

Norský jezdec o víkendu poprvé okusil v závodním režimu svou novou zbraň na tuto sezónu.

V Rally Hadeland se však s Citroënem hodně trápil a vůbec nebyl spokojen s tím, do jakého stavu byl tento vůz vyvinut. Vloni měl Østberg možnost jen krátkého svezení při testech před Portugalskem. U Francouzů není žádnou novinkou, že své speciály v první řadě vyvíjejí na asfaltový povrch, který je jejich doménou. Pokud však vytváříte vůz kategorie R5, který má být prodejním artiklem do všech možných koutů světa, s autem dobrým jen na asfaltu moc obchodu nenaděláte. To je ostatně dobře vidět na množství prodaných C3, pro které se za zhruba třičtvrtě roku rozhodlo necelých dvacet zájemců. Volkswagen vyslal na světlo světa své Polo GTI R5 o půl roku později a dosavadní prodeje nemá o nic menší. Testování C3 R5 se věnovali zejména Stephane Lefebvre a Yoann Bonato, což jsou oba hlavně specialisté na zpevněný povrch. Na něm vůz celkem funguje, ale šotolinových úspěchů zatím moc neposbíral.

Mads Østberg se pokusí tuto skutečnost změnit a po nespokojenosti s prvním startem si vymohl rozsáhlý třídenní vývojový test, který dnes začíná ve Finsku. Cílem je zatím najít alespoň provizorní nastavení pro Rally Sweden. Nové věci se do té doby homologovat nepodaří, takže se Nor společně s techniky Citroënu zaměří na zkoušení různých variant tlumičů a stabilizátorů. Tři žolíky, které může každá značka produkující speciál R5 za rok využít pro homologaci nových dílů, zřejmě hned záhy padnou na úpravy geometrie a zavěšení. U Citroënu si snad slabiny vozu rychle uvědomili a norskému jezdci dají i po Švédsku dostatečný prostor na vývoj vozu. Ostatně jde jim nejen o prestiž, ale i o peníze, které se do týmové kasy mohou přisypat od nových klientů.

Komentářů celkem: 7
7. 2. 2019 12:39
0 0
V článku postrádám porovnání o prodaných Fábiích R5. Možná by tam mělo být, že tento typ má homologaci od roku 2015 a do roku 2017 se jich prodala stovka. Čili mnohem více než Citroenů a Volkswagenů stejné specifikace.smajlík
7. 2. 2019 14:17
0 0
Vypada to na podobnej problem jako se soucasnym WRC. Ten na sotoline taky naucili jakztakz jezdit az Norove, Krisuv zvlastni styl asi neni pro vyvoj auta uplne to pravy. To vnimam jako manyzerskou chybu, meli pretahnout Kopeckyho smajlík
7. 2. 2019 22:21
0 0
Pozor Kris je vystudovaný strojní nebo dokonce automobilový inženýr a Citroen si ho vybral také proto, že velmi dobře rozumí technice. Jestli si to dobře pamatuju tak když nastupoval k Citroenu, tak měl nabídky od více týmů, ale vybral si v té době mistrovský Citroen (což byla zjevně chyba) a už v první sezoně prý upozorňoval, že ten vývoj jde špatným směrem, což frantíci tak nějak nechtěli slyšet. Zajímavostí je to, že jeho první zaměstnání bylo konstrukter v M-Sportu.
Raf
8. 2. 2019 08:51
0 0
Původně napsal vaca.p
Pozor Kris je vystudovaný strojní nebo dokonce automobilový inženýr a Citroen si ho vybral také proto, že velmi dobře rozumí technice. Jestli si to dobře pamatuju tak když nastupoval k Citroenu, tak měl nabídky od více týmů, ale vybral si v té době mistrovský Citroen (což byla zjevně chyba) a už v první sezoně prý upozorňoval, že ten vývoj jde špatným směrem, což frantíci tak nějak nechtěli slyšet. Zajímavostí je to, že jeho první zaměstnání bylo konstrukter v M-Sportu.
Presne tak. Kris se dostal k rally ze "druhe strany", teprve behem prace pro M-Sport jel svou prvni soutez. Delal tehdy na Focusu pro Sainze a McRae a prave Colin mu pomohl dostat se do britskeho mistrovstvi a byl jeho "chranencem".
8. 2. 2019 22:15
0 0
To je vskutku pravda, je to profesí technik. S tím, že si ho vzali z důvodů rad ohledně techniky, které pak nechtěli respektovat, je to často zmiňované a zřejmě na tom bude něco pravdy.
S tím Kopeckým by si nepomohli. Sice šotolinu umí famózně, ale to všichni ti, co jedou špičku MS a pokud bychom vzali v úvahu to, že by ho měli vzít kvůli tomu, že Bonato a Lefevbre jsou oba asfaltoví specialisti, tak nevím, zda by jim Kopecký přinesl něco víc, než tihle dva. Teď mají na vývoj Lefevbra a Ostberga a to je myslím ideální team pro tyto účely.
10. 2. 2019 17:43
0 0
Nedostane Mads příležitost letos ve WRC nevíte ?
10. 2. 2019 19:51
0 0
Původně napsal Miloš Vaníček ml.
To je vskutku pravda, je to profesí technik. S tím, že si ho vzali z důvodů rad ohledně techniky, které pak nechtěli respektovat, je to často zmiňované a zřejmě na tom bude něco pravdy.
S tím Kopeckým by si nepomohli. Sice šotolinu umí famózně, ale to všichni ti, co jedou špičku MS a pokud bychom vzali v úvahu to, že by ho měli vzít kvůli tomu, že Bonato a Lefevbre jsou oba asfaltoví specialisti, tak nevím, zda by jim Kopecký přinesl něco víc, než tihle dva. Teď mají na vývoj Lefevbra a Ostberga a to je myslím ideální team pro tyto účely.
S tou šoto u Kopeckého doufám nemyslíš vážně.Asi ses překlepl a měl tam být asfaltsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!