Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
21. 2. 2019 19:35 − 7465× − 0

Mads Ostberg: Letos jsem si poprvé Švédsko neužil

Mads Ostberg sice s Citroenem C3 R5 vyhrál ve Švédské rally klasifikaci WRC2 Pro, ale na autě nenechal niť suchou.

Když pro letošní rok udělali u Citroenu totální zemětřesení v jezdecké sestavě, zůstal Mads Ostberg bez místa ve voze specifikace WRC a pro letošek tak udělal krok níž a s C3 R5 jede závody WRC2 Pro. Po testovací domácí Rally Hadeland, kde dojel druhý za Ole Christianem Veiby s Polem R5, čekal ve Švédsku na Madse první světový start. V mezidobí mezi Hadelandem a podnikem MS pracoval na zlepšení chování auta, měl několikadenní test, ale v průběhu podniku světového šampionátu stejně spokojen nebyl. Zvítězil sice ve WRC2 Pro, ale ve třídě RC2 opět nestačil na Veybiho a jak se nechává po soutěži slyšet, na autě bude ještě potřeba hodně zapracovat. Zatímco na asfaltu dokázala C3 R5 vybojoval titul ve Francii, na nezpevněném povrchu to už tak optimální není.

"Musíme auto udělat říditelné. Není nastavené pro uklouzané povrchy. V průběhu Švédské rally jsem s ním musel na každé zkoušce a v každé zatáčce bojovat. Snažili jsme se změnit tuhost na přední nápravě, na zadní nápravě i na obou dohromady, ale není to jednoduchý úkol. Cítím, že mé zkušenosti na vyřešené tohoto problému nestačí. Ve Švédsku jsme navíc nešli správným směrem. Na autě je pořád hromada práce, nedokáže zatím fungovat na různých zkouškách či za různých přilnavostí. Pro optimální nastavení je jen úzký rozsah podmínek," vrací se Mads Ostberg ke Švédské rally a snahám nalézt společnou řeč s autem a pokračuje, "zkoušíme měnit různé parametry nastavení, ale není to snadné a neužívám si to. Švédsko jsem absolvoval 12x, ale teď to bylo poprvé, co jsem si to vůbec neužil. Necítil jsem se za volantem pohodlně a měl jsem obavy. S Citroenem se budu účastnit práce na vývoji. Máme toho hodně co dělat, ale vypadá to, že je snaha to řešit," dodává Mads Ostberg, jehož čeká další start při Argentinské rally.

Šéf Citroen racingu však C3 R5 obhajuje a nechává se slyšet, že auto nelze hodnotit podle výkonů na sněhu, kde ostatně nyní v MS startovalo poprvé: "Šlo o první start na tomto povrchu a neměli jsme nijak moc času na přípravu nastavení, navíc jsme použitý set-up chystali na špatných gumách. Uvidíme, kde se budeme pohybovat na šotolině a uvidíme, co je potřeba udělat, abychom situaci auta vylepšili." Díky databázi eWRC-results si na závěr udělejme malou statistickou odbočku. Pokud jde o počty prodaných a jezdících exemplářů, tam se C3 nemůže rovnat hegemonům Fabii a Fiestě, stejně tak ani počtem startů. Z hlediska vyhraných soutěží jich má C3 dosud 12, z toho však jen jedno na šotolině.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!