reklama
reklama
7. 2. 2019 18:45 − 1882× − 0 0

Horko na irských asfaltech

Teplé počasí rozhodně v únoru v Irsku očekávat nejde, o horko se postará parádní sestava startujících posádek.

Galway Rally se vloni kvůli finančním problémům vůbec nejela a letos ji čeká restart podobný roku 2012. Tehdy se organizátoři rozhodli soutěž zkrátit na jednodenní s necelými 130 ostrými kilometry a to jim vyneslo skoro trojnásobný nárůst startujících posádek. Letos se tedy rozhodli jít stejnou cestou a posádky zavedou třikrát na tři stejné úseky o celkové délce 120 ostrých kilometrů. I tentokrát jim to vyneslo listinu čítající přes 100 startujících, mezi nimi dokonce 26 oblíbených vozů R5. Oba největší favorité budou mít cíl vlastně pouze v podobě triumfu. Obhájce vítězství z posledních dvou odjetých ročníků Garry Jennings se svým Subaru Impreza WRC S12B nemůže do šampionátu bodovat a Craig Breen, který se doma ukáže za volantem Fordu Fiesta R5, zase nemá žádné ambice, co se celého šampionátu týká. Od třetího startovního čísla už ale začíná pestrá skupina aspirantů na zisk titulu.

Na rozdíl od Jenningse tři jeho kolegové, kteří ještě vloni startovali s WRC, přezbrojili na techniku R5, se kterou mohou usilovat o mistrovské body. Declan Boyle v roce 2014 vyhrál titul za volantem Subaru Impreza WRC S12B, další čtyři roky pak strávil ve Fordu Fiesta WRC. Letos bude bojovat o druhý titul už za volantem Fiesty R5. S americkou značkou je už dlouhá léta spojen Donagh Kelly, který se s Focusem WRC 08 stal v roce 2015 irským šampiónem. O ten letošní se už pokusí zabojovat s nově pořízenou Škodou Fabia R5. Manus Kelly se zatím irským titulem pyšnit nemůže, ale vloni se svou Imprezou WRC S12B vyhrál obě rally šampionátu, kterých se zúčastnil. Letos jej čeká kompletní účast v šampionátu, a to za volantem Hyundaie i20 R5. Který z trojice bývalých pilotů WRC si poradí s přechodem na novou techniku nejlépe?

Nic moc nového nečeká další trojici, která si to spolu už v minulosti několikrát ve vozech R5 rozdala. Všichni pokračují v osvědčených Fordech. Alastair Fisher nejprve prohrál duel o titul 2016 s Keithem Croninem a pak o rok později se Samem Moffettem. Vloni si dal pauzu a letos zatím plánuje úvodní trojici soutěží. Bratři Moffettové ovládli poslední dva ročníky šampionátu, nejprve se radoval Sam a následně ho napodobil Josh. Letos tak začínají se stejným skóre a stejným cílem, porazit bratra. Další Fiestu R5 představí v Irsku Jonathan Greer, tedy čtvrtý muž loňské sezóny. Stejně jako Desi Henry pilotující Fabii R5 by měl Greer kombinovat irský šampionát s britským. O příčku výše než Greer se v konečných výsledcích loňského šampionátu umístil Robert Barrable. O jeho plánech na aktuální sezónu bohužel zatím není nic známo a na startu Galway Rally se určitě neukáže.

Přestup do elitní kategorie R5 už na konci loňské sezóny učinil do té doby se různých juniorských šampionátů účastnící Meirion Evans. Třiadvacetiletý mladík bude v šampionátu bojovat proti ostřílenějším soupeřům za volantem Hyundaie i20 R5 rodinné stáje. Třetí korejský speciál na start úvodní soutěže doveze Aaron MacHale. Ten se do šampionátu vrací po roční pauze a jistě bude chtít zapomenout na sezónu 2017. Tehdy s Citroënem DS3 R5 tři z pěti odjetých rally nedokončil kvůli havárii. Jedním ze zajímavých zahraničních hostů pak bude Brit Jon Armstrong, třetí nejrychlejší junior poháru Drive Dmack 2016. S Fordem Fiesta R5 sice konzultant firmy Codemasters pomáhající na tvorbě nové hry DiRT Rally 2.0 už soutěžil, ale jeho poslední start se datuje do října 2017.

V Irsku byl vloni patrný odliv jezdců z kategorie R5, který došel až do takové fáze, že body za druhé a třetí místo absolutně v předposledním podniku braly posádky v kokpitech vozů R2. Když se podíváme na seznam přihlášených na víkendovou Galway Rally, můžeme se těšit, že irský šampionát zase nabral pořádnou sílu.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama