--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 3. 2019 19:17 − 5244× − 0 0

Auta, prachy, jezdci aneb evropské novinky – díl třetí R5

Co nás čeká a nejspíše nemine v nadcházejícím ročníku kontinentálního šampionátu? V plánu jsou některé zajímavé novinky.

Azory už stále hlasitěji klepou na dveře, tak si pojďme udělat ještě jeden přehled novinek z ME, kdo co oznámil, co má v plánu a s čím a tak podobně. První díl i druhý díl rekapitulaci.

Začněme netradičně negativní zprávou, ač (poněkolikáté) ohlašoval katarský jezdec Nasser Al-Attyiah plán účasti v mistrovství Evropy, dle posledních informací z něj nakonec sejde a rekordmana v počtu titulů MERC na starém kontinentě s nejvyšší pravděpodobností neuvidíme. S otazníkem je tedy i start na Barumce, kde se však nechal Vojta Štajf slyšet, že by rád Katařana viděl, ať se s ním může popasovat na domácím kolbišti.

No a u pražského jezdce, zmíněného v závěru předchozího odstavce zůstaňme, jelikož ten se po loňských startech v MERC letos rozhodl opět bojovat na dvou frontách a kromě MČR s novým Polem R5 plánuje i starty v ERC, kde minimálně první půli roku pojede s osvědčenou Fabií R5. Navigován Veronikou Havelkovou začne svou evropskou misi již na Azorech, kde navíc bude patřit mezi reprezentanty AČR. „Po úspěchu v loňském FIA MERC jsme s úspěchem požádali o zařazení do reprezentačního týmu pro letošní mistrovství Evropy. Vážím si toho, že jsme dostali důvěru a můžeme tedy reprezentovat v celém seriálu ERC, kde jsem v roce 2015, rovněž v českých národních barvách, získal titul vicemistra Evropy v produkčních vozech. Vzhledem k termínovým kolizím domácích a zahraničních soutěží však musíme v evropských startech využívat druhý soutěžní vůz. Proto nastoupíme minimálně v první polovině tohoto roku s naším dosavadním vozem Fabia R5,“ říká ke svým plánům Vojta Štajf.

Pražský jezdec nebude jediným českým zástupcem s technikou R5 v ERC, protože Filip Mareš pokračuje s Fabií R5 z dílen Kresta racingu v projektu ACA Škoda Autoklub týmu a kromě českého mistráku pojede i Evropu a bude bojovat o body do ERC1 Junior, kam již vloni nakoukl při podnicích v Lotyšsku a Polsku. Podle původních plánů měla posádka Mareš – Hloušek absentovat na Azorech a Kanárech, pak již zbytek sezóny juniorů odjet. „Loňská sezóna pro nás byla především o učení a sžívání se s novou technikou. Letos bychom rádi ukázali své kvality a pravidelně bojovali o přední příčky. V zimní pauze jsem pracoval na svém jezdeckém stylu, směr mi ukázaly i dvě soutěže na šotolině absolvované během podzimu. Samozřejmostí je práce na fyzické kondici a rozpisu. Měsíc před startem nové sezóny přecházíme do závěrečné fáze příprav. Na startu Valašské Rally chceme být maximálně připravení,“ popisuje své plány Filip Mareš.

Obhájce titulu mistra Evropy letos v šampionátu nebude chybět, protože ač se Alex Lukyanuk snažil zajistit starty ve WRC2, tak se mu projekt zrealizovat nepovedlo a nakonec zůstane věrný šampionátu starého kontinentu. Velké změny však přišly v otázce techniky, jelikož osvědčenou Fiestu R5 zlínského H-racingu mění za Citroen C3 R5 Sainteloc racingu. Ke svým letošním plánům ruský jezdec říká: "S novým autem a v novém týmu to pro nás bude velká výzva. Bude to náročné, ale všichni chceme makat naplno, abychom vybojovali maximum možného. Je to pro nás trochu krok do neznáma, skoro jako kdybychom jeli v jiném šampionátu, ale pořád pro nás budou roli hrát znalost soutěží a to, že za náma bude stát dobrý tým. Čeho se nám povede letos dosáhnout hodně záleží na pocitu v autě a v týmu. Samozřejmě, že mi nechybí hlad po vítězstvích, ale taktéž se musím ohlížet na šampionát, sbírání bodů a větší vyrovnanost výkonů. Loni se nám povedla dobrá sezóna, ale pořád nás potkaly nějaké nečekané věci, takže musíme namíchat naši rychlost i spolehlivost. Nebude to snadné, ale porveme se s tím,"

Se speciálem ve třídě ERC1 se objeví i Kypřan Alex Tsouloftas, který se za volantem Fabie R5 pokusí bojovat o vavříny v rámci juniorského šampionátu. Bude dalším z jezdců, kteří usednou do kokpitu mladoboleslavského speciálu připravovaného v Německu sídlícím týmem Toksport WRT a jezdec má v plánu celý šampionát. "Cílem je titul v ERC1 Junior a to znamená, že také cílím co nejvýš v celkové klasifikaci ERC. Avšak uvědomuju si, že většinu soutěží pojedu poprvé, takže první sezóna bude i o sbírání zkušeností," říká Alex Tsouloftas ke svým plánům, které započne příští týden na Azorech.

Minimálně na Azorských ostrovech se s Fabií R5 od Toksportu ukáže Chris Ingram, jenž však doposud nemá zajištěn rozpočet na zbytek sezóny, jelikož přišel o svého hlavního sponzora z loňského roku. Takže se dá předpokládat, že výsledek z ostrovní úvodní soutěže sezóny může pro manchesterského rodáka představovat důležitý argument při shánění dalších financí. "U sponzorů nás zasáhlo několik nezdarů, ale nevzdávám se, jelikož bych chtěl být prvním britským mistrem Evropy za více jak 50 let., což je moje celoživotní ambice. Za tím cílem jdu od vstupu do šampionátu v roce 2014 a s Fabií R5 a Toksportem za zády mám největší šance toho dosáhnout. Ale teď potřebuji podporu, abych mohl pokračovat. Bez nich, Michelinu, CarFinance247, Andrews Heat for Fire, Škody UK a mnoha jednotlivců bych nebyl ani tady na Azorech, takže musím všem poděkovat za to, že ve mě věří. Hned jak se vrátím z Azorských ostrovů budu makat na tom, abych naplnil budget k pokračování v šampionátu," říká Chris Ingram, jehož letošní sezóna je zatím s otazníky.

V šampionátu se objeví další národní tým, když portugalská federace vysílá do zápolení dvojici jezdců a mezi speciály nejvyšší kategorie bude o body zápolit Aloísio Monteiro, jenž s Fabií R5 absolvoval vybrané evropské podniky již vloni a nejlépe dojel na 12. příčce na Akropolis, přičemž pamatovat si jej mohou i čeští fanoušci, protože na konci srpna se ukázal i na Barumce.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->