25. 2. 2019 10:04 − 3207× − 0

První belgický duel pro Volkswagen

O víkendu se na rychlých tratích Rally van Haspengouw odehrál první letošní podnik belgického mistrovství.

Favoritů na vítězství se na start postavilo hodně, ale zdaleka ne všichni vůbec dokázali zdolat první ze tří identických sekcí, ze kterých jednodenní soutěž sestávala. Guillaume de Mevius si na domácí půdu odskočil ze seriálu WRC2, kterému se letos primárně věnuje. Jako jediný z aspirantů na vítězství řídil speciál jiného koncernu než Volkswagen. Citroën C3 R5 jej ale k žádnému úspěchu nedovezl. V prvních dvou zkouškách de Mevius nejrychlejším jezdcům nestačil a držel se až na šesté příčce. Na třetí zkoušce se pak jeho vůz zastavil s poškozenou poloosou. S Adrianem Fernémontem je třeba letos počítat při boji o titul, ale z Landen si pilot škodovky žádné body neodvezl. Po třetí zkoušce se držel se skoro půlminutovým odstupem na čtvrté příčce, ale následně musel s poškozenými transmisemi své Fabie R5 odstoupit.

Jedním z trojice Belgičanů, kteří usedli za volant nových Volkswagenů, se stal i veterán Patrick Snijers. Do rally vstoupil opatrným devátým časem, ale už v druhé zkoušce chyboval a poslal své Polo GTI R5 mimo trať. Snijersův loňský rival z kategorie GT Gunther Monnens si při debutu s R5 počínal lépe. Svou Fabii R5 sice také protáhnul nástrahami kolem trati, ale vůz doznal jen kosmetických šrámů. Do cíle Monnens dorazil jako šestý nejrychlejší, když dokázal o pouhých 2,3 sekundy udržet za zády dalšího debutanta ve Fabii R5 Bastiena Rouarda, který vloni absolvoval svou teprve první sezónu ve čtyřkolkách. Úvodní sekci soutěže opanoval Kris Princen, když s novým Polem GTI R5 vyhrál tři ze čtyř odjetých zkoušek. Tu poslední pro sebe rozhodnul Cédric Cherain debutující v tom samém voze a do první servisní přestávky dorazil s odstupem 7,6 sekundy. Nejrychlejší škodovku pilotoval v první sekci předloňský mistr Verschueren, který až do třetího testu držel druhou příčku.

Do druhé sekce vstoupil nejrychleji Cherain, což mu umožnilo snížit odstup za lídrem na 5,2 vteřiny. O dvě zkoušky později se na kluzké trati plné prachu trochu sklouznul a tato malá chyba jej stála hodně drahocenných vteřin, konkrétně dvacet. Naštěstí se vyvaroval hrozícímu kotrmelci. Na druhé místo se tak vrátil Verschueren, ale moc dlouho si jej neužil. Do cíle poslední zkoušky druhé sekce dorazil na defektu levé zadní pneumatiky a propadnul se z druhého místa na čtvrté. Cherain se díky tomu vrátil na druhou příčku, ovšem půlminutové manko na Princena dávalo tušit, že úřadující šampión může začít kontrolovat situaci. To také lídr rally udělal a nechal Cheraina vyhrát všechny čtyři zbývající testy. Vstup Volkswagenu na belgickou půdu nemohl dopadnout lépe, když německá značka zaznamenala double. Princen závěrečnou kontrolu situace zvládnul se ctí a stal se popáté vítězem Rally van Haspengouw, čímž se ve statistikách přidal po bok Patricka Snijerse a Pietera Tsjoena. Verschueren po smolném defektu zahájil finální atak a před závěrečnou dvojicí zkoušek na umístění na bedně ztrácel už jen půl vteřiny. V předposlední zkoušce ale pilot Fabie znovu udělal defekt na levém zadním kole. V té poslední tak místo boje o pódium zkusil vybojovat alespoň páté místo, což se mu o 1,3 vteřiny nakonec povedlo. Těsně pod pódiem zůstal Ghislain de Mevius s další Fabií R5, který nestačil na juniora Škody Belgium Sébastiena Bedoreta. Když už je řeč o juniorech, tak ti mají vypsanou svojí vlastní klasifikaci. Úvodní letošní klání zcela jednoznačně ovládnul Grégoire Munster s Opelem Adam R2, když druhému Thibaudu Mazuinovi za volantem Peugeotu 208 R2 nadělil tři minuty.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!