15. 3. 2019 20:44 − 1685× − 0

Marcos Ligato přerušil důchod a hned vyhrál

Marcos Ligato před dvěma lety vybojoval třetí argentinský titul v řadě a následně svou úspěšnou kariéru přerušil.

Co se původně zdálo jako úplný konec, byla nakonec pouze roční přestávka. Zdravotní problémy se naštěstí podařilo vyléčit a Argentinec se mohl vrátit za volant Chevroletu Agile MRT. Bez jeho řidičských schopností se stáj Tango nedokáže obejít a návrat určitě kvitují s povděkem. Vloni jejich nejrychlejší Chevrolet pilotoval Alejandro Cancio, ale v konečném pořadí šampionátu obsadil slabou čtvrtou příčku. Druhý Chevrolet Agile MRT bude v letošní sezóně pilotovat Miguel Baldoni, který poslední dva roky trávil v kokpitu Fordu Fiesta MRT. Třetím Chevroletem stáje Tango bude speciál Onix MRT a za jeho volantem se znovu objeví bývalý špičkový tenista David Nalbandian. Ligatem uvolněný mistrovský trůn si vloni znovu přivlastnil argentinský multišampión Federico Villagra. S Fordem Fiesta MRT pokračuje i letos a jistě se už těší na atraktivní srovnání sil právě s Ligatem.

Titul vicemistra vloni až teprve v poslední soutěži vybojoval pilot Peugeotu 208 MRT Geronimo Padilla. Aby svůj výsledek letos ještě o příčku vylepšil, bude potřebovat hodně štěstí. Náročný pro Padillu ostatně může být i pokus obhájit druhou příčku. Kromě dvou multišampiónů se bude muset popasovat i se svým hlavním rivalem z loňska Nicolásem Díazem, který pokračuje s Fordem Fiesta MRT. Se zcela novou technikou do sezóny 2019 vstupuje Augusto D’Agostini. Volkswagen Gol Trend po pěti sezónách vyměnil za VW Polo MRT. Úvodní dějství šampionátu hostilo Toledo, kde se soutěžilo i vloni v září. Na začátek harmonogramu, který celkem obsahoval 143 ostrých kilometrů, pořadatelé zařadili dvě superspeciálky. Ligato s Villagrou se na nich rovným dílem podělili o nejrychlejší časy, ale jako lídr z nich s dvousekundovým náskokem vyšel pilot Fordu. Ligato svého soupeře nedokázal porazit ani ve většině klasických zkoušek a na konci dne za ním zaostával už o 13,9 sekundy.

Ve druhém dnu však věci nabraly rychlý spád a situace na čele soutěže se začala odebírat docela jiným směrem. Villagra na prvním testu za Ligatem zaostal o 2,6 sekundy, ale tím se ještě nic podstatného nezměnilo. Tříminutová ztráta z druhé zkoušky zapříčiněná poruchou turba vedoucího Fordu už situaci obrátila vzhůru nohama. Villagra se propadnul na jedenácté místo a z následujícího servisu už jeho Ford zpátky na rychlostní zkoušky nevyjel. Ligato se tím pádem posunul do vedení. Vyhráno ale neměl ani zdaleka. Druhý nedělní test totiž zajel nejrychleji Díaz a posunul se pouhých osm desetin za nového lídra. Ligato následující dvě zkoušky dokázal zajet rychleji a před tou závěrečnou zvednul náskok na 5,6 sekundy. Díaz sice závěrečnou zkouškou projel nejrychleji ze všech, ale na změnu pořadí už bylo pozdě. Ligato se vrátil po roce zpátky za volant soutěžního vozu a hned z toho bylo vítězství. Poslední stupínek pódia dokázal v Rally de Toledo vybojovat Leandro Bonnin, který letos pokračuje ve startech s Citroënem DS3 MRT. Maximem jeho snažení ale vloni bylo pouze osmé místo ze dvou soutěží. Za příčkou hned pod stupni vítězů mířil Nalbandian, ale těsně před závěrem rally musel odstoupit. Čtvrté místo od něho následně přebral značkový kolega Baldoni.

Stav šampionátu: 1. Ligato 46, 2. Díaz 42, 3. Bonnin 32, 4. Baldoni 29, 5. Zeballos 24, 6. D'Agostini 20

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!