Janne Tuohino z jezdce pronajímatelem
Finský tým jej z M-Sportu odkoupil před několika týdny a na zasněžených tratích druhého podniku letošního MS se za jeho volant posadí šéf stáje Janne Tuohino. Finský jezdec naposledy absolvoval větší soutěžní program v roce 2010, kdy s Fordem Fiesta Super 2000 obsadil 14. místo v SWRC, tedy podpůrném šampionátu, který předcházel současnému WRC2. O čtyři roky později se Tuohino zničehonic objevil na startu Arctic Lapland Rally a debut za volantem speciálu R5 pro něho skončil vítězstvím. Do kokpitu Fiesty R5 se znovu posadil na svém domácím podniku MS v roce 2016, ale tehdy se ve WRC2 nevešel ani do top ten. Další a doposud poslední start Tuohina se odehrál vloni na jeho oblíbené Rally Sweden, kde se Škodou Fabia R5 obsadil parádní páté místo v klasifikaci WRC2. Fin neskrýval nadšení z techniky R5 a tou dobou plánoval zaměřit svou stáj na pronájem právě těchto speciálů. Když ale přišla nabídka z M-Sportu na odkoupení speciálu WRC poslední generace, nemusel o tom Tuohino moc dlouho přemýšlet. Jako šéf stáje se logicky sám ujme prvního startu Fiesty a na svém oblíbeném podniku se bude snažit hlavně udělat své stáji co nejlepší reklamu. Následně totiž bude ex-tovární speciál nabízen k pronájmu nejen v MS, ale i v národních soutěžích.
Tuohino se na soutěži světového šampionátu objevil už ve své první sezóně a samozřejmě se jednalo o domácí Neste 1000 Lakes Rally. Cíl této soutěže ale spatřil až při čtvrtém pokusu v roce 1999, kdy si tam zároveň poprvé vyzkoušel techniku WRC. Ve Fordu Escort a s Latvalovým spolujezdcem Miikkou Anttilou po boku do cíle dorazil jako osmý nejrychlejší. O rok později Tuohino startoval s Toyotou Corolla WRC ve finském mistrovství a třikrát se objevil i na světové scéně. Mezi těmito starty se odehrál i jeho první ve Švédsku. Mezi elitní desítku se na sněhu finský pilot dostal až v roce 2002, kdy na cílovou rampu v Karlstadu dovezl na sedmém místě Ford Focus WRC 01. V té samé sezóně se tehdy mladý pilot stal s Citroënem Saxo Super 1600 třetím nejrychlejším jezdcem JWRC. Následující sezónu strávil výhradně v kokpitu Focusu WRC 02 a věnoval se domácímu šampionátu. Na Sebastiena Lindholma v Peugeotu 206 WRC ale neměl a musel se smířit s postem vicemistra.
Zkušenosti se švédskými a finskými tratěmi Tuohinovi v sezóně 2004 vynesly dva tovární starty. Ve Fordu nahradil pro tyto dvě soutěže Francoise Duvala, který naopak na tomto typu tratí nikdy nezářil. Doma obsadil pátou příčku a ve Švédsku dokonce skončil na parádním čtvrtém místě. Tento výsledek, při kterém mu bedna na soutěži MS utekla o pouhých dvacet vteřin, se zároveň stal vrcholem Finovy kariéry. Rok na to si tak vysloužil daleko rozsáhlejší tovární angažmá. V barvách Škody Motorsport objel hned sedm podniků MS. Poslední sezóna české stáje v MS s vozem WRC ale rozhodně neprobíhala ideálně a na to doplatil i Tuohino. Tři soutěže kvůli technickým problémům nedokončil a nejlepšího výsledku dosáhnul na Kypru, kde do cíle dojel jako devátý. V sezóně 2006 se Tuohino na světové scéně objevil už jen dvakrát. Se soukromým Citroënem Xsara WRC ale na domácí půdě obsadil pěkné šesté místo. S vozem nejvyšší kategorie se finský pilot na start světové rally postaví znovu až letos, po dlouhých třinácti letech.