17. 2. 2019 19:20 − 8054× − 33

Kalle Rovanperä dojel v kategorii WRC 2 Pro druhý

V letošním roce zažila Švédská rallye nejhorší povětrnostní podmínky a povrchy tratí za posledních několik let.

› Kalle Rovanperä a spolujezdec Jonne Halttunen (ŠKODA FABIA R5) dojeli i přes chybějící zkušeností na své první Švédské rallye na druhém místě kategorie WRC 2 Pro
› ŠKODA a Rovanperä jsou aktuálně v průběžném hodnocení kategorie WRC 2 Pro na druhém místě
› Rovanperä zajel v kategorii WRC 2 Pro na 19 rychlostních zkouškách Švédské rallye, která je druhým kolem letošního mistrovství světa, 14 nejrychlejších časů

Torsby, 17. února 2018 – Tovární posádka ŠKODA Motorsport Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN) měla během své první účasti na Švédské rallye (14. 2.–17. 2. 2019) smíšené pocity. Během druhého kola mistrovství světa FIA World Rally Championship ztratili šanci na vítězství ve své kategorii potom, co zaplatili svoji nováčkovskou daň v podobě dvou nechtěných výletů do sněhové bariéry. I tak ale i přes nedostatek zkušeností na rychlých zasněžených tratích ve švédských a norských lesích vybojovali cenné body za druhé místo a aktuálně na něm jsou i v celkovém průběžném hodnocení kategorie WRC 2 Pro. Jejich finští kolegové Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen měli smůlu, když v poslední rychlostní zkoušce trefili kámen a kvůli zničenému ráfku museli ze soutěže odstoupit ze čtvrtého místa.

V letošním roce zažila Švédská rallye nejhorší povětrnostní podmínky a povrchy tratí za posledních několik let. Ještě týden před soutěží se vše jevilo v nejlepším pořádku. Sníh a nízké teploty vytvořily pohádkové zimní podmínky s dostatečnou vrstvou ledu na rychlých tratích plných zatáček ve švédských a norských lesích. Několik dní před soutěží se ale oteplilo, a tak původně sněhový povrch se zejména při druhých průjezdech změnil na některých místech dokonce na šotolinový s rozježděným sněhem a vyjetými kolejemi.

Tovární jezdec ŠKODA Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem začali Švédskou rallye velmi dobře, na druhé rychlostní zkoušce zajeli nejlepší čas a přesunuli se do vedení v kategorii WRC 2 Pro. V následující rychlostní zkoušce ale dostali smyk a se svým vozem ŠKODA FABIA R5 narazili do sněhové bariéry, z níž jim zpět na trať museli pomoci diváci. I tak se ale ještě v pátek večer dostali stíhací jízdou na druhé místo ve své kategorii. Jejich kolegové Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen na stejné rychlostní zkoušce otočili svůj vůz ŠKODA FABIA R5 na střechu a byli kvůli tomu na čtvrtém místě.

V sobotu zajel Kalle Rovanperä tři nejrychlejší časy kategorie WRC 2 Pro a zmenšil odstup na vedoucího muže této kategorie, Madse Østberga, o 18 sekund na nejmenší ztrátu 1:12,7 min. Eerik Pietarinen, který jel za ŠKODA Motorsport v kategorii WRC 2 Pro, byl stále na čtvrtém místě se ztrátou 2:03 min na třetího Guse Greensmitha s vozem Ford. Po poledním servisu zajel Kalle Rovanperä další nejrychlejší čas, ale na následující rychlostní zkoušce jej štěstí opustilo a vyjel z trati. Další střet se sněhovou bariérou ho stál 2:48 min, takže nejrychlejším mužem byl v kategorii WRC 2 Pro na této rychlostní zkoušce Eerik Pietarinen. Od tohoto okamžiku byl boj o vítězství v kategorii u konce, teď již bylo třeba dovézt vůz do cíle a získat cenné body za druhé místo v kategorii WRC 2 Pro. Na zbývajících třech rychlostních zkouškách dne ale zajel Rovanperä vždy nejrychlejší časy v rámci kategorie WRC 2 Pro.

Na třech nedělních rychlostních zkouškách panovaly nejlepší zimní podmínky z celé soutěže. Kalle Rovanperä na dvou z nich zaznamenal nejrychlejší časy v rámci kategorie WRC 2 Pro. „Snažím se jet v klidu a nedělat chyby,“ komentoval to Rovanperä, který nakonec v kategorii WRC 2 Pro zajel celkem 14 nejrychlejší časů a kdyby nebylo jeho dvou výletů do sněhových bariér, které ho stály mnoho času, mohl by na Švédské rallye slavit vítězství ve své kategorii. I tak ale přes absenci zkušeností s rychlými zasněženými tratěmi ve švédských a norských lesích vybojoval cenné body za druhé místo a je současně na druhém místě průběžného hodnocení kategorie WRC 2 Pro. Jeho finští kolegové Eerik Pietarinen/Juhana Raitanen měli smůlu, když v poslední rychlostní zkoušce trefili kámen a kvůli zničenému ráfku museli ze soutěže odstoupit ze čtvrtého místa. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek účast ve Švédsku komentoval: „Jsem s výkonem Kalleho spokojený. Jel Švédskou rallye vůbec poprvé a ve srovnání se zkušenějšími jezdci opět ukázal svůj potenciál.“

Celkové pořadí na Švédské rallye (WRC 2 Pro)
1. Østberg/Eriksen (N/N), Citroën C3 R5, 2.55:54,5 h
2. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5, +3:19,2 min
3. Greensmith/Edmondson (GB/GB), Ford Fiesta R5, +4:48,9 min
4. Pieniazek/Heller (PL/PL), Ford Fiesta R5, +57:02,2 min

Aktuální pořadí mistrovství světa WRC 2 Pro – jezdci (po 2. ze 14 kol)
1. Gus Greensmith (GB), Ford, 40 bodů
2. Kalle Rovanperä (FIN), ŠKODA, 36 bodů
3. Mads Østberg (N), Citroën, 25 bodů
4. Lukazs Pieniazek (PL), Ford, 12 bodů

Aktuální pořadí mistrovství světa WRC 2 Pro – výrobci (po 2. ze 14 kol)
1. Ford, 40 bodů
2. ŠKODA, 36 bodů
3. Citroën, 25 bodů

Číslo dne: 14

Na 19 rychlostních zkouškách Švédské rallye zajel tovární jezdec ŠKODA Motorsport Kalle Rovanperä 14 nejrychlejších časů v kategorii WRC 2 Pro.

Komentářů celkem: 33
18. 2. 2019 09:42
2 1
Mně se tyhle tiskovky taky nelíbí, ale beru to jako nutné zlo. Prostě to berte jako reklamu. A v žádné reklamě výrobce nepomluvi svůj produkt nebo neřekne o svých neuspesich. Tak to přeci v marketingu nefunguje. Buďme rádi, že je Škodovka v globalu úspěšná. Nechápu, proč tyhle tiskovky čtete, když se u nich vždycky nastvete. Stejně je jen pro lidi, kteří rally sleduji jen velmi okrajové a ne pro nás. Vždyť pro většinu chlapů je Kopecký mistr světa ve WRC a ne WRC2. Nedávno mi soused, jehož zet si koupil Focus RS tvrdil, že si koupil Focuse WRC. Takový člověk čte ty tiskovky (a věří jim). Silně pochybuji, že ve Francii tiskovka Citroenu, v Japonsku Toyoty, nebo v Koreji Hyundaie vypadá jinak.
18. 2. 2019 10:33
0 0
Teď mě napadla myšlenka, nepíše to Škodovce ten samý člověk, co psával svého času velmi populární tiskovky AT? smajlík Jako když tak nad tím přemýšlím, tak ta kvalita tiskovek jde pořád dolů, to je fakt pro motorsport takový problém říct někomu, ať jim to napíše místo PR oddělení? Hlavně, že se dozvíme číslo dne, ale abychom dostali aspoň nějaké vyjádření posádky či vedení delší jak jednu větu... Když si to porovnám třeba s tiskovkama M-Sportu nebo Toyoty, tak je to jiný level (odstavec hodnocení od jezdců, vedení týmu).
18. 2. 2019 11:02
0 0
Původně napsal kuře
Teď mě napadla myšlenka, nepíše to Škodovce ten samý člověk, co psával svého času velmi populární tiskovky AT? smajlík Jako když tak nad tím přemýšlím, tak ta kvalita tiskovek jde pořád dolů, to je fakt pro motorsport takový problém říct někomu, ať jim to napíše místo PR oddělení? Hlavně, že se dozvíme číslo dne, ale abychom dostali aspoň nějaké vyjádření posádky či vedení delší jak jednu větu... Když si to porovnám třeba s tiskovkama M-Sportu nebo Toyoty, tak je to jiný level (odstavec hodnocení od jezdců, vedení týmu).
Kuře má dobré myšlenky …..smajlík
18. 2. 2019 12:00
0 0
Původně napsal Mirda_Motorsport
Proč to vůbec píšou ???? Nahrávka na smeče ? Tak do nich, když to nadhodili smajlík)))
Houby 2. místo, vidím tu 9. místo mezi R5 , tak sakja proč tu zase lžou lidem ? To si necháme líbít ?smajlíksmajlíksmajlík
I přes emoce, které tiskovky ŠM vyvolávají, je třeba zůstat objektivní - vidíš snad v tiskovce, že by psali o 2.místě mezi R5 nebo snad WRC2? Já vidím jen 2.místo v kategorii WRC2 Pro a to je fakt. Takže psát tady o lži mi přijde dost silný kafe...
18. 2. 2019 12:02
0 0
Původně napsal SkunnY
Ale no tak, přátelé...! Nebuďte nesnášenliví! smajlík Tomu se říká "práce s fakty" -> vezmete holá fakta, z nich vytáhnete to "prodejné" a z toho sestavíte tiskovku. Je třeba si uvědomit, že to píší zaměstnanci marketingového oddělení, kde je tento postup léta zaveden a funguje. Cílem tiskovky je udělat si reklamu a tak tam asi nikdo nikdy nenapíše "Klucí byli devátí a to měli ještě z otvoru kliku..." - fakt je ten, že byli druzí ve WRC2 Pro. A jestli byli jinak dvacátí nebo stodvacátí, to už není reklama a tak se to tam nenapíše smajlík A hlavně, při práci s fakty vůbec nemusíte vědět, o čem píšete. Fakta se totiž vkládají do standardizovaného textu, kde je všechno spektakulární, dechberoucí, nejlepší a když někdo něco podělá, tak ho jen opustilo štěstí. A hlavně! Hlavně mají všichni potenciál! smajlík
Pod tohle se do puntíku podepíšu. Včetně té poslední věty smajlík
18. 2. 2019 12:21
Upraveno 12:22
0 0
SkunnY, standak: Tak nejak. Mozna to trochu vic bije do oci nez od M-Sportu nebo TGR, ale to prave nejsou primo korporatni proletari. A shazovat Kalleho, to uz nektery fakt trochu prehanite.
18. 2. 2019 13:55
0 0
Ta kategorie WRC2 Pro je o ničem - není tam konkurence. Měli nechat jen WRC2, aby to zůstalo zajímavý. Nebo aspoň udělat to, že kdo jede WRC2 Pro je automaticky zařazen i do kategorie WRC2, pak by to mělo vypovídající hodnotu.
18. 2. 2019 16:11
0 0
Citroen je na tom podomně Østberg Mads v cíli Výsledek je dobrý, jel jsem poprvé v tomto šampionátu a vyhrál. Takže těžký víkend, ale dobrý výsledek. VW se nepočítá.
18. 2. 2019 16:32
0 0
Apropos, co se tyka prezentace uspechu, tak si vzdycky vzpomenu na tohle:
https://www.ewrc.cz/clanek/23826-hudec-suverenne-vyhral-v-litve-a-utoci-na-lotyssko/
Vysledky zde:
https://www.ewrc-results.com/final.php?e=15317&t=Halls-Winter-Rally-2014
A to se nejedna o korporaci smajlík
18. 2. 2019 17:19
1 0
Neznám nikoho, kdo by tak oslavoval průměrnost.
S Kallem to nemá nic společného, ten je skvělej. Jinak vyzdvihovat plusy, zamlčovat mínusy a vše uspořádat tak, že se to tváří jako skvělé a bez chybičky, není správný marketing, ale propaganda, kterou také aplikují šmejdi.
18. 2. 2019 18:34
0 0
Původně napsal standak
Původně napsal Mirda_Motorsport
Proč to vůbec píšou ???? Nahrávka na smeče ? Tak do nich, když to nadhodili smajlík)))
Houby 2. místo, vidím tu 9. místo mezi R5 , tak sakja proč tu zase lžou lidem ? To si necháme líbít ?smajlíksmajlíksmajlík
I přes emoce, které tiskovky ŠM vyvolávají, je třeba zůstat objektivní - vidíš snad v tiskovce, že by psali o 2.místě mezi R5 nebo snad WRC2? Já vidím jen 2.místo v kategorii WRC2 Pro a to je fakt. Takže psát tady o lži mi přijde dost silný kafe...
A že málem naboural na Monte do Suninena , to byla pravda ??? Myslím, že mu ji nasadil ne málem a ne málo smajlíksmajlíkNo a kategorie R5 jsou skupina všech stejných aut, to že v PRO by měly zářit továrny s několikanásobným rozpočtem a bohužel je to třída pro ty, co by v celkovém pořadí byli na 9, místě a to je bohužel fakt.smajlíksmajlíksmajlík
19. 2. 2019 12:01
0 0
Suninena z Monte sem teď nemotej. Zeptám se teda znova - co konkrétně je na TÉTO tiskovce ŠM lež? Úvahy nech stranou, stačí mi stručná a jasná odpověď. Díky
19. 2. 2019 17:00
0 0
Nechci se do toho motat, ale např. že Penti odstoupil kvůli zničenému ráfku. Penti vylít ven a zůstal v závěji. To že měl poškozený ráfek věděl a že jel hranu s jeho poškozením byla ta chyba. Důvodem odstoupení ale bylo že zůstal viset v závěji. Jinak bych asi toho kluka nezatracoval. Škoda měla vždycky čuch na talenty.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama