11. 2. 2019 10:14 − 3901× − 3 0

Craig Breen doma nenašel přemožitele

Do loňska tovární jezdec Citroënu ještě nesehnal na novou sezónu adekvátní angažmá a tak si volný čas zkrátil domácím startem.

Startovní číslo 1 nalepil na dveře Fordu Fiesta R5 a vyrazil s ním do bojů v první letošní rally irského asfaltového mistrovství. Stejně jako druhý v pořadí Gary Jennings, který se v Galway Rally objevil s tradičním Subaru Impreza WRC S12B, sice nemohl získat mistrovské body, ale boj o vítězství mu nikdo upřít nemohl. Do zkrácené jednodenní soutěže vlétnul ve velkém stylu pilot WRC, když si připsal nejrychlejší čas v prvním testu. Netrvalo však dlouho a početná skupina pilotů ve Fiestách R5 Jenningse dohnala a dva jej dokonce předstihli. Novým vedoucím jezdcem se po druhé zkoušce stal Alastair Fisher. Dobrý výkon na jezdce vracejícího se po roční pauze. Ve třetím testu Fisher lehce chyboval, přetočil se a z prvního místa spadnul na třetí. Důležité pro něho však bylo, že se udržel na nejvyšší příčce mezi bodujícími jezdci. Jako lídr do první servisní přestávky dorazil Breen s náskokem tří desetin na Jenningse.

Ani do cíle úvodního testu se bohužel nedostal předloňský irský mistr Sam Moffett, když svůj Ford Fiesta R5 zaparkoval do křoví u trati. Do druhé sekce znovu vstoupil nejrychleji pilot Subaru, ale ani tentokrát nedokázal ve vedení vydržet déle než jedinou zkoušku. V šestém testu se Jennings snažil časovou ztrátu nahnat zpátky, ale zrádná, po nočním dešti mokrá a pořádně zablácená trať jej nachytala. Subaru uvíznulo v příkopu, odkud už nebylo cesty zpět. V první desítce se tím ještě více upevnila pozice dominantních Fordů. Jiný speciál než Fiestu R5 řídil pouze Desi Henry, který se za volantem Škody Fabia R5 držel na pátém místě. V druhé sekci se škodovák propadnul za zrychlujícího Jona Armstronga, ovšem pouze čtvrtminutový odstup dával tušit, že zde ještě proběhne pořádný souboj. Oba jezdci v závěrečné trojici zkoušek zajížděli hodně podobné časy a to nebyla dobrá zpráva pro Henryho. Závěrečný útok se mu nezdařil a musel se smířit s pátým místem.

Hodně za očekáváním zůstala v úvodní rally trojice jezdců ve vozech Hyundai. Nejlépe z nich si počínal Meirion Evans, který i20 R5 ale do cíle dovezl až na jedenáctém místě. Během soutěže u mladého pilota ani nebylo patrné zrychlování a na třetí příčku ze závěrečné soutěže loňské sezóny tak ani vzdáleně nenavázal. Nutno dodat, že to hlavně bylo zapříčiněno výrazným zesílením konkurence na irských asfaltech. Manus Kelly vloni se Subaru Impreza WRC S12B dva podniky vyhrál, ale s Hyundaiem zatím hledal společnou řeč. Výsledkem bylo konečné slabé čtrnácté místo. S odstoupením Jenningse se na pódium vyšvihnul úřadující mistr Josh Moffett. V závěrečné sekci jistě chtěl zkusit zaútočit na Fishera a odvézt si domů maximální bodový obnos. Fisher ale místo toho svůj náskok ještě zdvojnásobil a návrat do šampionátu zakončil parádním způsobem. Nad jeho síly, a to jen o 14,4 sekundy, byl pouze nebodující Breen. Irský pilot spojil síly s novým spolujezdcem Paulem Naglem a hned jejich první ostrý start znamenal vítězství. Teď by však bylo na čase, aby se vrátili zpátky tam, kam patří. Do mistrovství světa.

Komentářů celkem: 3
11. 2. 2019 10:27
0 0
Něco jsem zaslechl, že by letos měl jet WRC2 a britský šampionát s Fabií R5
11. 2. 2019 10:58
0 0
Jen taková zajímavůstka, Jon Armstrong (poradce při vývoji hry) v rámci propagace DiRT Rally 2.0 startoval v designu věnovaném této hře.
12. 2. 2019 12:02
0 0
JJ, DIRT Rally 2.0 Fiesta sjíždí v 52. sekundě na videu z rampy... Armstrong zajel dobře v takové konkurenci. smajlík
Kéž by se Codemasterům ta hrapovedla a byla to pecka smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama