--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 3. 2019 19:30 − 1946× − 1 0

Auta, prachy, jezdci aneb evropské novinky – díl čtvrtý ERC3

Co nás čeká a nejspíše nemine v nadcházejícím ročníku kontinentálního šampionátu? V plánu jsou některé zajímavé novinky.

Azory už stále hlasitěji klepou na dveře, tak si pojďme udělat ještě jeden přehled novinek z ME, kdo co oznámil, co má v plánu a s čím a tak podobně. První díl i druhý díl rekapitulaci. Ve třetím díle jsme se za pověstných pět minut dvanáct podívali na kategorii ERC1 a nyní si ještě doplňme přehled za ERC3, kde bojují junioři s vozy R2 o svůj titul a kde bude i zajímavá česká stopa.

K velkým změnám dochází u Erika Caise, jenž v roce 2018 jako nováček výrazně zazářil na našich tratích. Syn úspěšného soutěžáka se do rally přesunul z downhillu a byť se v učednické sezóně nevyvaroval chyb, ukázal, že mu rychlost nechybí a například na Barumce se až do defektu v závěru pohyboval na špici klasifikace dvoukolek. Letos tedy volí starty v ERC3 Junior a místo Peugeotu 208 R2 usedne do zbrusu nové Fiesty R2T a pod hlavičkou národního ACCR Czech Teamu se spolu s Jindřiškou Žákovou na pravé sedačce pokusí uspět na evropském kolbišti. "ERC je pro mě velká výzva a jeden ze splněných snů. Vždy jsem chtěl závodit na mezinárodní scéně a bojovat o co nejlepší výsledky, takže doufám, že jich v ERC dosáhnu. Fiesta je úplně jiná než Peugeot, se kterým jsem doposud jezdil, takže bude potřeba si na auto zvykat, ale udělám, co bude v mých silách," říká český pilot.

Možná překvapivým českým jménem je Jan Talaš, který bude dalším českým reprezentantem v Evropě. Loni se jezdec vrátil po pauze do českého mistráku a s doma nově postaveným Peugeotem 208 R2 dokázal v MČR vyhrát, co se dalo – juniory, třídu i dvoukolky a proto se letos pokusí zabojovat na mezinárodní scéně. Navigovat jej bude Ondra Krajča, jenž má evropské zkušenosti ze sezóny 2017, kdy navigoval Karla Kupce. "Hlavním cílem na Azorech bude získávání zkušeností na nezpevněném povrchu. Doufám, že budeme schopní zajet slušný výsledek, ale nejdůležitějším cílem je ve spolupráci s mým novým spolujezdcem sbírat na neznámých tratích zkušenosti," říká Jan Talaš.

Na Azorech trojlístek českých juniorů doplní Dominik Brož, jenž se svým Peugeotem 208 R2 patří mezi zkušenější jezdce, jelikož se na evropských tratích bude pohybovat již třetím rokem.

Jedním z favoritů na celkový primát by měl za volantem Adamu R2 být Simon Wagner, jenž vloni v ERC startovat s Peugeotem 208 R2 francouzského Saintelocu, avšak několikrát jej provázely technické problémy. Když však dojel, bral bednu. Pro letošek tedy přezbrojuje a s vozem rakouského Stengg motorsportu se pokusí zúročit loňské zkušenosti a v plánu má všech šest podniků započítávaných do ERC3 Junior. Nebude navíc jediným reprezentantem rakouského týmu, jelikož s dalším Adamem pojede Roland Stengg, syn majitele týmu. Ke svým plánům Wagner říká: "Loni to bylo o učení se a sbírání zkušeností. Vím, že rychlost tam je, ale pronásledovala nás smůla. Ale nevzdáváme se a letos jsme zpět, chtěli bychom útočit na vítězství v co nejvíce soutěžích."

Ani letos nebude chybět zástupce Peugeot Rally Academy, byť místo nespolehlivého a v podstatě vymírajícího Peugeotu 208 T16 dostane loňský vítěz francouzského cupu Volant Peugeot k dispozici "jen" ten samý model ve specifikaci R2. Yohan Rossel, jenž je oním vítězem, pak svým plánům říká: "Starty v ERC3 za Peugeot Rally Academy jsou obrovskou příležitostí. Je to pro nás velký výzva, byť pro nás budou novými jak šampionát, soutěže, tak i tým. Ale na druhou stranu, P208 R2 známe a už se nemůžeme dočkat, až letošní program započne. Je to pro nás velká příležitost a už jen z myšlenky prvního startu v ERC jsme nadšení."

V roce 2015 startoval v JERC Steve Rokland a letos plánuje norský jezdec comeback. Loni vyhrál s Peugeotem 208 R2 juniory ve Velké Británii a pro letošní rok se mu povedlo zajistit budget na zopakování účastni v Evropě. Podobně jako Cais bude usedat do nové Fiesty R2T a rád by zabojoval o odměnu pro nejlepšího jezdce šampionátu. Avšak problémem ke splnění tohoto cíle může být rozpočet, jelikož zatím jezdec hlásí, že má peníze na tři starty, avšak Nor doufá, že ještě nějaké sponzory sežene. "Mistrovství Evropy je opravdu dobrá šampionát se skvělými soutěžemi a konkurence je v něm taktéž na vysoké úrovni. Doufám, že odjedu pět soutěží, abych mohl bojovat o titul. S většinou soutěží mám zkušenosti, i když jde třeba jen o odjeté seznamovačky či v případě Rally Liepaja o účast na její tehdejší sněhové verzi."

V ERC3, byť ne mezi juniory, bude bojovat i Dmitriy Myachin, který má u svého jména několik titulů ve třídách v Rusku a Pobaltí. S Peugeotem 208 R2 (později možná i Adamem R2) by rád letos absolvoval sedm evropských podniků, přičemž prvním budou hned nadcházející Azorské ostrovy. "ERC je dalším krokem pro mě a pro celý tým. V minulosti jsem získal nějaké tituly ve třídách v Pobaltí a stejně tak v Rusku. Od té doby jsme tvrdě pracoval na tom, abych mohl v kariéře postoupit dál. Samozřejmě, že bych rád bojoval o první příčky, ale chápu, že to bude obtížné, zejména v první sezóně. Ale jsme připravený tvrdě makat a jít si za svým cílem. Uvidíme, kam nás to na konci sezóny dostane., " říká ruský jezdec.

Kromě speciálů třídy RC4 bychom měli letos šampionátu vidět i silnější dvoukolku, když Florian Bernardi plánuje s Cliem R3T, spadajícím do třídy RC3, starty v ERC3. Loňský vítěz francouzského Clio R3T Cupu má pro tento rok v plánu sedm startů v Evropě počínaje Kanárskými ostrovy a letošek jezdec bere jako počátek delšího programu. "Máme ambice startů v ERC na více let, šampionát jsme ochutnali již vloni a díky našim sponzorům to letos bude ve větším. S Cliem R3T jezdíme už dva roky, takže známe, co toto auto umí. Loňské vítězství na Kanárech a náš výkon v Římě nás vedou k tomu, že si myslíme, že zisk titulu je reálný a proto si jej dáváme jako cíl pro tuto sezónu," říká francouzský jezdec, jenž své letošní plány představil v poněkud netradičním prostředí, když tak učinil v kině.

Komentářů celkem: 1
18. 3. 2019 21:26
00
... no a hned si můžeme dát jeden otazník. Mladý Stengg to okoulel na testu, otázka zda stihnou nachystat auto (tým má s sebou jedno náhradní)

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->