Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 3. 2019 08:15 − 10131× − 27

Budar: Pokud nebudou nové technologie, MS všichni opustí

Linda Jackson v Ženevě pohrozila odchodem Citroenu z MS, pokud se nezavedou alespoň hybridy. Pierre Budar to vidí ještě černěji.

Před pár dny jsme přinesli informaci o tom, že šéfka Citroenu Linda Jackson by ráda viděla v MS alespoň hybridy, aby soutěžní speciály a jejich technologie měly odraz v tom, co bude jezdit po silnici. Pokud by nedošlo k hybridizaci, pak by mohlo hrozit, že se versailleský tým sbalí a MS opustí. Světová rada motorsportu minulý týden schválila, že současná pravidla pro vozy WRC budou platit do konce roku 2021 a pak by měla nastoupit nová generace speciálů, na jejichž technických regulích se ještě pracuje.


… je tomu již nějaký pátek, co Citroen představil hybridní C4 WRC

Jak se nechává slyšet šéf Citroen racingu Pierre Budar, francouzská značka má zájem na hybridech v MS, ale současně mírní slova šéfky Citroenu. "To, co Linda řekla neodpovídá přesně tomu, co se objevilo v médiích," říká serveru autosport.com Pierre Budar k nedávným slovům šéfky a dodává, "zaměřujeme se na nová pravidla pro rok 2022 a jak jsme, jako značka, řekli již mnohokrát dříve, je nutné, aby s novou generací vozů WRC přišla v nějaké formě elektrická či hybridní technologie. Tyto musíme skrze motorsport propagovat. A pokud se tyto v pravidlech neobjeví, tak Citroen nebude ve WRC. Ale nejsme v tom sami, z MS by odešli všichni."

No, ale o Citroen můžeme přijít ještě dřív, protože jeho současní jezdci Sébastien Ogier i Esapekka Lappi mají smlouvy do konce roku 2020 a další sezóna je tedy nejistá i z ohledu jezdeckého složení. "Ohledně roku 2021 zatím nepadlo rozhodnutí a to ani nepadne, dokud nebude jasno o pravidlech pro rok 2022. Může nastat několik scénářů, ale plán bude určen až budou nová pravidla," uzavírá Pierre Budar.

Komentářů celkem: 27
14. 3. 2019 20:56
0 0
Rebbyman: Dik za info, nejak to nestiham sledovat.
15. 3. 2019 00:16 Upraveno 00:20
0 0
u motorek mají s elektrikou na chvíli klid...
https://cdn.xsd.cz/original/5b13cd22400c3c56874d66eaabe5f733.jpg
aha, teď vidím, že jsem přišel s křížkem po Medvědovi, sorry...
15. 3. 2019 15:32 Upraveno 15:35
0 0
Já nevím, zrovna Citroen by měl mlčet, protože i když za dob Xary dělal jedny z nejlepších WRC i kitů na světě, tak v sériové výrobě, kterou se tak ohání, jsem nikdy zrovna dobrou kvalitu neviděl.
Proč zavádět do závodů, kde jde o maxmální výkon, technologie, jako downsizing a hybridní pohony, když v nich jde o minimální spotřebu paliva? To z lidí jen dělají blbce. Třeba Tesly vidívám na silnici velmi často, ale ještě jsem je neviděl využít ten výkon, vždy je to poklidná jízda.
Neříkám, že elektrika není pohon budoucnosti, ale ať si ji vyvíjejí třeba v armádě, kde patří špičkové technologie nebo ať automobilky soutěží o to, kdo udělá auto s nejlepším dojezdem v běžném provozu. Jak tady někdo psal, rallye je o emocích a je otázka, jestli se někdo bude chodit dívat RC modely na baterky v životní velikosti smajlík smajlík. Já bych tam zašel jednou ze zvědavosti a asi by mi stačilo.
15. 3. 2019 16:33
0 0
Stejně to dopadne tak, že v depu za kamionem s autem bude ještě dieselový generátor, protože ty black-outy, až začnou masivně dobíjet, si nikdo nemůže dovolit. A pokud pojedou na přejezdu elektro, jsem zvědav, jak a kde budou ohřívat motory před RZ.
bdX
16. 3. 2019 17:30
0 0
A bude třída T1 trolejbusy a T2 trolejbusy kloubové...
16. 3. 2019 18:19
0 0
Původně napsal bdX
A bude třída T1 trolejbusy a T2 trolejbusy kloubové...
Nó tak u tohodle jsem se fakt nasmálsmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!