Důležité stříbro v boji o titul

Bohaté startovní pole, nádherné a velmi těžké RZ a deštivé počasí po oba dny. Takový byl letos 34. Rallye Český Krumlov.

TISKOVÁ ZPRÁVA

Bohaté startovní pole, nádherné a velmi těžké RZ a deštivé počasí po oba dny. Takový byl letos soutěžácký svátek, 34. Rallye Český Krumlov, čtvrtý podnik letošního seriálu MMČR. Zejména počasí nepotěšilo jak diváky, tak i jezdce, kterým způsobilo nemalé starosti a pneumatikovou ruletu, která nebyla snadná ani pro ty nejzkušenější.

Za tým Rallye Sport Promotion postavilo na start krumlovských RZ pět posádek. První ze tří stálých posádek odstartovala do závodu posádka Achim Mőrtl a Sigi Schwarz s vozem Subaru Impreza WRX STi spec C. Se startovním číslem 6 měl „Akime“ jediný cíl. Maximální atak nejrychlejších posádek a co největší zisk mistrovských bodů, které by dále podpořily jeho dosavadní vedení MMČR. V tomto úsilí měl Achimovi pomoci i Wittman Franz jun., který jel v Krumlově jako špion. Pro první dvě RZ však posádka nezvolila správné obutí a tohoto zaváhání už v samotném úvodu beze zbytku využil v tomto závodu naprosto suverénní a velmi rychle jedoucí Václav Pech. Ztráta po prvních dvou RZ, kdy Achimův vůz na obutých mediích nefungoval ideálně, byla hrozivá. Všem v týmu bylo jasné, že téměř 44 vteřin ztráty na Václava Pecha je v souboji s tak výborným pilotem, jakým „Ášín“ bezesporu je, hodně těžký úkol. Ve 3. a 4. testu již byla situace podstatně lepší, ale Achimovi se pořád nedařilo pokořit „Ášinovy“ rychlé časy. Ke konci páteční etapy se však přidaly ještě další technické problémy. Propálené svody znamenaly pokles tlaku turba a souboj s Vaškem Pechem se zdál být rozhodnutý.

„Škoda prvních dvou RZ. Na pneumatikách, které jsme zvolili, bylo auto místy jen těžko ovladatelné, na RZ bylo opravdu hodně vody. Ani nastavení podvozku není ideální, naplno se teď projevuje nedostatek času pro testování. Takové zaváhání si v souboji s Václavem nemůžeme dovolit. Zítra to bude velmi těžké,“ hodnotil na konci páteční etapy průběh Achim.

Posádka a celý tým usínaly v pátek s vědomím, že bude potřeba lépe opravit provizorně „polátané“ propálené svody a s pocitem sílícího tlaku do dalších bojů za zády jedoucího velmi rychlého Karla Trojana, kterého mocně pronásledoval Miroslav Jandík.

Sobotní ráno se zdálo poněkud lepší, tedy pokud jde o počasí, ale i tato ranní radost se později ukázala předčasnou. Počasí se měnilo téměř po vložkách a tak volba pneumatik i nadále zůstávala pomyslnou loterií. Achim startoval do sobotních RZ s cílem zabránit dalšímu zvyšování náskoku Vaška Pecha. Snad jen případná Vaškova chyba dávala možnou naději na případný boj o prvenství. Stáhnout 43 vteřin na bezchybně jedoucího „Ášína“ bylo možné jen jízdou za hranicí přiměřeného rizika a případná stíhačka by mohla znamenat ztrátu nejen druhého místa, ale i celého závodu. Nicméně, udržet za zády Karla Trojana a Mirka Jandíka bylo dostatečně velkou motivací, protože Karel s Mirkem v rámci vlastního souboje o třetí místo zajížděli nebezpečně dobré časy.

Ještě první sobotní runda byla ovlivněna závadou na výfukových svodech, které se podařilo konečně opravit až na druhém sobotním servisu. Ztráta 1min a 13s po 6té RZ na Vaška Pecha byla už velká a tak se Achim soustředil na udržení druhého místa v rámci produkčních vozů a velmi slušného náskoku před Karlem Trojanem a později před Mirkem Jandíkem, který v průběhu sobotní etapy vystřídal Karla na třetím místě. Do cíle sobotní etapy se již nic vážného nepřihodilo a vítězem se tak stal v Krumlově suverénní Václav Pech s více než minutovým náskokem před druhým Achimem Mőrtlem a třetím Karlem Trojanem, kterému se vynikajícím finišem a trochu za pomoci technických problémů Mirka Jandíka, nakonec podařilo dostat na třetí místo.

„S druhým místem jsem za daných okolností spokojen, i když první je lepší…“ směje se Achim „Václav jel velmi rychle, bez technických problémů. Se svým Evo IX bude ještě velmi těžkým soupeřem v boji o titul. Naše auto bylo až na problémy se svody super, musíme mnohem více času věnovat testování, lepšímu nastavení vozu. Krumlov je nádherná soutěž, myslím, že celý tým si ji užil,“ shrnul závod Achim v cíli.

Problémy s technikou a starosti s obutím se nevyhnuly ani dalším soupeřům. Snad nejhůře dopadl letos výborně jedoucí Vojta Štajf se svým Subaru, který pro požár na svém voze musel ze soutěže odstoupit. Chyběl tak v dalších bojích nejrychlejších PéVéček a jeho Subaru jistě i divákům u tratí.

Jako druhá posádka RSP odstartoval Ludvík Otto s manželkou Renátou s vozem Subaru Impreza WRX STi 05. Ani Ludvíkovi se v páteční etapě nevyhnula smůla v podobě technických problémů na jeho voze. Upadlé rameno řízení spolu s pátečními podmínkami na RZ znamenaly i přes velmi slušné časy ve 3. a 4. RZ propad již notně prořídlou startovní listinou a nelichotivou startovní pozici do sobotní etapy. Sobota Ludvíkovi s Renátou však mnoho štěstí nepřinesla. Vůz od rána ztrácel na výkonu a po sedmé RZ pak posádka odevzdala z důvodu úniku oleje jízdní výkaz a ukončila tak definitivně své působení na Krumlovské rallye.

„Rallye v Krumlově je pravidelně velmi náročnou soutěží. V loňském roce jsme se s nimi potýkali také, to ještě s Celicou. Letos bylo proti Subaru, ale tak to v rallye bývá,“ byl v servisu smutný Ludvík.

Velkou pozornost věnoval celý tým juniorské posádce Lukáš Veselý / Honza Paulik, kteří přijeli do Krumlova bojovat se svými soupeři s vozem skupiny A – Felicií 1,4. Ani Lukáš s Honzou neměli v Krumlově štěstí. Už ve druhém pátečním testu vystavila jejich Felicii stop převodovka, a protože nebyla v Krumlově k dispozici náhradní skříň, nemohli kluci pokračovat v závodě ani v rámci SuperRallye.

„Je to strašná smůla a ještě k tomu hned ve druhé RZ. Mrzí mě to, protože do Krumlova jsem se fakt moc těšil. Jsou tu sice hodně náročné, ale překrásné tratě. Celá soutěž je fakt super. Škoda. Od středy jsme z Honzou poctivě najížděli a teď to není jak prodat. Jsme oba smutní, ale co naděláme, tak to prostě je,“ poznamenal mrzutě Lukáš..

Větší štěstí měly však posádky Kateřina Trojanová s Petrou Minářovou a Emil Triner s Markem Omelkou. Obě spatřili cíl náročné Krumlovské Rallye. Katka Trojanová měla v úvodu soutěže problémy s obutím jejich Hondy, kterou pro tento závod zapůjčil tým Motocarsport Zádveřice. Protože mokré gumy nebyly k dispozici, musela Katce stačit v pátek media, která na hodně mokrých RZ nefungovala a Katka tedy v páteční etapě ztratila mnoho cenných vteřin. Pneu byly však jedinou chybičkou na jinak dobře připraveném voze. V sobotu už bylo počasí přece jenom shovívavější a když se k tomu přidalo ještě jezdecké umění první dámy českého rallye, bylo pěkné 32. místo v absolutní klasifikaci odměnou za protrpěný pátek.

„Krumlov je moje nejmilejší soutěž, mám to tu moc ráda. Určitě jsem nebyla jediná, kterou zklamalo to uplakané počasí. Jediný problém byl snad jen s gumami. Pátek na media prostě nebyl a mokré jsme neměli. Stálo nás to mnoho vteřin, ale jinak jsme si s Peťou soutěž i přes nepřízeň počasí moc užili a jsme spokojené. Určitě mi bylo smutno po Jaňule, ale ta držela palce v servisu, takže jak říkám, super,“ usmívala se Katka v cíli soutěže.

Emil Triner jedoucí s „pruhovanou“ Fabií 1600 KitKar byl v cíli také spokojený. I když, vlastně ani nevíme, kdy spokojený nebyl. Je to vynikající závodník s obrovským srdcem a „drobné malichernosti“ v podobě třeba povolené těhlice na zapůjčeném Kitu mu prostě závod pokazit nemohou. Naopak je to pilot, který si závod za každých okolností užívá a snad právě nebo především proto se těší takové oblibě všech fanoušků rallye, kterým dokáže vždy předvést pořádnou rallyovou šou. Nejinak tomu bylo i v Krumlově, kde již od páteční etapy zajížděl špičkové časy. V sobotu své výtečné výkony jen podtrhnul ještě velmi pěknou jízdou i pro diváky a cílovou rampu tak přejel na krásném 10. místě v absolutní klasifikaci.

„Krumlov mám odjakživa rád, snad jen pršet nemuselo. V průběhu závodu jsme měli nějaké problémy s těhlicí, myslím že i podvozek na tom mohl být lépe, ale jinak pohoda. Každopádně auto v cíli je vždycky super, myslím, že i výsledek je pěkný,“ culil se v cíli Emil.

„S výsledkem Achima v Krumlově jsem já i celý tým moc spokojení. Je to důležité stříbro! Spolu s Honzou Štěpánkem víme ještě o velkých rezervách v přípravě vozu. Mám na mysli především, podvozek, brzdy, atd. Honzův Subaru Sport Service opět předvedl špičkovou práci jak při přípravě na závod, tak i při samotném závodě. Patří za to všem klukům můj velký dík. Vím, že do Bohemky posuneme techniku o velký kus dál a myslím, že všechny fanoušky rallye čekají ještě hodně zajímavé zážitky v boji o titul MMČR. Ve hře je ještě mnoho špičkových pilotů. Za všechny především Václav Pech, ale rozhodně také Karel Trojan, Miroslav Jandík, Vojta Štajf a třeba i Václav Arazim. Bude to ještě hodně těžké. Samozřejmě mě mrzí velká smůla, kterou si v Krumlově vybral Lukáš s Ludvíkem. Hlavně na kluky jsem se moc těšil, protože Lukáš už při testování s Fabií pořádně divočil a tak jsem byl zvědavý co předvede na tratích. Ale taková je Rallye. Velkou radost udělali celému týmu také výsledky Katky Trojanové a Emila Trinera. Jsem rád, že si závod užili a ještě dosáhli pěkných výsledků. Věřím, že je v týmu RSP přivítáme i v rámci Bohemky. Ještě jednou děkuji celému Subaru Sport Service Honzy Štěpánka a klukům z Rallye Sport Promotion za skvělý závod.“ Jirka Rozsypal

Komentářů celkem: 8
Anonym IP:217.77.165.36
30. 5. 2006 08:54
0 0
nj,zase pohádky.Krásné,vidíme Akima,možna Trinera,tak jo,tak diky.Ale za jakych okolností?A ještě k tomu nás nutíte číst bludy v podobě lží.Pokud mě závodnická paměť neklame,Pirelli nemá média,má jen sucho a mokro,a tuším,že už je tomu tak i u Michelinu.Pak nechápu,jak mohl Civika zapůjčit MS Zádvdeřice,když Trojanové platíte jen startovné a ona si pučuje auto u Tlusťáka a jede bez jediné reklamy RSP,kterou mimochodem ztrhává Tlusťák před startem.Taky jste zapoměli dopsat,že asi nešli v-teci,jak v předešlích tiskových zprávách Veselému.A neměl náhodou Veselý jet s Type-R,kterého jste si nechali postavit.Že by další nezaplacený účet?Velké bratrstvý,Denk,Poulík,Tlusťák,teď velká nenávist.Teď jen ta slibovaná revoluce.Tak slibujte dál,takových v rallysportu už bylo!
Anonym IP:85.160.246.223
30. 5. 2006 09:47
0 0
…kdo ví jak to je. Ale každopádně díky za Akina, protože bez něj by bylo MMČR „vo ničom“ Pech by neměl s kým závodit. Byl by Pech, pak dlouho dlouho nic a pak ještě nic a potom zbytek startovního pole. Chtělo by to více rychlých jezdců! Dostat do ČR třeba Polskou špičku Kuzaj apod. Bylo by zajímavé provést porovnání více rychlých.
Za Akina dík a doufám že bude startovat i v dalších závodech v ČR.
G O S U B A R U G O !!!!!!
Anonym IP:85.71.93.188
30. 5. 2006 10:04
0 0
Ještě nedávno byla řeč kromě Type-R i o nově stavěném Subaru nejnovějšího modelu...
30. 5. 2006 10:22
0 0
To 217.77.165.36: smajlík To jsem šťastný,že nejsem jediný, komu teď budou pánové z RSP spílat smajlík.Jde jen vidět, že pravda nakonec zvítězí, a že jsou mezi fanoušky i lidé přemýšlející.Neřekl bych Type-R (mimochodem měl jet už na slovensku,kde ve finále "omylem" přihlásili jinou třídu s tím,že není potřeba to řešit),nově stavěné Subaru, četl jsem i A6 atd. Každopádně s výše jmenovanýma mne snad pojí jen nesplněné sliby a peníze....ale na to přijde vhodná doba smajlík
Anonym IP:85.70.210.14
30. 5. 2006 10:26
0 0
to Anonym IP:217.77.165.36
jseš trošku mimo, právě že Pirelli má intermédia, žádné mokré - maximálně je lze ještě doproříznout!Absolutně mokré jsou jen od Michelinu, ale to opravdu musí stát voda (třeba jako v pátek), ale jsou opravdu měkké a nehodí se moc na rozbitý povrch, protože se lehce udělá kolo
30. 5. 2006 10:29
0 0
To 85.160.246.223:Máš pravdu,díky za každého...ale pořadatel by musel hodně ustoupit
Anonym IP:217.77.165.36
30. 5. 2006 10:54
0 0
2 Anonym IP:85.70.210.14 máš pravdu.Uváděl jsem rozdělení,na sucho a na mokro.Do toho spadá i intermedia
Anonym IP:85.70.210.14
30. 5. 2006 12:06
0 0
to Anonym IP:217.77.165.36
jasně, hromada lidí těm médiím říká mokré
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!