reklama
reklama
18. 2. 2019 11:25 − 1314× − 0 0

Obhájce britského titulu rozjel sezónu vítězně

Matta Edwardse letos čeká přetěžký úkol obhájit titul v britském šampionátu, který vloni poprvé v kariéře vybojoval.

A těžší to pro jezdce Fordu Fiesta R5 bude o to víc, že letos se na startu mistrovství sešla výrazně lepší konkurence. Mnoho jezdců své plány tajilo až do posledních chvil a až asi den před startem se na úvodní podnik dohlásil jeden z předních jezdců, Meirion Evans s Hyundaiem i20 R5. Korejskou značku ale bude v mistrovství hájit hlavně Velšan Tom Cave, který potvrdil program celého mistrovství teprve v posledním týdnu. To samé platí o nejsilnějším zástupci české značky Škoda Davidu Bogiem. S Fabií R5 pak kromě něho budou o titul usilovat ještě Marty McCormack, Desi Henry, Tom Preston nebo na poslední chvíli se do šampionátu zaregistrovaný Brendan Cumiskey. Ir navíc bude pilotovat speciální škodovku s volantem na pravé straně, tedy se stejnou úpravou, jakou podstoupil Hyundai i20 R5 Alana Carmichaela. Z Irska projevil zájem o sousední šampionát i tamní úřadující šampión Josh Moffett tradičně pilotující Fiestu R5. A chybět by během roku neměli ani další jezdci Fordů Jonathan Greer a Alex Laffey.

První nejrychlejší čas nové sezóny zaznamenal Bogie, který musí být po několika předešlých nepovedených pokusech hodně hladový po svém druhém britském titulu. K dispozici má nejúspěšnější speciál kategorie R5, ale ani ten mu v druhé zkoušce nestačil k udržení vedoucí příčky. Edwards se v první zkoušce jen rozehříval a od té druhé už začal jasně ukazovat, proč je právě on úřadujícím mistrem. Cave vloni moc v autě neseděl a zažil trochu pomalejší rozjezd do Cambrian Rally, ale ve třetí zkoušce se dokázal přes Bogieho procpat už na druhé místo. Soutěž se odehrála během jediného dne na třech sekcích, přičemž ta poslední se už jela za tmy. Vedoucí pilot Fordu si ještě před setměním však dokázal vytvořit slušný náskok. Ve čtyřech zkouškách druhé sekce nedal nikomu ze soupeřů šanci a rázem měl k dobru už čtvrt minuty. Cave stěžující si na trakci spolu s Bogiem sváděl boj o každou vteřinu a o 2,8 na tom byl před závěrečnou sekcí lépe pilot škodovky. Pilot Hyundaie pak dokázal vyhrát RZ 8 a vrátil se zpátky před svého soupeře, nad kterým měl před závěrečnou zkouškou minimální náskok šesti desetin. Bohužel v úplném závěru na velšského jezdce znovu zasedla obrovská smůla. S vozem Hyundai odjel už pět soutěží britského mistrovství, ale ani na pátý pokus mu nebylo přáno spatřit cíl. Technika za to však nemohla, na vině se ukázaly pneumatiky Michelin. Cave byl z první pětky bohužel jediným jezdcem, který obul na svůj speciál francouzské pneumatiky. A to byla více než špatná volba. Tři defekty v závěrečném testu jej nejprve srazily na páté místo a kvůli nemožnosti absolvovat závěrečný přejezd jej následně vyřadily v samém závěru ze hry.

Duel dvou jezdců škodovek McCormacka s Henrym se nakonec stal duelem o bronz a vítězně z něho o 9,5 vteřiny vyšel první jmenovaný. Další jezdec Fabie R5 Bogie sezónu začal ziskem bodů za druhé místo. Na cílové rampě ve městě Llandudno, kde přímo v jeho ulicích vloni končila Wales Rally GB, se z jasného triumfu radoval úřadující mistr Edwards. Zatímco v absolutní klasifikaci kraloval Ford, mezi juniory se americké značce nedařilo a nejrychlejšímu Jordanu Reynoldsovi se nová Fiesta R2T MK8 po závěrečné zkoušce zastavila. Jeho šestou příčku nakonec převzal jiný pilot tohoto vozu Finlay Retson. Juniorská kategorie však nabídnula hodně zajímavou podívanou a do závěrečné sekce nastupovala nejrychlejší čtveřice s časovým odstupem necelé čtvrtminuty. Josh McErlean s Peugeotem 208 R2 před večerní sekcí zaostával za lídrem jen o jednu desetinu, ale hned v první zkoušce po soumraku ztratil půl minuty a propadnul se na páté místo. Ještě většího černého Petra si ale v závěru vytáhnul pilot Opelu Adam R2 Jordan Hone, který ještě po osmé zkoušce držel parádní druhé místo. Dvacetivteřinové manko v poslední zkoušce jej ale srazilo až na konečné páté místo. Nejrychlejším juniorem byl na velšských tratích William Creighton, ale kvůli defektu v páté zkoušce o vítězství přišel. Na druhou stranu předvedl pilot Peugeotu parádní comeback a nakonec mu triumf uniknul o pouhých 1,9 sekundy. Vítězem se stal Ir James Wilson za volantem další 208 R2.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama