20. 2. 2019 08:32 − 2303× − 2

Opel pokračuje v JERC a slibuje novou erdvojku

Značka Opel přešla pod francouzský koncern PSA, ale na její motorsportovní aktivity by to nemělo mít vliv, tým bude pokračovat v ERC.

Juniorský evropský šampionát ovládá v posledních letech tovární tým Opelu, když poslední čtyři roky vždy vyhrál některý s pilotů Adamů R2 a jelikož německá značka rallysport opustit neplánuje, existuje šance, že její dominance může pokračovat. Jelikož oba loňští jezdci – Mārtiņš Sesks i Tom Kristensson se pro letošek rozhodli účastnit JWRC, přičemž druhý jmenovaný ve Švédsku zvítězil, musel Opel pro letošek hledat nové piloty svých Adamů R2. Prvním z nich se tak stal další Švéd v německých službách – Elias Lundberg, jenž loni vyhrál Opel Adam Cup a při pohledu na jeho cestu motorsportem se dá vidět několik podobností s kariérou Emila Bergkvista. Druhým jezdcem je pak druhý muž klasifikace téhož cupu – Grégoire Munster, jenž je pokračovatelem soutěžáckého rodu Munsterů a pozorní fanoušci jistě zaznamenali jeho start loni na Barumce.

Aby novinek od Opelu nebylo málo, tým ve spolupráci s dvorním přípravcem svých speciálů – firmou Holzer motorsport plánuje postavit nový vůz R2, s jehož vývojem by chtěl započít v příštím roce s cílem ostrého nasazení v sezóně 2021, kdy je cílem jak mistrovství Evropy, tak klientský sport. Vůz už nebude mít základ v Adamu, nýbrž bude vycházet s nové generace Corsy, která na trh vstoupí v letošním roce.

"Opel auta vyrábí už 120 let a součástí image značky byl vždy i motorsport a tak by to i mělo nadále zůstat. Pro nás jsou zajímavé zejména dva aspekty – fascinace technologiemi a přístupnost zákazníkům a fanouškům. Propagace mladých jezdců je taktéž vysoko v našem seznamu priorit. To vše v kombinaci s dlouhodobými zkušenosti PSA Motorsportu otevírá další nové možnosti pro Opel," říká CEO Opelu Michael Lohscheller.

Komentářů celkem: 2
20. 2. 2019 16:05
Upraveno 16:08
0 0
Škoda, že plány s erpětkou se tak nějak vytratily...
21. 2. 2019 07:01
0 0
No... já bych neřekl, že vytratily smajlík Holzer auto postavil, ale zčásti za svoje, protože kohoutky v průběhu času někdo utáhl. Jörg Schrott, šéf Opel motorsport, tehdy řekl, že program R5 byl (čti: musel být) pozastaven kvůli financím - ostatně všichni víme, že Opel na tom pod GM nebyl nijak dobře. Mě osobně mrzí, že nenechali Holzera auto aspoň homologovat, když už ho dodělal. Po tom zvláštním experimentu s Corsou S2000 (britské MSD), projekt R5 vypadal celkem nadějně, Holzer na "er-dvojkách" a pohárových puškách dokazuje, že závoďáky stavět umí. Jenže to jsou prostě Němci. Řeklo se, že se auto stavět a homologovat nebude. Tečka. Rozkaz zněl jasně. smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama