--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 3. 2019 08:15 − 8750× − 27 0

Budar: Pokud nebudou nové technologie, MS všichni opustí

Linda Jackson v Ženevě pohrozila odchodem Citroenu z MS, pokud se nezavedou alespoň hybridy. Pierre Budar to vidí ještě černěji.

Před pár dny jsme přinesli informaci o tom, že šéfka Citroenu Linda Jackson by ráda viděla v MS alespoň hybridy, aby soutěžní speciály a jejich technologie měly odraz v tom, co bude jezdit po silnici. Pokud by nedošlo k hybridizaci, pak by mohlo hrozit, že se versailleský tým sbalí a MS opustí. Světová rada motorsportu minulý týden schválila, že současná pravidla pro vozy WRC budou platit do konce roku 2021 a pak by měla nastoupit nová generace speciálů, na jejichž technických regulích se ještě pracuje.


… je tomu již nějaký pátek, co Citroen představil hybridní C4 WRC

Jak se nechává slyšet šéf Citroen racingu Pierre Budar, francouzská značka má zájem na hybridech v MS, ale současně mírní slova šéfky Citroenu. "To, co Linda řekla neodpovídá přesně tomu, co se objevilo v médiích," říká serveru autosport.com Pierre Budar k nedávným slovům šéfky a dodává, "zaměřujeme se na nová pravidla pro rok 2022 a jak jsme, jako značka, řekli již mnohokrát dříve, je nutné, aby s novou generací vozů WRC přišla v nějaké formě elektrická či hybridní technologie. Tyto musíme skrze motorsport propagovat. A pokud se tyto v pravidlech neobjeví, tak Citroen nebude ve WRC. Ale nejsme v tom sami, z MS by odešli všichni."

No, ale o Citroen můžeme přijít ještě dřív, protože jeho současní jezdci Sébastien Ogier i Esapekka Lappi mají smlouvy do konce roku 2020 a další sezóna je tedy nejistá i z ohledu jezdeckého složení. "Ohledně roku 2021 zatím nepadlo rozhodnutí a to ani nepadne, dokud nebude jasno o pravidlech pro rok 2022. Může nastat několik scénářů, ale plán bude určen až budou nová pravidla," uzavírá Pierre Budar.

Komentářů celkem: 27
14. 3. 2019 08:57
Upraveno 09:11
00
Asi bych dodal, že Budar i v nějakém rozhovoru v Mexiku řekl, že jeho současná představa je, že by se ten hybridní systém využil hlavně na přejezdech
14. 3. 2019 09:01
00
upřímně, s tím bych problém neměl. Sice je to trošku, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, ale zachovalo by nám to jakš takš stejná WRCčka, což je dobře smajlík
14. 3. 2019 09:35
00
Mě spíš přijde, že za současných pravidel vědí, že na konkurenci nemají, ostatním týmům stačí pouze s vypětím Ogierova mistrovského umění, tak volají po radikální změně a doufají, že se zase chytnou.
14. 3. 2019 10:32
00
Původně napsal Tom_crm
Mě spíš přijde, že za současných pravidel vědí, že na konkurenci nemají, ostatním týmům stačí pouze s vypětím Ogierova mistrovského umění, tak volají po radikální změně a doufají, že se zase chytnou.
Je zvláštní, že ten Ogier to dává s každým autem. Asi tam je něco navíc oproti zbytku, tím netvrdím, že to letos vyhraje. Ale zatím je to jako přes kopírák 2018 - Monte 1 flek, Švédsko nic, Mexico 1 flek.
14. 3. 2019 11:18
00
Původně napsal Tom_crm
Mě spíš přijde, že za současných pravidel vědí, že na konkurenci nemají, ostatním týmům stačí pouze s vypětím Ogierova mistrovského umění, tak volají po radikální změně a doufají, že se zase chytnou.
Tady bych si dovolil nesouhlasit. Lappi dojel ve Švédsku druhý a v Mexiku oba vozy na PS bodovaly. Ogier byl první, Lappi pátý. S ohledem na to, že navzdory havárii v Monte je Lappi v tabulce na šestém místě, tak ten Citroen asi zase taková šunka nebude.
14. 3. 2019 11:45
Upraveno 11:47
00
Na aute se zrejme hodne zapracovalo, kez by se jim zadarilo i s R5, ten Fabia cup se neda fotit.

Jinak bez elektriky je uz motorsport politicky nepruchozi, zadna automobilka o to nebude mit zajem, viz WRX.
14. 3. 2019 12:29
00
A nebylo to tak, ze ve WRX jim elektro schválili a pak jim všichni utekli? smajlík
14. 3. 2019 12:33
00
Původně napsal Shacki
A nebylo to tak, ze ve WRX jim elektro schválili a pak jim všichni utekli? smajlík
Ve WRX ale bohužel naopak utekli kvůli tomu že promotér nasazení elektra odsunul a pro týmy by to byl zbytečnej jednoletej vyvoj vlastně nepotřebnýho auta takže všichni radši v klidu vyvíjejí elektroauto než aby byly na dvou frontách.
14. 3. 2019 12:59
00
Holt evidentne Citroen nie je plečka, len doterajsi piloti boli druha liga. Ako spomina Shacki - hybrid system na prejazdoch by bol prijemnym diplomatickym riesenim.
14. 3. 2019 13:38
00
Původně napsal OndrejMattes
Původně napsal Shacki
A nebylo to tak, ze ve WRX jim elektro schválili a pak jim všichni utekli? smajlík
Ve WRX ale bohužel naopak utekli kvůli tomu že promotér nasazení elektra odsunul a pro týmy by to byl zbytečnej jednoletej vyvoj vlastně nepotřebnýho auta takže všichni radši v klidu vyvíjejí elektroauto než aby byly na dvou frontách.
On jim to ale odsunul proto, že na tom nikdo nedělal, ne? A pak se jen všichni na to vymlouvali
14. 3. 2019 13:49
00
Na přejezdech proč ne, ať si klidně jedou na šlapací pohon, to je mě úplně fuk, vůně benzínu pomalu se stává nedostižným elementem. Francouzi jsou věční nespokojenci a budou brblat nad všim co se vymyslí, do noty se jim těžko někdo strefí, hlavně, že doma mají ve všem pořádek.
14. 3. 2019 14:33
00
Aké majú k tomu stanovisko ostatné fabriky? Toyota napríklad. Tommi Mäkinen sa k tomu nikdy nevyjadroval pokiaľ je mi zdáme. Kórejci tiež nič a MSport, ten je asi rád, že je rád. Práve iniciatíva Toyoty by bola najviac pochopiteľná. A systém, ktorý by mal fungovať na prejazdoch mi pripadá ako absurdný. Čo ak prestane fungovať, príde penalizácia? Mať aj 100kg balast, keď už dnes myslia na to či zobrať ďalšiu náhradnú pneumatiku s diskom. Hybrid je v motoršporte predovšetkým boost. Akokoľvek je u miestnej dinosaurej komunity nepopulárny (fakt by ste asi boli radi, ak by Vám pohonné jednotky radšej chrochtali. Nakoniec, WTCC mala ekvivalent S2000 s názvom Diesel2000 smajlík ) musí sa zobrať fakt, že pridáva spaľovacej jednotke výkon. Mimochodom, aj ACO malo v podmienkach v roku 2012, že pitlane sa musí prejsť jedine na elektrickú energiu a viete ako to dopadlo? U Toyoty TS030 tak systém fungoval (štartoval sa elektromotorom), Peugeot viac menej tiež zvládal (ten nemal ani alternátor)...Audi to so zotrvačníkom nedokázalo, tak sa to dalo preč. Hej, Nemci si to naordinovali, tak to tak mali... u veľkej ACO, francúzskej bašty! Audi malo vo vytrvalostných závodoch nesmiernu lobby. A čuduj sa svete, bol to domáci závod Francúzov. Hold, od koho tečie/tieklo najviac peňazí, ten rozhoduje.
14. 3. 2019 14:49
Upraveno 14:50
00
BubakB, jdu kolem, tak si tu jen odložím odkaz stran M-Sporti a nových technologií v rally, byť nejde o WRC smajlík https://www.autosport.com/wrc/news/134842/msport-working-on-electric-rally-car
14. 3. 2019 16:49
00
Já bych se toho zase tak nebál. Jel tady někdo z vás v Tesle? Já ano a musím říci, že jsem zatím v autě s takovým zrychlením nejel !!! Chybí tomu sice zvuková kulisa, ale jede to hrozně. Třeba budou eWRC se subwooferem a každý si tam dá svůj zvuk. smajlík))))))
14. 3. 2019 17:02
00
Marcel Sitnik: Myslíš něco takového? : https://youtu.be/q7_t8LVYwQQ?t=45
14. 3. 2019 17:17
00
Marcel Sitník: a to zrychlení je to jediný co na Tesle stojí za zmínku, vnitřek hnusnej, dílenský zpracování jak kdybych si to složil doma v garáži, nedojedu s tím bez zastávky z Prahy do Brna a stojí to 3 mega, to musí člověk bejt velkej fanoušek Tesly aby to koupil.
14. 3. 2019 18:21
00
Původně napsal Marcel Sitnik
Já bych se toho zase tak nebál. Jel tady někdo z vás v Tesle? Já ano a musím říci, že jsem zatím v autě s takovým zrychlením nejel !!! Chybí tomu sice zvuková kulisa, ale jede to hrozně. Třeba budou eWRC se subwooferem a každý si tam dá svůj zvuk. smajlík))))))
A zjistil jsi kolik během toho zrychlení ta Tesla sežere te elektriky? V rally autě pod plynem by ty baterky vydržely prd...
14. 3. 2019 18:45
Upraveno 18:46
00
A co teprve az zacne cela servisni zona najednou nabijet smajlík
Kazdpodne hybridizace a elektrifikace nas nas nemine...a motorsport zustane tim, cim je - prehlidka technologii, reklama na automobilky... Takze si uzivejme auta, co smrdi a krici dokud to jde....
14. 3. 2019 19:39
00
Původně napsal Shacki
A nebylo to tak, ze ve WRX jim elektro schválili a pak jim všichni utekli? smajlík
Oni jim utekli proto, že FIA prosazovala jednotný monokok (jako ve formuli E), pro který ovšem ještě v půlce minulého roku neměla dodavatele, aby následně vyhrála superdrahá Oreca. Následoval výběr jednotného dodavatele baterií, který by z Anglie měl spolupracovat s Francouzskou Orecou a s vývojovými pracovníky jednotlivých týmů. Jenže tohle všechno stihnout reálně za rok, aby bylo už na konci 2019 homologováno? Nelze. Vše začínalo být jednotně pozdě a jednotně drahé. Neb v jednotě je síla! Ehhh... Co to plácám... Chaos driven by FIA.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->