Daniel Elena se stará i o pneumatiky

Na první pohled se může zdát, že práce spolujezdce spočívá jen v diktování rozpisu. Opak je pravdou, má toho na starosti mnohem víc.

Na první pohled se může zdát, že práce spolujezdce spočívá jen v diktování rozpisu. Opak je pravdou, má toho na starosti mnohem víc. Daniel Elena nám k tomu něco řekne.

"Klíčem k úspěchu v soutěži jsou pneumatiky. I přesto, že konečný výběr je na jezdci, je to právě spolujezdec, kdo kontroluje pneumatiky před a po každé rychlostní zkoušce. Před startem upravuji tlak v pneumatikách podle doporučení techniků od BFGoodrich. Je to důležitá práce."

Spolujezdec má na starosti i kontrolu pneumatik po vložce – míru opotřebení a odhalování defektů. "Musím rychle zkontrolovat stav každé pneumatiky, odhalit defekt, pokud tam je, tak zjistit, zda to mousse systém vydrží. Také znovu měřím tlak a údaje pak předávám technikům."

Zapojit je třeba i fyzičku. "Mezi vložkami obvykle měníme přední a zadní pneumatiky. Vedle diktování rozpisu a dohlížení na časový rozvrh je tedy práce s pneumatikami další součástí mé práce."

Komentářů celkem: 8
Anonym IP:194.213.231.195
30. 5. 2006 13:271
0 0
Zajímavé to jsem nevěděl.
Anonym IP:147.175.8.8
30. 5. 2006 14:442
0 0
Myslim ze spolujazdec ma na starosti takisto napriklad stierace. Tych veci o ktore sa musi starat je fakt dost.
30. 5. 2006 15:123
0 0
... zajímalo by mě, jestli ty prohozy předek-zadek dělají jenom Citróni, nebo i jiné týmy - třeba Ford. Možná i tohle je jeden z klíčů k úspěchu v cíli, nevím...
30. 5. 2006 15:224
0 0
To se dělá myslím běžně
Anonym IP:213.168.176.32
30. 5. 2006 20:415
0 0
Pneu prohazují všechny týmy.Úspěch je především v tom jakou si kdo vybere směs.
31. 5. 2006 08:196
0 0
... a to víte, nebo si to jenom myslíte? Vzpomněl jsem si, jak, je to už šíleně dávno, pořád vyhrával skoky na lyžích jen jeden rakouský skokan, ať přijel, kde přijel, všude shrábl první místo. Ostatní měli stejné lyže, stejné kombinézy, stejný styl... a vždycky se porvali jen o to druhé místo. A potom v jednom rozhovoru, to už měl u konce své kariéry, přiznal, že si vždycky před závodem zahrabe své lyže do sněhu a ony tím získají stejnou teplotu jako skokanský můstek, s tím souvisela i vyšší nájezdová rychlost a konečně i délka skoku. Jméno si už bohužel navybavím, ale možná podobné "maličkosti" používá i tato posádka a ty jsou právě tím, co je posouvá před ostatní matadory. Ruku na srdce, před sezónou jsem si myslel, že Fordíci budou technicky před Citróny, možná i jsou, ale tihle dva stejně furt vyhrávají, maximálně dojedou druzí...
31. 5. 2006 11:017
0 0
Třeba mají něco tajného, ale tohle asi ne;) Gumy se přehazují normálně.
bambucha
31. 5. 2006 16:178
0 0
Citroni taky zahrabávaj gumy do sněhu a jinde do šotoliny. Na asfalt funguje kyselina mravenčí, která gumu naleptá a tak pak drží líp
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!