--> -->
8. 2. 2019 10:17 − 18244× − 33 0

Michal Hrabánek: Letos se zaměříme na zákazníky a WRC 2 Pro

Michal Hrabánek je na pozici ředitele týmu Škoda Motorsport od roku 2007.

› ŠKODA Motorsport soutěží v kategorii WRC 2 Pro mistrovství světa 2019 s vozem ŠKODA FABIA R5
› Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „V roce 2019 se zaměříme na naše zákazníky, ale s Kallem Rovanperou chceme být úspěšní také v kategorii WRC 2 Pro.“
› ŠKODA do konce roku 2018 svým zákazníkům prodala 252 vozů ŠKODA FABIA R5

Mladá Boleslav, 8. února 2019 – Michal Hrabánek je na pozici ředitele týmu ŠKODA Motorsport ve ŠKODA AUTO a.s. od roku 2007. V rozhovoru hovoří o účasti ŠKODA Motorsport v kategorii WRC 2 Pro, zákaznickém programu v roce 2019 a modernizovaném voze ŠKODA FABIA R5.

Pane Hrabánku, ŠKODA FABIA R5 je aktuálně nejúspěšnějším rallyovým vozem své kategorie. V čem je její síla?

Michal Hrabánek: ŠKODA Motorsport neustále pracuje na zlepšování konkurenceschopnosti svého vozu R5. V minulosti se naše práce na voze ŠKODA FABIA R5 zaměřovala na zlepšení spolehlivosti. Výsledkem je, že v roce 2018 neodstoupil žádný z továrních vozů kvůli technickému problému. Zásluhou účasti továrního týmu v mistrovství světa máme mnoho poznatků pro postupný vývoj našeho vozu, který z něj udělal nejlepší stroj ve své kategorii. Jedním z důležitých aspektů úspěchu je také intenzivní a těsná spolupráce mezi vývojovým oddělením ŠKODA AUTO a ŠKODA Motorsport a rovněž skutečnost, že pracujeme se stejnými a velmi striktními kontrolními a kvalitativními procesy.

Proč se ŠKODA účastní s továrním týmem kategorie WRC 2 Pro?

Michal Hrabánek: Naší přímou účastí v mistrovství světa prostřednictvím továrního týmu jsme blíže našim zákazníkům, od nichž máme přímou zpětnou vazbu a můžeme od nich sbírat zkušenosti pro další vývoj našeho vozu, který udrží speciál FABIA R5 na vrcholu své kategorie.

Jaký je program ŠKODA Motorsport pro sezónu 2019?

Michal Hrabánek: Pro rok 2019 ŠKODA Motorsport pozměnila svoji strategii. Do konce roku 2018 jsme prodali 252 vozů našim zákazníkům, což je značná odpovědnost v tom, abychom jim poskytovali nejlepší možné služby. To je také důvod, proč v roce 2019 bude mít u nás prioritu právě zákaznický program. Kromě toho nasadíme do vybraných soutěží v rámci mistrovství světa dvojici vozů. Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen skončili ve svém prvním roce, kdy jeli pod hlavičkou továrního týmu, na třetím místě kategorie WRC 2. V sezóně 2019 pojedou v kategorii WRC 2 Pro. Na několika podnicích mistrovství světa uvidíme také úřadující mistry světa WRC 2 Jana Kopeckého a Pavla Dreslera, kteří se pokusí obhájit domácí titul v mistrovství České republiky.

Na Švédskou rallye jste za ŠKODA Motorsport do WRC 2 Pro nominovali Eerika Pietarinena, uvidíme pod hlavičkou továrního týmu v roce 2019 soutěžit více privátních pilotů?

Michal Hrabánek: Eerika Pietarinena podporuje finský importér automobilky ŠKODA a svým vítězstvím na Finské rallye v kategorii WRC 2 v roce 2018 ukázal svoji mimořádnou rychlost a talent. Intenzivně sledujeme vývoj dalších rychlých a talentovaných zákazníků ŠKODA, kteří se pro vybrané soutěže mistrovství světa mohou stát součástí našeho továrního týmu. Toto je dobrý příklad naší nové strategie ještě větší podpory zákaznických týmů.

Jak vidíte budoucnost WRC 2 a její nové kategorie Pro?

Michal Hrabánek: WRC 2 je a i v budoucnu bude velmi atraktivní platformou, což je ostatně zřejmé z působivého zájmu médií po celém světě. Úroveň konkurence je zde velmi vysoká, protože kromě značky ŠKODA své soutěžní vozy R5 prodávají také značky Ford, Citroën, Peugeot a Hyundai. V předposledním kole loňského mistrovství světa navíc se svým vozem Polo R5 debutoval rovněž Volkswagen. Proslýchá se, že do této kategorie hodlá vstoupit také Toyota. Nová kategorie WRC 2 Pro, určená pro tovární týmy a jezdce, se poprvé představila během Rallye Monte-Carlo. Na Švédské rallye uvidíme souboj značek ŠKODA, Ford a Citroën o body do mistrovství světa. Podporujeme všechny nápady a plány, které posunou rallyový sport kupředu. Nová série ale potřebuje nějaký čas, aby se dále vyvinula.

Odkdy budou moci zákazníci objednávat novou generaci vozu ŠKODA FABIA R5 a kdy ji uvidíme poprvé v závodním nasazení?

Michal Hrabánek: Termín ještě není pevně určen. Pro nás je zcela zásadní, že si musíme být 100procentně jisti zcela dokončeným vývojem a dokonalou připraveností pro závodní nasazení bez jakýchkoliv kompromisů. Důsledný vývoj našeho nového vozu je pro nás absolutní prioritou. Z důvodu plánované homologace v polovině roku 2019 bude možné vůz uvést na trh a zahájit objednávky a dodávky ve třetím a čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Již nyní máme seznam zákazníků, kteří mají o novou generaci našeho vozu R5 zájem. Klienti se již teď mohou pro novou specifikaci modelu FABIA R5 registrovat. Tato registrace však není závazná a nevytváří povinnost koupě a odběru vozu. Jakmile budeme mít více informací o konečných technických specifikacích a termínech dodávky, budeme o nich naše zákazníky informovat.

Komentářů celkem: 33
8. 2. 2019 11:15
00
Poslední dobou je pro zaměstnance škodovky hlavní rysem schopnost mnoha slovy neříci skoro nic...
A to prudění v republikovém mistráku - trapné smajlík
8. 2. 2019 11:21
20
Takže Honza má na krku asi dotáhnutí vývoje a do světa ho moc letos nepustí. Ještě že to vyšlo vloni, ta šance už se asi nebude opakovat. smajlík
8. 2. 2019 11:54
20
Pane Hrabánku. A proč Jan Kopecký nedostane možnost obhájit svůj titul mistra světa? Obhájit tiul je mnohem těžší než jej poprvé získat a obávám se, že s juniory, uvedenými v článku, je ta možnost zisku titulu spíše v teoretické rovině.
8. 2. 2019 11:59
20
Původně napsal Fox
Poslední dobou je pro zaměstnance škodovky hlavní rysem schopnost mnoha slovy neříci skoro nic...
A to prudění v republikovém mistráku - trapné smajlík
Tu účast Škodovky v republikovém mistráku je možno brát z více stran. Na jedné straně je to možná trochu vytahování nad republikovou konkurenci a zisk titulu je zde vlastně povinnost. Na druhé straně jedině tak může spousta diváků na vlastní oči vidět mistrovský vůz a mistrovského pilota na vlastní oči, protože nemají peníze nebo možnost, aby se zajeli podívat mimo republiku na nějakou soutěž.
8. 2. 2019 12:15
10
Tahle věta hovoří za vše smajlík
"Na několika podnicích mistrovství světa uvidíme také úřadující mistry světa WRC 2 Jana Kopeckého a Pavla Dreslera, kteří se pokusí obhájit domácí titul v mistrovství České republiky."
8. 2. 2019 12:17
00
To Pepan:
Můj názor je takový, že z té spousty diváků se drtivá většina rekrutuje z místních, co jim ta auta vrčí za barákem a větší část z nich netuší, jestli je nějaký vůz a pilot "mistrovský".Skuteční, skalní a zasvěcení fandové, co cestují po všech podnicích, tak těžko činí kvůli jednomu vozu a posádce. Spíš souhlasím s tou chrakteristikou "vytahování se" nad zbytkem startovního pole, tvořeného soukromníky s privátními vozy...
8. 2. 2019 12:40
00
Původně napsal Pepan A1
Pane Hrabánku. A proč Jan Kopecký nedostane možnost obhájit svůj titul mistra světa? Obhájit tiul je mnohem těžší než jej poprvé získat a obávám se, že s juniory, uvedenými v článku, je ta možnost zisku titulu spíše v teoretické rovině.
Je mi hodně líto pokud Kopecký nedostane dostatek startů pro boj o obhajobu. Na zásluhy se v tomto asi bohužel nehraje. Nicméně nemyslím si že by bylo nepravděpodobné ten titul získat a Kalle je podle mě největší favorit na letošního mistra. Dělá sice víc chyb než Kopecký, ale rychlost mu rozhodně nechybí smajlík
8. 2. 2019 13:57
00
Dost střízlivé plány na Mistry světasmajlíksmajlíksmajlíkChudák Honzasmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
8. 2. 2019 14:16
20
Ovšem zase se jim musí nechat,že vidět Honzu Kopeckého v ČR je opravdová potěcha pro oko a i ten naprostý laik prostě vidí, že takhle jezdí špičkovej jezdec.
8. 2. 2019 14:17
00
Tak Schade prudi v narodnim/federalnim mistraku uz par desitek let. A kdyz prijeli prudit Thiry, Hanninen, loni dokonce 3 posadky, tak se na to koukalo fakt hezky. Je to docela mila tradice, i diky tomu se nas mistrak da radit do cca top 5-7 na svete. Pripadne muzem zalozit MCR Pro, o moc vetsi propadak nez jeho svetovej bratricek by to nebyl smajlík
A ze letos pojedou na Kalleho? Naprosto logicky a celkove pro rally jen dobre. Asi by mohl dostat rozsahlejsi support od zkuseny posadky, ale tam bude v pozadi neco vic nez vyvoj novy evoluce.
8. 2. 2019 15:34
10
Myslim ze cesky mistrak se co do kvality a kvantity radi do top mistraku, srovnatelne spolus mistraky francie, italie, finsko, norsko, svedsko, belgie a irsko. Doufam, ze krome nedostizneho Kopeckeho se nekde objevi i Kalle. Skoda, ze v rally nefunguji prestupove procenta jako ve fotbale, skodovka jako juniorka talentu by mela balik. smajlík
8. 2. 2019 16:33
Upraveno 16:33
50
Původně napsal Fox
Poslední dobou je pro zaměstnance škodovky hlavní rysem schopnost mnoha slovy neříci skoro nic...
A to prudění v republikovém mistráku - trapné smajlík
Trapné? Spíš bychom si toho měli vážit. Já jsem za to "prudění" rád, klidně ať prudí i s Kallem a máme možnost dál vidět špičkový sport pomalu za barákem.
8. 2. 2019 19:54
00
Sport je výzva, pokud dosáhnu nějaké mety jdu na další. Samozřejmě obhajoba je těžší, pokud mají účstníci podobné podmínky. Vždycky si vzpomenu jak Jenda děkuje klukům z ŠM, že mu přivezli nové auto, potom co zahodil to první na testech, kdo jiný by mohl někomu poděkovat? Podmínky jsou nesrovnatelné. Jsem přesvědčený, že i ve WRC2 má ŠM nejlepší podmínky, protože je jediná továrna pro kterou je soutěž nejvyšší prioritou, protože jinou nejede.
To že mi po trati letí jedno špičkové auto s posádkou s obrovskými zkušenostmi, nevynahradí pohled do výsledkové listiny, kde je jasné, že něco není fér. Pokud budu chtít vidět Mistra, pojedu do Sosnové smajlík
8. 2. 2019 21:00
10
Diskuze pod tématem ŠM nikdy nezklame. Je to takový pěkný folklór smajlík
8. 2. 2019 21:14
00
Podpora zákazníků = omezené peníze.
8. 2. 2019 21:27
00
Původně napsal jirka rk
Podpora zákazníků = omezené peníze.
Přesně to čtu mezi řádkama také. Držte jim palce nejen na tratích.
8. 2. 2019 22:08
10
Ono by se dalo kompromisně řešit to nasazení v MČR - když by továrna s Kopeckým (který by jel samozřejmě MS) jela domácí Bohemku a Barumku, tak by v Čechách i na Moravě měli fanoušci vidět mistra světa s mistrovskou technikou, zároveň by neznemožňovali boje o medaile v celkovém pořadí (že by to furt stačilo na nějaké 6. místo, to je už jiná věc).
Když by továrna chtěla vedle těchto 2 startů startovat i jinde, mohl by český mistrák jet s továrním autem a teamem Kalle. Sbíral by zkušenosti na asfaltu a najížděl testovací, potažmo tréninkové kilometry. Prospělo by to jemu, team by nasbíral data, diváci by viděli mladíka s velkým potenciálem do budoucna.
Nebo dát podporu domácímu jezdci, třeba Kopáčkovi nebo Marešovi - na celé MČR, ale ne ve formě plného továrního zázemí, spíš řekněme něco jako Valda 2010.
8. 2. 2019 23:00
10
Pardon, ale jsem opravdu jen fanda. Ale protože jsem před více jak 40-ti roky měl možnost jednu a půl sezony jezdit s jednou posádkou po mistráku ČSSR jako trochu fotograf, trošku kamarád, pamatuji si, že dobré posádky byly vážené. Každý klub ( Svazarm, Mototechna atd.) daly své určité fondy na tenkrát zbytečnou propagaci, protože se i na Traboše psaly pořadníky. Dnes je to v motorsportu tak, že ani nejlepší pilot F1, WRC, Ralycrossu atd. nemá nic jisté bez vlastních peněz. Pokud jezdil VW WRC a vítězil, tak byla chudinka Škoda s S2000 nebo později R5 trpěná jako vítězící v " nižší klase". Po průs...ru s motory je rozhodnuto o úsporách na úkor i WRC. VW si postaví na podkladech Škody R5 svůj " levný" propagační R5 a nebude provokovat s nákladným programem a pan Hrabánek má v rámci svého postavení v ŠM povinnost vysvětlit nám "debilům" proč nemůže postavit Mistra světa proti Polu R5 . Zároveň samozřejmě je Jan nepostradatelný jako testovací jezdec pro vývoj R5( ??? pro Škodu)j, ale zákulisní machinace neumožní Janovi odejít ani jako třetímu v potravním řetězci ke konkurenci do plného WRC. Nevím, ale asi mi to někdo dá sežrat, je to můj pocit bezmocnosti. Kdybych ty prachy měl, dostal by je Honza na přestup kamkoliv mimo VW.
9. 2. 2019 07:56
10
Sekar: Tvoje teorie má vážné trhliny.... 1)Hrabánek nemůže postavit mistra světa proti VW jedině proto, protože VW jako tovární team není přihlášený do WRC Pro, narozdíl od Škody. 2)Honzovi nikdo odejít nebrání, ostatně na konci roku mu končila smlouva, stačilo novou nepodepsat. Brání mu v tom leda racionální uvažování a to je, že radši bude placeným továrním jezdcem s programem na celou sezonu (byť jen s pár starty ve světě), než být platícím soukromníkem (byť v továrním týmu, třeba jako Tidemand) na několik epizodních startů, které by byly dost možná to poslední, co by Honza předvedl. Zcela střízlivě je nutno přiznat, že i přes jeho kvality by těžko zazářil tak, aby po něm někdo skočil třeba na příští sezonu. Takže by se párkrát svezl s WRC a co dál? U Škodovky má slušnou šanci, že bude mít pracovní uplatnění i po (snad to ještě nějakou dobu nepřijde) ukončení aktivní kariéry, což je pro něj jistě taky podstatné - ono už mu taky není 20....
9. 2. 2019 11:26
30
Původně napsal MPI
Sekar: Tvoje teorie má vážné trhliny.... 1)Hrabánek nemůže postavit mistra světa proti VW jedině proto, protože VW jako tovární team není přihlášený do WRC Pro, narozdíl od Škody. 2)Honzovi nikdo odejít nebrání, ostatně na konci roku mu končila smlouva, stačilo novou nepodepsat. Brání mu v tom leda racionální uvažování a to je, že radši bude placeným továrním jezdcem s programem na celou sezonu (byť jen s pár starty ve světě), než být platícím soukromníkem (byť v továrním týmu, třeba jako Tidemand) na několik epizodních startů, které by byly dost možná to poslední, co by Honza předvedl. Zcela střízlivě je nutno přiznat, že i přes jeho kvality by těžko zazářil tak, aby po něm někdo skočil třeba na příští sezonu. Takže by se párkrát svezl s WRC a co dál? U Škodovky má slušnou šanci, že bude mít pracovní uplatnění i po (snad to ještě nějakou dobu nepřijde) ukončení aktivní kariéry, což je pro něj jistě taky podstatné - ono už mu taky není 20....
Ještě pragmatický dodatek. Kopeckému je letos 37 let. Určitě není stejný level jako Sebové. Jeho poslední zkušenosti s WRC jsou z roku 2007, kdy se nedá říct, že by zrovna válcoval konkurenci. Navíc nemá kontakty, aby si sehnal dostatečný balík peněz na provozování celé sezóny v mistrovství světa. Takže u něj rozum zvítězil nad nějakými vzdušnými zámky.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->