Alex Lukyanuk: Odnášíme si i nějaká pozitiva
Pro letošní sezónu změnil ruský jezdec tým i auto, protože přesedl do Citroenu C3 R5 francouzského Saintélocu a mnozí byli zvědaví, jak si úřadující mistr Evropy bude s vozem, který zatím nesbírá na mezinárodní scéně tolik úspěchů, rozumět. Jak ukázala Azorská rally, Alexi Lukyanukovi rychlost nechyběla a většinu soutěže vedl a do poslední sekce vstupoval s náskokem více jak půlminuty. Avšak Azory jsou známé tím, že nic není jisté až do samého konce a tentokrát se o tom přesvědčil u Rus, jenž nejdříve dostal v předposlední zkoušce defekt a jízdou po prázdném kole ztratil minutu a půl, což znamenalo propad na třetí příčku. Aby byl hořký konec dokonán, defekt si vybral své následky na brzdovém okruhu vozu a při prvních velkých brzdách poslední RZ nezastavila C3 R5 jak měla a po kontaktu se zídkou se vůz poroučel do přemetů, což znamenalo Lukyanukův konec v soutěži.
Jak s jednodenním odstupem hodnotí svůj konec Alex Lukynuk? "Byla to rovinka nějakých 150 metrů a pak ostrá levá zatáčka. Šel jsem na brzdy a prošlápl jsem pedál. Jeden brzdový okruh byl poškozený defektem z předchozí vložky. Bohužel hadička praskla a přišli jsme o brzdy. Snažil jsem se nějak reflexivně do zatáčky seskládat, ale trefili jsme vnitřek zatáčky, auto šlo do přemetů a už s tím nešlo nic dělat. Budeme tuto situaci analyzovat, zda a co jsem mohl udělat jinak. Nejde o jezdeckou chybu, je to něco jiné," vrací se k osudné poslední vložce ruský jezdec.
S ohledem na konec v soutěži je víkend obtížné hodnotit, ale jak se úřadující mistr Evropy nechává slyšet, odnáší si z premiéry v novém týmu i kladné poznatky. "Smutek z havárie převáží vše, ale je tu hodně pozitiv. Auto je rychlé, nám také rychlost nechybí a tým je taktéž dobrý. V průběhu rally jsme neudělali skoro žádnou chybu, takže jdeme dál, našli jsme nějaké peníze na opravy a uvidíme, co přinese další rally. Je to ale těžké, když víte, že máte na vítězství a pak se stane něco takového," uzavírá Alex Lukyanuk, jenž by se svým spolujezdcem Alexem Arnautovem neměl chybět na druhém podniku ERC na Kanárských ostrovech.
Na zahraničních fórech se píše o tom, že Lukasovi nebrzdil předek a v oné zatáčce mu zůstal jen zadek auta brzdící. Ale jak je to přesně s okruhy, to ti nepovím, na to je kuře moc málo technik a příliš moc geograf
U takové soutěže , tedy na šotolině a s pravděpodobnými defekty přemýšlím, který trotl má ve FIA na svědomí zákaz používání výplně do pneu, jak se to mohlo používat dříve. Nejenom, že jde o bezpečnost posádky, ale taky pak jeden defekt, za který posádka často ani nemůže, protože potká kámen vyhozený předchozím autem,velmi ovlivní výsledky soutěže.
Většinou na pedálovce jsou dva paralelní válce bez posilovače ,každý tedy samostatně ovládá okruh buď pro přední a zadní brzdy, pokud je jeden okruh vadný, tak nikdy nemají brzdy 100% účinnost, tady navíc asi zabrzdilo trochu levé přední kolo, ten defekt z předchozí rz ,co asi poškodil vedení kapaliny, byl na pravém předním kole, takže se auto trochu nečekaně svezlo doleva a už to bylo.
U takové soutěže , tedy na šotolině a s pravděpodobnými defekty přemýšlím, který trotl má ve FIA na svědomí zákaz používání výplně do pneu, jak se to mohlo používat dříve. Nejenom, že jde o bezpečnost posádky, ale taky pak jeden defekt, za který posádka často ani nemůže, protože potká kámen vyhozený předchozím autem,velmi ovlivní výsledky soutěže.