24. 2. 2019 18:10 − 5305× − 4 0

Zvláštní ustanovení definuje trať Valašky 2019

Organizační tým Valašské rally složil harmonogram s celkovou délkou necelých 561 km.

Úvodní soutěž českého a slovenského šampionátu, závod European Rally Trophy – Central – 38. KOWAX Valašská rally ValMez 2019 (29. – 31. 3. 2019) odtajnila zveřejněním Zvláštních ustanovení trať letošního ročníku.

Organizační tým Valašské rally složil harmonogram s celkovou délkou necelých 561 km (téměř o 16 km méně než loni). V něm je stejně jako v minulém ročníku čtrnáct rychlostních zkoušek (8 pátek + sobota, 6 neděle) s délkou 164,39 km. I v tomto případě je to o něco méně než loni, stále však výrazně více než je požadovaná minimální délka rychlostních zkoušek v podniku ERT – Central a MČR (150 km).

„Vyslyšeli jsme volání posádek a přece jen proti loňsku počet kilometrů trochu ubrali. Rallysport je nesmírně finančně náročný, a tak každý kilometr navíc něco stojí. Určitě se to nedotkne náročnosti a sportovní hodnoty soutěže, očekávám, že zejména sobota bude nesmírně náročná a výrazně prověří schopnosti posádek i techniku,“ tvrdí šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík.

Pro potřeby slovenského šampionátu bude každá etapa Valašské rally ValMez započítávána samostatně, účastníci MSR tak v podstatě absolvují dva podniky „v jednom“ (99 km + 65 km).

„Slovenský kalendář obsahuje dvě nové soutěže (Valaška, Velký Krtíš). Sezónu odstartujeme ve Valašském Meziříčí. Zvažovali jsme zařazení tohoto závodu, ale motivoval nás fakt, abychom měli v MSR dostatečný počet soutěží. Tím se zvýší celkový počet klasifikovaných dnů v rámci MSR v rally na jedenáct. I z toho důvodu jsme se rozhodli upravit pravidlo o škrtání výsledků. Poprvé to tedy bude tak, že při plánovaných jedenácti soutěžních dnech se budou škrtat tři výsledky, při deseti dva a při devíti a méně jeden,“ naznačuje představitelka slovenské federace SAMŠ RNDr. Gabrielu Szczeczinová.

Když se podíváme na složení jednotlivých soutěžních sekcí, největší porce kilometrů čeká na posádky v sobotním podvečeru (ve 3. sekci), kdy budou muset absolvovat bez zastávky v servisu více než padesát měřených kilometrů (50,79 km). Mezi nimi bude i nejdelší úsek letošního ročníku Lešná, který se podařilo o téměř kilometr prodloužit. Ten společně s testy Fulnek (shodný s loňským ročníkem) a Odry (výrazně prodloužen, v opačném směru) bude pro posádky po „zimní pauze“ opravdu tvrdým oříškem. Zmíněnou trojici zkoušek doplní v odpoledním harmonogramu první zastávka na polygonu Tatry (5,74 km). Pro ty, kteří se nedostali k prvním tiskovým informacím, doplňme, že soutěž odstartuje už v pátek 29. 3. 2019 diváckou speciálkou RZ ValMez – městská (3,51 km).

V nedělním programu mnozí marně hledáte test Hukvaldy, který se opět do programu Valašky vrátí v příštím ročníku. O celkovém pořadí se tedy v druhé polovině závodu (II. etapa sice měří jen 65,04 km) rozhodne na zkouškách Bystřička (loňská podoba), Juřinka a na RZ Tatra. Všechny zkoušky absolvují soutěžní posádky dvakrát.

Informačním kanálem 38. KOWAX Valašské rally ValMez 2019 je postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.

Komentářů celkem: 4
25. 2. 2019 07:06
0 0
To jsou zase kraviny.
Už druhý rok po sobě si posádky stěžovaly ne na počet ostrých kilometrů, ale na soutěž roztahanou po regionu aneb mototuristika v praxi. Těch 16km, co ubylo, určitě všechny vytrhne smajlík
Ale hlavně, že opět máme v obou dnech blbárnu v Tatře. Tady se také určitě vyslyšelo volání posádek smajlík
25. 2. 2019 08:48
0 0
Buďme rádi, že se vůbec Valaška jede. Já si třeba nesmírně vážím práci a úsilí pořadatelů. A že se jede pár kilometrů na Tatře? No a co...Silvero několikrát do roka pořádá závody Traiva rally cupu (kde mimochodem pravidelně startují jezdci jako Odložilík, Tlusťák, Vlček) a nikdo si nestěžuje na to, že by se jednalo o nějakou BLBÁRNU. Navíc si trošku myslím, že probíhají jednání o přímých přenosech a k tomuto účelu je TATRA naprosto vhodná (minimálně co se pokrytí kamer a ostatní techniky týče) smajlík
25. 2. 2019 09:03
0 0
Podle mého, je trať na Tatra polygonu skvělá pro víkendový relax rodiny, kamarádů, kterým se na jednom místě dostane vlastně celá rally - RZ, servis, doprovodné stánky, občerstvení, atmosféra atd.
Chápu, že zaryté příznivce klasických testů to "neba", ale rally je takto přístupnější širšímu publiku. Divácká návštěva to myslím potvrzuje. Každopádně se na Valašku těším.
25. 2. 2019 16:05
0 0
Původně napsal ElKubin
Podle mého, je trať na Tatra polygonu skvělá pro víkendový relax rodiny, kamarádů, kterým se na jednom místě dostane vlastně celá rally - RZ, servis, doprovodné stánky, občerstvení, atmosféra atd.
Chápu, že zaryté příznivce klasických testů to "neba", ale rally je takto přístupnější širšímu publiku. Divácká návštěva to myslím potvrzuje. Každopádně se na Valašku těším.
Přesně tak a k tomu si myslím budeme muset přiznat, že tady na stránkách to sice vypadá, že mají všeci rádi tu pravou rally, ale realita je jiná. To prostě nezměníme, svědčí o tom ten fakt, že ve vypáskovaných diváckých místech a na supersrandách se nachází vždy jednoznačně nejvíce lidí...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama