--> -->
16. 3. 2019 09:18 − 2069× − 0 0

Začíná éra španělského superšampionátu

Ve Španělsku vedle sebe dlouhá léta existují dva šampionáty podobně jako třeba ve Francii, asfaltový a šotolinový.

Na tomto rozdělení v podstatě není nic špatného a obě mistrovství si každoročně nacházejí velké množství účastníků. Na své si přicházejí i diváci, protože dohromady se během sezóny odjede spoustu soutěží. Třeba letos kalendář obsahuje jedenáct asfaltových a osm šotolinových podniků. V tamní federaci teď ale vymysleli novinku, zatím pojmenovanou superšampionát. Jeho kalendář se skládá ze čtyř šotolinových a čtyř asfaltových soutěží. První dostavení se odehrálo minulý víkend v rámci Rallye Tierras Altas de Lorca a z celkem 58 startujících posádek projevilo zájem o body do nového mistrovství jen 14 dvojic. Nejvýraznější osobností šampionátu by se měl stát Pepe López, se kterým se na tamní národní scénu vrací oficiální stáj Citroënu. Konkurenční Hyundai bude v tomto hybridním mistrovství reprezentovat rodák z Kanárských ostrovů Yeray Lemes, který poslední sezóny trávil výhradně na domácí půdě.

Králem španělských šotolin se vloni stal někdejší tovární jezdec Subaru a Citroënu Xevi Pons. Sezónu rozjel za volantem Peugeotu 208 T16 R5 a dokončil ji s nově pořízenou Škodou Fabia R5. S tou bude teď usilovat vedle obhajoby titulu i o co nejlepší výsledek v nově vzniklém seriálu. Na škodovku přezbrojil rovněž Javier Pardo, který vloni se speciály Swift národní kategorie N5 hájil barvy oficiální stáje Suzuki na rally se zpevněným i nezpevněným povrchem. Těchto vozů inspirovaných oficiální kategorií R4 se díky vypsání poháru N5 RMC Cup na startu sešlo hned deset. V první přírodní zkoušce se ujal vedení v poháru Juan Quintana a jeho Citroënu DS3 N5 se dokázal během rally držet pouze Fran Cima v Renaultu Clio N5. Ten ale v samém závěru odstoupil a Quintana na rozdíl od něho dovedl dobře započaté dílo do úspěšného cíle. V poháru N5 vyhrál a celkově skončil na sedmé příčce.

V páteční superspeciálce s netypickým asfaltovým povrchem kraloval López, jehož C3 R5 ostatně právě tento povrch sedí daleko více. Pons za předloňským zástupcem Peugeot Rally Academy v ME zaostal o pouhou desetinku a už na první šotolinové zkoušce se vyhoupnul do čela. López ale rozhodně nesložil zbraně, naopak zvítězil v RZ 3 a snížil svůj odstup na 1,8 sekundy. Pons následně získal dva nejrychlejší časy v řadě a vybudoval si náskok převyšující deset vteřin. López následně znovu kontroval, ovšem v RZ 7 pak nechal tři minuty kvůli defektu a z boje o vítězství vypadnul. Vítězství v závěrečných dvou zkouškách už ničemu moc nepomohly a pilot Citroënu se musel smířit se čtvrtým místem. Lemes s Hyundaiem ovšem dopadnul ještě daleko hůře a z Lorcy si neodvezl ani bod. Až do RZ 4 držel čtvrté místo a následně musel vzdát kvůli poškozenému zavěšení. Po Lópezově propadu se na bednu vyhoupnul Gorka Eizmendi a třetí místo si se svým Fordem Fiesta R5 udržel až do cíle. O pozici výše postoupil po sedmém testu rovněž Pardo, ale vzhledem k odstupu tři čtvrtě minuty moc na boj o triumf pomýšlet nemohl. Česká značka v první soutěži nového superšampionátu získala double a vítězství si domů odvezl Pons. Po úvodní soutěži tedy vede klasifikaci hned obou šampionátů.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->