--> -->
6. 3. 2019 07:57 − 6743× − 21 0

Citroen začal tlačit na hybridy v MS

Linda Jackson, šéfka Citroenu, v Ženevě pohrozila odchodem Citroenu z MS, pokud se nezavedou alespoň hybridy.

Vše začalo dotazem, zda zvažují po roce 2020 odchod, pokud nebudou zavedena elektrická auta. Proč 2020? No protože Ogier je podepsaný i na příští sezónu, takže tam se ještě asi nic měnit nebude. Ale potom? Připomeňme, že pravidla pro současná WRC by měla platit ještě i v sezóně 2021.

A jak na to tedy odpověděla? "Myslím, že odpověď na otázku je ano. Vše se mění a já nevidím jako výrobce důvod, proč pokračovat v něčem, co nemá dopad na společnost. Pokud mluvíme o letech 2021 – 2022, pracujeme tvrdě na tom, abychom splnili limity CO2 u našich civilních aut. A také na jejich elektrických verzích. Vím, že se o tom diskutuje, s čím by se mělo v MS jezdit. A pro mě je to velmi důležité. Těžko budu uvažovat nad něčím, co nebude mít dopad na širší veřejnost. Čím víc se v MS pojede s něčím, co se bude lišit od naší nabídky, tím více to bude postradatelné pro naši značku."


… je tomu již nějaký pátek, co Citroen představil hybridní C4 WRC

Jak už jsme řekl, současná pravidla pro vozy WRC jsou platná do konce roku 2021. Pokud tedy Citroen hrozí odchodem už po sezóně 2020, znamenalo by to, že minimálně na rok by z MS odešel. Nebo je to jen jistá forma nátlaku?

Komentářů celkem: 21
6. 3. 2019 08:44
00
Bohužel si v korporátech myslí, že zavedením hybridů v MS podpoří jejich prodej. Ale podle mě to obecně takto nefunguje. Dnešní vozy WRC nemají s tím, co se prodává v autosalonech, moc společného. Tady jde o budování image značky tím, že závodí, jsou vidět atd.A už slyším ty jejich nářky, jak jsou ty hybridy drahé a že se budou muset kvůli tomu z MS stáhnout.... A z hlediska atraktivity MS hybrid prostě nikdo nepotřebuje a co víc, nikdo to vlastně ani nepozná, jen ty korporáty budou mít slovo hybrid v každé větě jejich tiskovky. A ty už takhle nikdo nečte...
6. 3. 2019 09:03
00
Jinak řečeno, pani ředitelka rally rozumí jak koza petrželí. Poslední auto které jelo v rally a bylo podobné tomu co se prodavalo byl Favorit. Hybrid bude extremně drahý špás, slozitost techniky a už vidim tu spolehlivost.
6. 3. 2019 09:05
10
Z toho vnímám jediný závěr. Stihnout se podívat na co nejvíc soutěží WRC dokud je vše v pořádku a po zavedení elektriky sedět doma a sledovat "best of videa" z ročníků kdy bylo vše v pořádku....smajlík
6. 3. 2019 09:38
00
Původně napsal dvora
Z toho vnímám jediný závěr. Stihnout se podívat na co nejvíc soutěží WRC dokud je vše v pořádku a po zavedení elektriky sedět doma a sledovat "best of videa" z ročníků kdy bylo vše v pořádku....smajlík
Svět byl v pořádku (jakž takž) do konce minulého století...
6. 3. 2019 10:20
20
Původně napsal Shacki
Bohužel si v korporátech myslí, že zavedením hybridů v MS podpoří jejich prodej. Ale podle mě to obecně takto nefunguje. Dnešní vozy WRC nemají s tím, co se prodává v autosalonech, moc společného. Tady jde o budování image značky tím, že závodí, jsou vidět atd.A už slyším ty jejich nářky, jak jsou ty hybridy drahé a že se budou muset kvůli tomu z MS stáhnout.... A z hlediska atraktivity MS hybrid prostě nikdo nepotřebuje a co víc, nikdo to vlastně ani nepozná, jen ty korporáty budou mít slovo hybrid v každé větě jejich tiskovky. A ty už takhle nikdo nečte...
Já se nechci zastávat paní ředitelky, ale myslím si, že její slova jsou vynucena vlivem ekoteroristů. Oni si prosadili, že v autech dneska místo normálních motorů běhají hodinové strojky, které při vyladění na stejný výkon jako klasické motory, jsou více poruchové a více se opotřebovávají. Stačí se podívat na to, co se dnes děje s naftovými motory. Ekolobby si vynutila, že v Německu v některých ulicích mají auta s naftovými motory zakázaný vjezd. Když se v jedné ulici po roce beznaftového provozu měřili emise, zjistili, že ty za ten rok vzrostly o čtvrtinu. Nicméně tento výsledek se zatutlal, aby vize "ekologické dopravy" nedostala na prdel. Minulý týden byl na ČT2 oslavný hodinový pořad o velké výletní zaoceánské lodi. Popisovalo se to jako poslední výkřik vědy a techniky. Nebylo tam ale zmíněno, že tento kolos, sloužící jenom k zábavě a výdělkům majitele, za jediný den vyprodukuje 45kg tuhých emisí, což je tolik, jako celá polovina všech naftových aut v Německu za rok. Tohle ale nikoho nezajímá. A s těmi hybridy je to podobný problém. Úředníci EU tlačí automobilky na výrobu alternativních pohonů a ty se tomu chcá nechcá musí přizpůsobit. Proto ta zmínka paní ředitelky. Atuomobilové soutěže určitě nepodpoří prodej hybridů, ale pokud se na soutěžích budou pohybovat auta s klasickými benzíňáky, zatímco v nabídce automobilek budou nuceně jenom hybridy, někdo by to mohl vedení těch automobilek otřískat o hlavu a prodeje by mohly klesnout. Takže paní ředitelka to určitě nemá z vlastní hlavy, ona jenom reaguje na tlak okolí. A tomu okolí šéfuje banda pomýlených úředníků z Brusele.
6. 3. 2019 11:06
10
Američanka nemá ani ponětí co je to rally vidí jenom prachy ten sport jí vůbec nezajímá.
6. 3. 2019 11:06
00
Zavody sluzia ako laboratorium pre vyvoj a naslednu implementaciu do produkcnych aut. Z tohto hladiska, aj ked s hybridizaciou a elektrifikaciou nesuhlasim, jej slova mi vzhladom na aktualny trend pripadaju logicke.
6. 3. 2019 11:08
00
Pane bože, jen to NE! Elektřina v autech je módní záležitost. která ani po dlouhých letech stále nefunguje, tak jak si automobilky slibovali... Je to jen bublina. Civilní auta, dejme tomu... ale závodní auto má mít výkon, být hlučné i vonět po benzínusmajlík
6. 3. 2019 11:17
00
Myslim ze pani riadtelka nerozprava zle, ak hovori, ze ak sa bude to co jazdi v MS odlisovat od ponuky na salone, tak je to nanic. Dnes nie je problem kupit si auto s motorom 1,6 Turbo s "nejakym" vykonom. To ze to zenu v MS do extremnych 380 koni a drzi to, to je pre nich dobry zaklad na to, aby predavali v beznej produkcii 1,6 Turbo s polovicnym vykonom a boli si isty dlhodobou spolahlivostou.
Treba si uvedomit, ze motorsport nie je len zavodenie, je to z velkej casti pre znacku aj vyvoj. Ak by natlacili do MS nejaku formu hybridu, mali by priestor na vyvoj v tejto oblasti, poodbne ako sa to robi pri formule a elektrickom pohone.
Vyvoj je proste potrebny. Ak by vyvoj nepokracoval, doteraz sa vozime na konskych povozoch. Ci a ako to ovplyvni MS WRC, na to treba najst rozumnu mieru technickych inovacii.

Napr. sucasna situacia MS WRC je pre divaka fajn, ale z hladiska financii je to totalny extrem, pre ktory slusní jazdci sedia doma. Kvanta karbonu sa valaju popri ceste, statisice eur na vyvoj a vyrobu aero prvkov...Povedzme si uprimne, AERO prvky pre bezne auta nas nezaujimaju. Ked si kupujete nove auto, AERO pri rychlosti nad 200km/h vas nezaujima. Zaujima vas efektivita a spolahlivost motora, podvozku. Malcolm sa vyjadril ze myslim Toyota v Australii 2018 musela za aero "vyhodit" aspon 200tis eur...
6. 3. 2019 11:21
00
to je hnus velebnostismajlík
6. 3. 2019 11:21
00
Samá elektrifikace a uhelnej Prunéřov má místo turbíny z lopatek vrtuli.smajlík
6. 3. 2019 13:03
10
Ještě budu rád chvíli dýchat ty ,,škodliviny", protože jak se teď jede v MS je něco neskutečného a auta jsou něco neuvěřitelného. Doufám, že tato situace dlouho vydrží. Vždyť je to MOTORSPORT a ne nějaký paskvil.
6. 3. 2019 13:13
00
Původně napsal singer
Ještě budu rád chvíli dýchat ty ,,škodliviny", protože jak se teď jede v MS je něco neskutečného a auta jsou něco neuvěřitelného. Doufám, že tato situace dlouho vydrží. Vždyť je to MOTORSPORT a ne nějaký paskvil.
Přesně Tak!!!
6. 3. 2019 14:12
00
Původně napsal MilanKO
Myslim ze pani riadtelka nerozprava zle, ak hovori, ze ak sa bude to co jazdi v MS odlisovat od ponuky na salone, tak je to nanic. Dnes nie je problem kupit si auto s motorom 1,6 Turbo s "nejakym" vykonom. To ze to zenu v MS do extremnych 380 koni a drzi to, to je pre nich dobry zaklad na to, aby predavali v beznej produkcii 1,6 Turbo s polovicnym vykonom a boli si isty dlhodobou spolahlivostou.
Treba si uvedomit, ze motorsport nie je len zavodenie, je to z velkej casti pre znacku aj vyvoj. Ak by natlacili do MS nejaku formu hybridu, mali by priestor na vyvoj v tejto oblasti, poodbne ako sa to robi pri formule a elektrickom pohone.
Vyvoj je proste potrebny. Ak by vyvoj nepokracoval, doteraz sa vozime na konskych povozoch. Ci a ako to ovplyvni MS WRC, na to treba najst rozumnu mieru technickych inovacii.

Napr. sucasna situacia MS WRC je pre divaka fajn, ale z hladiska financii je to totalny extrem, pre ktory slusní jazdci sedia doma. Kvanta karbonu sa valaju popri ceste, statisice eur na vyvoj a vyrobu aero prvkov...Povedzme si uprimne, AERO prvky pre bezne auta nas nezaujimaju. Ked si kupujete nove auto, AERO pri rychlosti nad 200km/h vas nezaujima. Zaujima vas efektivita a spolahlivost motora, podvozku. Malcolm sa vyjadril ze myslim Toyota v Australii 2018 musela za aero "vyhodit" aspon 200tis eur...
Mě jiný auta než sportovní nezajímaj sem odkojenej rally a rallycrosem a to co se za 33 let co to sleduju s těmi to sporty děje je hodně smutný.
6. 3. 2019 17:49
00
To at raději ti idioti z Francie vypadnou z MS než aby vydírali a nutili MS přejít na hybridy.........
6. 3. 2019 18:24
10
Bez Shitroenu ve wrc dokazu zit. S wrc na baterky ne.
6. 3. 2019 21:52
00
Původně napsal Shacki
Bohužel si v korporátech myslí, že zavedením hybridů v MS podpoří jejich prodej. Ale podle mě to obecně takto nefunguje. Dnešní vozy WRC nemají s tím, co se prodává v autosalonech, moc společného. Tady jde o budování image značky tím, že závodí, jsou vidět atd.A už slyším ty jejich nářky, jak jsou ty hybridy drahé a že se budou muset kvůli tomu z MS stáhnout.... A z hlediska atraktivity MS hybrid prostě nikdo nepotřebuje a co víc, nikdo to vlastně ani nepozná, jen ty korporáty budou mít slovo hybrid v každé větě jejich tiskovky. A ty už takhle nikdo nečte...
Atraktivita WRC pro automobilky (proti F1, LeMans etc.) uz minimalne 20 let je o tom ze zavodni auto je civilnimu velmi podobne. Jak zvenku tak pohonem. A na tomhle vyrobci stavi, viz. spousty reklam Skody.

Podobnost zvenku zustane tak jako tak ale to co L. Jackson v rozhovoru rika je ze pokud bude pohon vyrazne jiny tak tech spolecnych veci ubude a WRC se stava mene atraktivni propagaci. (zustane jen to jmeno znacky)

6. 3. 2019 23:09
00
knight: Náhodou, také Audi malo z LM z toho kompletne bibliu, ktoré aj podľa slov zainteresovaných plne odvíjalo filozofiu a prístup firmy. Ak som pred 4 rokmi navštívil ich stránku https://audi-encounter.com/ ,resp. pozeral tlačové správy napr. z víťazstva na LM (2011 napríklad, určite je to možné niekde nájsť, na iných stránkach, ktoré citovali alebo celé prevzali), bolo to celé v vyšších tlakoch, koľko to spotrebovalo, CO2 a že je to jediné "must have all in one" riešenie, ktoré rieši všetky problémy mobility každodennosti (ono sa to prejavovalo ruka v ruke so všetkým. Napr. sa preferoval názor, že je v podstate v poriadku dochádzať za prácou denne 100 aj 200 kilometrov, že je to efektívne bývať na predmestí a podobné sračky, ktoré sa odvíjali od toho ako dnes vyzerá mobilita, doprava a otázka bývania). Je zaujímavé sledovať tieto stránky dnes (a koľko toho materiálu z minulosti radšej neexistuje. Je naozaj škoda, že som si všetko nezálohoval. Toľkej demagógie čo tam bolo popísané),. Jedna mrcha zmenila na inú, teda elektrickú. Nuž čo, tí Nemci s*urvia všetko na čo siahnu a sociálne experimenty sú ich. Na druhej strane, čo sa týka otázky kompetície, ak si pozriem takú LM z 1988, 1990, 1998, 2008, 2011, 2014 alebo 2016, všetko sú to s odstupom času hrozné klasiky bez rozdielu, či to bolo poháňané čisto benzínom, naftou, alebo spolu s hybridom. Majú jedno spoločné: dve automobilky sa bijú na ostrie noža o víťazstvo smajlík smajlík .
7. 3. 2019 04:47
00
Původně napsal SolbergC4
To at raději ti idioti z Francie vypadnou z MS než aby vydírali a nutili MS přejít na hybridy.........
Ať jde paní řiditelová k šípku a celý Citroen s ní. Jak může vůbec řídit takovou divizi žena? smajlík Jezdila snad někdy nějaké závody? MS se bez nich určitě obejde..
7. 3. 2019 15:02
00
Já myslím, že pro ty další tři roky to s tou elektrifikací nebude tak žhavý. Dají tomu nějakou elektrověc a nějaké rekuperace, ale v závodním módu to bude řvát stejně. Ale pak to polehoučku půjde do kopru, to je fakt.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->