Opel pokračuje v JERC a slibuje novou erdvojku
Juniorský evropský šampionát ovládá v posledních letech tovární tým Opelu, když poslední čtyři roky vždy vyhrál některý s pilotů Adamů R2 a jelikož německá značka rallysport opustit neplánuje, existuje šance, že její dominance může pokračovat. Jelikož oba loňští jezdci – Mārtiņš Sesks i Tom Kristensson se pro letošek rozhodli účastnit JWRC, přičemž druhý jmenovaný ve Švédsku zvítězil, musel Opel pro letošek hledat nové piloty svých Adamů R2. Prvním z nich se tak stal další Švéd v německých službách – Elias Lundberg, jenž loni vyhrál Opel Adam Cup a při pohledu na jeho cestu motorsportem se dá vidět několik podobností s kariérou Emila Bergkvista. Druhým jezdcem je pak druhý muž klasifikace téhož cupu – Grégoire Munster, jenž je pokračovatelem soutěžáckého rodu Munsterů a pozorní fanoušci jistě zaznamenali jeho start loni na Barumce.
Aby novinek od Opelu nebylo málo, tým ve spolupráci s dvorním přípravcem svých speciálů – firmou Holzer motorsport plánuje postavit nový vůz R2, s jehož vývojem by chtěl započít v příštím roce s cílem ostrého nasazení v sezóně 2021, kdy je cílem jak mistrovství Evropy, tak klientský sport. Vůz už nebude mít základ v Adamu, nýbrž bude vycházet s nové generace Corsy, která na trh vstoupí v letošním roce.
"Opel auta vyrábí už 120 let a součástí image značky byl vždy i motorsport a tak by to i mělo nadále zůstat. Pro nás jsou zajímavé zejména dva aspekty – fascinace technologiemi a přístupnost zákazníkům a fanouškům. Propagace mladých jezdců je taktéž vysoko v našem seznamu priorit. To vše v kombinaci s dlouhodobými zkušenosti PSA Motorsportu otevírá další nové možnosti pro Opel," říká CEO Opelu Michael Lohscheller.