Jumping all over the Guanajuato
Již asi nikoho nepřekvapí, že "správná" soutěž mistrovství světa začíná nějakou diváckou speciálkou (ať už valné či nevalné kvality) a výjimkou není ani Mexická rally, kde se začínalo na testu dlouhém 1140 metrů v ulicích Guanajuata. Těsně před cílem, po pokroužení si na kruhovém objezdu, byl na posádky připraven umělý skok, avšak jeho parametry zřejmě nebyly úplně optimálně odhadnuty a několik vozů zažilo "drtivý dopad" na čumák svých vozů. Nejvíce si asi tento skok "vyžral" Esapekka Lappi za volantem C3 WRC, jenž dopadlo hodně nadivoko, po něm ještě stihl vložku projet Kris Meeke, avšak následně byl test zastaven kvůli obavám o stav skoku.
@EsapekkaLappi @CitroenRacing jump! Ss1@RallyMexico @OfficialWRC pic.twitter.com/pZJ5flS6E3
— Magui (@MaguiZ48) March 8, 2019
Výsledkem tedy bylo, že pro Otta Tanaka, Thierry Neuvilla a Sébastiena Ogiera začne rally až dnes, protože dostali přidělen čas právě Krise Meeka, jenž byl posledním, kdo test projel. Jak si posádky povedou na klasických testech, to budeme moci sledovat od dnešní páté hodiny, kdy první etapa Mexické rally pokračuje rovnou jedním z ikonických testů – El Chocolate, která je s 31,5 km druhou nejdelší v letošním itineráři a kilometráží ji překračuje jen Otates, která se jede v sobotu a má ještě o kilometr více.
Po pár hodinách se objevila hodnocení vložky a server autosport.com cituje jednoho z jezdců, jenž si nepřál být jmenován: "Je to skvělá zkouška, jedna z nejlepších co do atmosféry a fanoušků, v tom je fantastická. Proč se ji ale musíme snažit dělat ještě zajímavější? Nemusíme! Všechno je teď o skocích. Loni si ve Finsku připravili velký skok a teď vidíme něco podobného tady na vložce El Brinco. O co jde? Kdy FIA řekne, že už stačí? Je to stupidní a nebezpečné. Podívejte se na záběry jednotlivých aut na skoku, skočíme, letíme a dopad je tak na hraně, že se může stát cokoliv."
Aby toho nebylo málo, s nevolí se setkal zpomalovací práh, který se objevil na jednom místě vložky Ortega. Tam ale už zasáhla Michele Mouton, která má na starost bezpečnost a zpomalovací prvek původem z běžného provozu byl odstraněn, jelikož se nacházel v místě, kde soutěžní vozy pojedou naplno. Více k inkriminovanému místu říká Elfyn Evans, který nedaleko od něj havaroval vloni: "Šlo o příčný práh hned za rohem od místa, kde jsem měl loni velkou nehodu, může to být tak 300 metrů od sebe. Pro rally měl ten prvek naprosto nulový význam. Myslím si, že si ten příčný práh vyžádal chlápek co bydlí v domě vedle, aby mu tam auta neprášila, ale v případě rally se prvek objevil v místě, kde se jede na šestku levou zatáčkou."
Tohle pořadatelská města, organizátoři, diváci, sponzoři prostě chtějí a potřebují. To že někdo více skočí, nebo posune balík a pocuchá bariéru lemující trať, je jen otázka času. Dnes honí desetinky od prvních metrů a vlastně po závodnících nic jiného chtít nemůžeme.
Boha, to kuře je ale ko*ot, jak tu vůbec ještě může psát
Jinak ty umely prekazky mi jsou silne proti srsti, treba ten jump v cili PS ve Finsku byl technicky dobre provedenej, ale prijde mi to trochu jako zmalovana fiflena.
Boha, to kuře je ale ko*ot, jak tu vůbec ještě může psát
P.S. Pro neznalé, Gallus nemá nic společného s Galy, ale je to latinsky kur, neboli slepice.