Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
12. 3. 2019 12:25 − 5127× − 16

Letošní ročník nedosáhl laťky stanovené dříve

Mexická rally letos nebyla podnikem, který by šlo nazvat bezproblémovým, protože už na úvodní speciálce nastaly potíže.

Víkendová Mexická rally proběhla s několika událostmi, které zanechaly vadu na její kráse a nešlo jen o nepovedený umělý skok na speciálce Guanajuato, která musela být předčasně ukončena před průjezdem všech vozů WRC. Dalším incidentem, který nepatří do výbavy standardní soutěže, pak byla zavřená brána na RZ13, kterou si první na trati – Andreas Mikkelsen musel nechat svým spolujezdcem otevírat. A k tomu ještě připočítejme červenou vlajku na úvodní sobotní zkoušce po výletu ven Esapekky Lappiho a kontroverze ohledně tohoto kroku (kritiku ventiloval hlavně Kris Meeke). Takže na jubilejní 15. účast ve WRC to nedopadlo mexickým úplně podle představ.

Toho si je rovněž vědom šéf soutěže Patrick Suberville: "Letos jsme byli pod naším standardem. Ale věte mi, že už teď pracujeme na tom, abychom v budoucnu dostali soutěž tam, kde byla kvalitou dříve. Někdy, tím jak se vám podnik zvětšuje, tak se necháte rozptýlit některýma věcma a pak se stává, co se stalo letos. Ale příští rok se vracíme ke kořenům," říká za vedení soutěže Patrick Suberville a k soutěži dodává své hodnocení Malcolm Wilson s tím, že v Mexiku obvykle nebývá moc za co kritizovat: "Této rally se účastním od jejího začátku každým rokem a docela rád se přiznám k tomu, že jsem jejím fanouškem a myslím si, že je perfektním příkladem toho, jak má vypadat podnik MS. Plusové body má Mexická rally za charakter, ale letos to prostě nebylo dle obvyklých vysokých standardů, bylo to dalece tomu, co jsme zvyklí z minulosti. Prostě každý den se něco našlo, " dodává šéf M-Sportu.

Na závěr si nechme informace o tom, jak to bylo s onou zavřenou bránou. Jelikož byl Andreas Mikkelsen prvním na trati, vyšetřování se velmi rychle zaměřilo na přítomné na místě. Víc už dodává Patrick Suberville. "Našli jsme dva lidi, co to udělali. Hned jak jsme viděli, co se stalo, tak jsme na místo poslali vrtulník a chytili jsme je. Bylo to totiž v hodně opuštěném místě, kam moc lidí nechodí. Ti, co to udělali byli zahraniční fanoušci a víte, co nám k tomu řekli? Prej, že to byl vtípek… No, prostě jsou mezi námi idioti a s tím se musíme vypořádat," uzavírá šéf Mexické rally.

Komentářů celkem: 16
12. 3. 2019 13:29
0 0
Nic proti, ale u brány na trati prostě musí stát pořadatel bez ohledu na cokoliv
12. 3. 2019 13:53
0 0
Mohl by tu někdo objektivně a nezaujatě proti Ogierovi objasnit, co se událo,proč byla vyvěšena červená vlajka a co přesně říkají pravidla? Děkuji
12. 3. 2019 14:01
0 0
Původně napsal rosik
Mohl by tu někdo objektivně a nezaujatě proti Ogierovi objasnit, co se událo,proč byla vyvěšena červená vlajka a co přesně říkají pravidla? Děkuji
Ta červená vlajka byl podle mě nesmysl, ale obecně nemám rád konspirativní teorie
12. 3. 2019 14:15
0 0
Kure, nerad te cepuju, ale branu snad otviral Anders Jaeger, ne Mikkelsen jeho prostrednictvim.
Ze poradatel nezajisti trat a fanousci, co se tahnou takovou dalku, udelaj takovej "vtipek", to je na zamysleni. Ale stava se i v lepsich rodinach.
12. 3. 2019 14:16
0 0
Docela se to rozebíralo v pár článcích na britském Autosportu. Situaci asi nejlíp zhrnuje následující popis, na základě toho, že Ogi měl v dané zkoušce defekt a do čela šel Meeke, tak vznikla jeho zřejmě konspirace o tom, že Citroen tlačil na to, aby byla zkouška "red flagged", díky čemuž Ogier dostal upravený čas a neztratil na Meeka tolik, kolik by ztratil. Vložku ale stihly projet ještě dvě auta, než byla zavlajkovaná a proto asi ty dohady.
12. 3. 2019 14:51 Upraveno 14:52
0 0
Zrušenou erzetu bych nechal konspirátorům, protože Pawel v diskusi pod výsledky napsal oficiální stanovisko vedení soutěže. Spíše by mě zajímalo, proč nedojel do cíle Mikkelsen, i když absolvoval PS. Porucha?
12. 3. 2019 15:05
0 0
Původně napsal Pepan A1
Zrušenou erzetu bych nechal konspirátorům, protože Pawel v diskusi pod výsledky napsal oficiální stanovisko vedení soutěže. Spíše by mě zajímalo, proč nedojel do cíle Mikkelsen, i když absolvoval PS. Porucha?
To pochybuju, spíš se nenechal klasifikovat, aby mohli pracovat na autě.
12. 3. 2019 15:23
0 0
Původně napsal pupunana
Původně napsal Pepan A1
Zrušenou erzetu bych nechal konspirátorům, protože Pawel v diskusi pod výsledky napsal oficiální stanovisko vedení soutěže. Spíše by mě zajímalo, proč nedojel do cíle Mikkelsen, i když absolvoval PS. Porucha?
To pochybuju, spíš se nenechal klasifikovat, aby mohli pracovat na autě.
Diskuse pod soutěží:
Shacki [10. 3. 22:05:41]
Mikkelsen nakonec odstoupil.
Po poslední erzetě mi spěšné práce na autě nějak nedávají smysl. V PS dojel sedmý, ale celkově byl jedenáctý a na desátého bylo snad 12 minut ztráty.
12. 3. 2019 15:31
1 0
Mikkelsen odstoupil, protože stejně nic nevyjel a díky odstoupení teď pro něj neplatí pravidlo o párování soutěží, resp. aut a dílů pro ně
12. 3. 2019 16:54
0 0
Původně napsal Shacki
Mikkelsen odstoupil, protože stejně nic nevyjel a díky odstoupení teď pro něj neplatí pravidlo o párování soutěží, resp. aut a dílů pro ně
Díky za vysvětlení.smajlík
12. 3. 2019 18:20
0 0
Já vím, že tohle k Mexické rallye nepatří, ale víte někdo něco bližšího o Dakkaru? Údajně je podepsána dohoda na pět let mezi promotérem a Saudskou Arábií.
12. 3. 2019 19:47
0 0
Ano.Někde jsem to četl a teď nejsem štonc to najít.Hlavním "šéfem" dohody je Nassir Al Atiiah s garancí poplatků a doplatků čimž si myslím že FIA ráda přijme.Ještě tam bylo zmíněno že:Saudská arabie má o cca70% větší rozlohu jak Peru a větší možnost různých povrchů a nadmořských výšek.
12. 3. 2019 20:00 Upraveno 20:02
0 0
Původně napsal hujer
Ano.Někde jsem to četl a teď nejsem štonc to najít.Hlavním "šéfem" dohody je Nassir Al Atiiah s garancí poplatků a doplatků čimž si myslím že FIA ráda přijme.Ještě tam bylo zmíněno že:Saudská arabie má o cca70% větší rozlohu jak Peru a větší možnost různých povrchů a nadmořských výšek.
Bylo to na Novinkách v Garáži.
https://www.garaz.cz/clanek/rallye-dakar-se-stehuje-z-jizni-ameriky-uhadnete-kam-21001328?seq-no=1&dop-ab-variant=&source=clanky-home
12. 3. 2019 20:28 Upraveno 20:31
0 0
Původně napsal hujer
Hezky.Seš borec.Já to nemohl najít.Tak ti přidám:http://bike-mania.cz/z-okruhu-za-riditky-do-dun-za-volant-valentino-rossi-by-mohl-v-pristim-roce-jet-rallye-dakar/
Bylo to do dvou hodin po přečtení, tak to mi ještě krátkodobá paměť funguje. Být to zítra, už bych to asi nenašel. To víš, roky jsou tady.smajlík
12. 3. 2019 22:07
0 0
Původně napsal hujer
Ano.Někde jsem to četl a teď nejsem štonc to najít.Hlavním "šéfem" dohody je Nassir Al Atiiah s garancí poplatků a doplatků čimž si myslím že FIA ráda přijme.Ještě tam bylo zmíněno že:Saudská arabie má o cca70% větší rozlohu jak Peru a větší možnost různých povrchů a nadmořských výšek.
myslím, že FIA nemá s rally Dakar nic společného, minimálně roční poplatek dostane ASO - pořadatel Dakaru smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!