Alex Lukyanuk: Odnášíme si i nějaká pozitiva

Úřadující mistr Evropy nebude na poslední zkoušku Azorské rally vzpomínat zrovna v dobrém, když krátce po startu tvrdě havaroval.

Pro letošní sezónu změnil ruský jezdec tým i auto, protože přesedl do Citroenu C3 R5 francouzského Saintélocu a mnozí byli zvědaví, jak si úřadující mistr Evropy bude s vozem, který zatím nesbírá na mezinárodní scéně tolik úspěchů, rozumět. Jak ukázala Azorská rally, Alexi Lukyanukovi rychlost nechyběla a většinu soutěže vedl a do poslední sekce vstupoval s náskokem více jak půlminuty. Avšak Azory jsou známé tím, že nic není jisté až do samého konce a tentokrát se o tom přesvědčil u Rus, jenž nejdříve dostal v předposlední zkoušce defekt a jízdou po prázdném kole ztratil minutu a půl, což znamenalo propad na třetí příčku. Aby byl hořký konec dokonán, defekt si vybral své následky na brzdovém okruhu vozu a při prvních velkých brzdách poslední RZ nezastavila C3 R5 jak měla a po kontaktu se zídkou se vůz poroučel do přemetů, což znamenalo Lukyanukův konec v soutěži.

Jak s jednodenním odstupem hodnotí svůj konec Alex Lukynuk? "Byla to rovinka nějakých 150 metrů a pak ostrá levá zatáčka. Šel jsem na brzdy a prošlápl jsem pedál. Jeden brzdový okruh byl poškozený defektem z předchozí vložky. Bohužel hadička praskla a přišli jsme o brzdy. Snažil jsem se nějak reflexivně do zatáčky seskládat, ale trefili jsme vnitřek zatáčky, auto šlo do přemetů a už s tím nešlo nic dělat. Budeme tuto situaci analyzovat, zda a co jsem mohl udělat jinak. Nejde o jezdeckou chybu, je to něco jiné," vrací se k osudné poslední vložce ruský jezdec.

S ohledem na konec v soutěži je víkend obtížné hodnotit, ale jak se úřadující mistr Evropy nechává slyšet, odnáší si z premiéry v novém týmu i kladné poznatky. "Smutek z havárie převáží vše, ale je tu hodně pozitiv. Auto je rychlé, nám také rychlost nechybí a tým je taktéž dobrý. V průběhu rally jsme neudělali skoro žádnou chybu, takže jdeme dál, našli jsme nějaké peníze na opravy a uvidíme, co přinese další rally. Je to ale těžké, když víte, že máte na vítězství a pak se stane něco takového," uzavírá Alex Lukyanuk, jenž by se svým spolujezdcem Alexem Arnautovem neměl chybět na druhém podniku ERC na Kanárských ostrovech.

Komentářů celkem: 7
24. 3. 2019 19:46
0 0
Možná hloupý dotaz, ale není právě proto brzdový okruh zdvojený? Jestli to je u rallye jinak a používají se oba naplno, nebo hrála roli ta prodleva než zafungoval druhý?
24. 3. 2019 20:57
0 0
Na zahraničních fórech se píše o tom, že Lukasovi nebrzdil předek a v oné zatáčce mu zůstal jen zadek auta brzdící. Ale jak je to přesně s okruhy, to ti nepovím, na to je kuře moc málo technik a příliš moc geograf smajlík
24. 3. 2019 21:40
0 0
Původně napsal kuře
Na zahraničních fórech se píše o tom, že Lukasovi nebrzdil předek a v oné zatáčce mu zůstal jen zadek auta brzdící. Ale jak je to přesně s okruhy, to ti nepovím, na to je kuře moc málo technik a příliš moc geograf smajlík
Jo jo díky. Vím že těch variant brzdových okruhů je několik a myslel jsem že zrovna zde budou zdvojené. Vzhledem k nárokům na brzdy a bezpečnost bych to čekal. Pokud jsou v r5 varianty 1. okruh předek a 2. Zadek, tak je to z laického hlediska mimo, protože pokud nebrzdí všechno je to průser. Ale rád se nechám poučit. Nevím smajlík
24. 3. 2019 21:47 Upraveno 21:49
0 0
Většinou na pedálovce jsou dva paralelní válce bez posilovače ,každý tedy samostatně ovládá okruh buď pro přední a zadní brzdy, pokud je jeden okruh vadný, tak nikdy nemají brzdy 100% účinnost, tady navíc asi zabrzdilo trochu levé přední kolo, ten defekt z předchozí rz ,co asi poškodil vedení kapaliny, byl na pravém předním kole, takže se auto trochu nečekaně svezlo doleva a už to bylo.
U takové soutěže , tedy na šotolině a s pravděpodobnými defekty přemýšlím, který trotl má ve FIA na svědomí zákaz používání výplně do pneu, jak se to mohlo používat dříve. Nejenom, že jde o bezpečnost posádky, ale taky pak jeden defekt, za který posádka často ani nemůže, protože potká kámen vyhozený předchozím autem,velmi ovlivní výsledky soutěže.
24. 3. 2019 22:10
0 0
Původně napsal Vrátníček
Většinou na pedálovce jsou dva paralelní válce bez posilovače ,každý tedy samostatně ovládá okruh buď pro přední a zadní brzdy, pokud je jeden okruh vadný, tak nikdy nemají brzdy 100% účinnost, tady navíc asi zabrzdilo trochu levé přední kolo, ten defekt z předchozí rz ,co asi poškodil vedení kapaliny, byl na pravém předním kole, takže se auto trochu nečekaně svezlo doleva a už to bylo.
U takové soutěže , tedy na šotolině a s pravděpodobnými defekty přemýšlím, který trotl má ve FIA na svědomí zákaz používání výplně do pneu, jak se to mohlo používat dříve. Nejenom, že jde o bezpečnost posádky, ale taky pak jeden defekt, za který posádka často ani nemůže, protože potká kámen vyhozený předchozím autem,velmi ovlivní výsledky soutěže.
Děkuji za info smajlík
25. 3. 2019 12:59
0 0
Zpravidla je oddělený okruh předních a zadních brzd, aby šlo nastavit jejich poměr. Jinak předek odvádí klidně 60 - 70% celkového brzdného výkonu, bez něho je to zoufalé.
25. 3. 2019 13:14
0 0
Lukyn,Duval,Meeke,Colin,Novikov,Gigi. Nejlepší koření rallye
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!