--> -->
21. 2. 2019 08:36 − 1993× − 0 0

Belgie nadále doménou Volkswagen AG

Automobilový koncern VW bude i v nové sezóně pokračovat v dominanci na belgické soutěžácké půdě.

Vloni tamní scénu zcela ovládnul, když se mistrem stal Kris Princen se Škodou Fabia R5 před Vincentem Verschuerenem a Adrianem Fernémontem v těch samých vozech. Čtvrtou příčku v tehdejším mistrovství vybojoval Patrick Snijers s dalším zástupcem koncernu, Porsche. A z Peugeotu 208 T16 R5 na Fabii té samé kategorie ostatně přezbrojil už po druhé soutěži pátý muž mistrovství Sébastien Bedoret. Verschueren porazil škodováckého kolegu Princena rok předtím a tři předcházející sezóny pro změnu šampionátu vládnul Freddy Loix s Fabiemi Super 2000 a R5. Letos se na koncernové dominanci s největší pravděpodobností vůbec nic nezmění. Oproti loňsku tu ale jedna pozitivní změna bude, boje budou probíhat hned mezi dvěma značkami. A nedá moc velkou práci přijít na to, které dvě to jsou.

Princen vloni vybojoval svůj druhý belgický titul, ale ve svých pětačtyřiceti letech ještě na konec kariéry nepomýšlí. Třetím rokem zůstává věrný službám stáje BMA, která má už v dílnách dva speciály Volkswagen Polo GTI R5. Jeden z nich si Princen rezervoval na sedm soutěží devítidílného belgického mistrovství s tím, že v případě nutnosti a dostatku financí přidá ještě osmou. Jeho největší rival z předcházejících dvou sezón Vincent Verschueren bude pokračovat se Škodou Fabia R5 a dá se očekávat, že jejich atraktivní a vyrovnané duely budou ozdobou i letošní sezóny. Zdaleka se ale nejedná o jediné aspiranty na mistrovský trůn. Už vloni oba jezdce zle proháněl Adrian Fernémont, třeba v East Belgian Rally zaostal za vítězným Princenem jen o 7,9 sekundy a dokonce dokázal vyhrát Herock Spa Rally. Letos jej čeká druhá sezóna za volantem Fabie R5 a pokud bude pokračovat v rychlosti z loňska, nemůže mít jinou ambici než bojovat o titul. Mladému Bedoretovi vloni na nejrychlejší jezdce ještě trochu rychlosti scházelo. Uvidíme, jak si bude počínat letos a jestli se mu během jeho sedmi vystoupení se škodovkou povede je dohnat.

V rámci koncernu zůstává i dvojice, která si to ještě vloni spolu rozdávala o titul v kategorii GT. Duel dvou Porsche pro sebe rozhodnul několikanásobný belgický mistr Snijers. Tamní veterán prožil hodně bohatou kariéru, stal se i mistrem Evropy, ale s oblíbeným rallysportem se zatím loučit nehodlá. Naopak po sedmi letech dal dohromady zajímavý projekt, v jehož rámci může směle usilovat o další domácí titul v absolutním pořadí. Letošní sezónu totiž Snijers absolvuje za volantem druhého Volkswagenu Polo GTI R5 stáje BMA. Jeho loňský neúspěšný vyzývatel z GT Gunther Monnens se nehodlá vzdát myšlenky na porážku multišampióna a také jej následuje do kategorie R5. Posadí se do Škody Fabia R5. Vicemistr z roku 2014 Cédric Cherain patří mezi nejrychlejší Belgičany, ale v posledních letech se mu nepodařilo dát dohromady dostatečně rozsáhlý program. Podobně bude zřejmě vypadat i letošní sezóna. U jejího startu ale Cherain chybět nebude a s Polem GTI R5 může v Landen pomýšlet směle na vítězství. Poprat se tam o nejvyšší příčky dorazí i bratři de Meviusové. Ghislain usedne za volant škodovky, kterou už pilotuje čtvrtým rokem, ale ani letos zatím nepotvrdil ambice absolvovat kompletní šampionát. Guillaume de Mevius se na startu Rally van Haspengouw objeví s náčiním, jaké má k dispozici pro letošní WRC2, Citroënem C3 R5. Pro aspiranty na belgický trůn ale bude představovat pouze dočasnou hrozbu. Doma žádné větší plány vyjma tohoto startu nemá, o to větší hlad ale bude mít po vítězství.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->