Mads Østberg se vrhnul na úpravy C3 R5
V Rally Hadeland se však s Citroënem hodně trápil a vůbec nebyl spokojen s tím, do jakého stavu byl tento vůz vyvinut. Vloni měl Østberg možnost jen krátkého svezení při testech před Portugalskem. U Francouzů není žádnou novinkou, že své speciály v první řadě vyvíjejí na asfaltový povrch, který je jejich doménou. Pokud však vytváříte vůz kategorie R5, který má být prodejním artiklem do všech možných koutů světa, s autem dobrým jen na asfaltu moc obchodu nenaděláte. To je ostatně dobře vidět na množství prodaných C3, pro které se za zhruba třičtvrtě roku rozhodlo necelých dvacet zájemců. Volkswagen vyslal na světlo světa své Polo GTI R5 o půl roku později a dosavadní prodeje nemá o nic menší. Testování C3 R5 se věnovali zejména Stephane Lefebvre a Yoann Bonato, což jsou oba hlavně specialisté na zpevněný povrch. Na něm vůz celkem funguje, ale šotolinových úspěchů zatím moc neposbíral.
Mads Østberg se pokusí tuto skutečnost změnit a po nespokojenosti s prvním startem si vymohl rozsáhlý třídenní vývojový test, který dnes začíná ve Finsku. Cílem je zatím najít alespoň provizorní nastavení pro Rally Sweden. Nové věci se do té doby homologovat nepodaří, takže se Nor společně s techniky Citroënu zaměří na zkoušení různých variant tlumičů a stabilizátorů. Tři žolíky, které může každá značka produkující speciál R5 za rok využít pro homologaci nových dílů, zřejmě hned záhy padnou na úpravy geometrie a zavěšení. U Citroënu si snad slabiny vozu rychle uvědomili a norskému jezdci dají i po Švédsku dostatečný prostor na vývoj vozu. Ostatně jde jim nejen o prestiž, ale i o peníze, které se do týmové kasy mohou přisypat od nových klientů.
Pozor Kris je vystudovaný strojní nebo dokonce automobilový inženýr a Citroen si ho vybral také proto, že velmi dobře rozumí technice. Jestli si to dobře pamatuju tak když nastupoval k Citroenu, tak měl nabídky od více týmů, ale vybral si v té době mistrovský Citroen (což byla zjevně chyba) a už v první sezoně prý upozorňoval, že ten vývoj jde špatným směrem, což frantíci tak nějak nechtěli slyšet. Zajímavostí je to, že jeho první zaměstnání bylo konstrukter v M-Sportu.
S tím Kopeckým by si nepomohli. Sice šotolinu umí famózně, ale to všichni ti, co jedou špičku MS a pokud bychom vzali v úvahu to, že by ho měli vzít kvůli tomu, že Bonato a Lefevbre jsou oba asfaltoví specialisti, tak nevím, zda by jim Kopecký přinesl něco víc, než tihle dva. Teď mají na vývoj Lefevbra a Ostberga a to je myslím ideální team pro tyto účely.
To je vskutku pravda, je to profesí technik. S tím, že si ho vzali z důvodů rad ohledně techniky, které pak nechtěli respektovat, je to často zmiňované a zřejmě na tom bude něco pravdy.
S tím Kopeckým by si nepomohli. Sice šotolinu umí famózně, ale to všichni ti, co jedou špičku MS a pokud bychom vzali v úvahu to, že by ho měli vzít kvůli tomu, že Bonato a Lefevbre jsou oba asfaltoví specialisti, tak nevím, zda by jim Kopecký přinesl něco víc, než tihle dva. Teď mají na vývoj Lefevbra a Ostberga a to je myslím ideální team pro tyto účely.