--> -->
25. 3. 2019 16:28 − 3917× − 0 0

Spojení Subaru – Solberg obnoveno

O spojení slavného norského jména s kultovní japonskou značkou se však nepostaral mistr světa z roku 2003.

Za volant WRX STi se totiž posadil jeho syn Oliver, který svou první sezónu kariéry za volantem čtyřkolky stráví hned na vícero frontách. V Lotyšsku už ze dvou startů s Volkswagenem Polo GTI R5 dokázal vybojovat dvě vítězství a teď vstupuje do amerického mistrovství. Tamní stáj Subaru pojala spojení s norským rodem ve velkém stylu a jejich dva speciály byly oděny do barev připomínajících právě tovární Imprezy WRC z MS. V druhém voze pokračuje ve spojení s americkou stájí Subaru i letos David Higgins. Úvodní soutěže šampionátu ARA se tato stáj nezúčastnila a vítězství si tak ze Sno*Drift Rally odvezl polský rodák Piotr Fetela, který od loňska pilotuje Ford Fiesta Proto. S Fordem Fiesta, ale ve verzi R5 se zimní soutěže účastnil Barry McKenna, ale jak už je u jeho startů zvykem, cíl kvůli technické závadě nespatřil. Tentokrát se Ir posadil za volant předchozího modelu, Fiesty S2000 Turbo. A na start Rally in the 100 Acre Wood dorazil ještě jeden věrný milovník značky Ford, Ken Block.

Velký showman a nedávný účastník mistrovství světa v rallycrossu vloni zrekonstruoval historický Ford Escort Cosworth. Radost z jízdy s ním si ale bohužel Block moc neužil, když mu tento skvost už ve druhém startu kompletně shořel. Myšlenky na starty s Escortem se ale Američan nevzdal a pro letošek připravil nový vůz. Bohužel už ale nejde o originální specifikaci, nýbrž o po americku pořádně zpatlaného exota. Ostatně jak jinak nazvat základ vozu z devadesátých let, na který jsou navěšeny aerodynamické prvky ve stylu současných speciálů WRC. Po úvodních dvou zkouškách Blockovi patřila čtvrtá příčka, ale pak musel svůj Ford s porouchaným motorem odstavit. Do konce sezóny Blocka čekají ještě další americké starty a k tomu i vystoupení v Irsku, na Novém Zélandu nebo legendách v San Marinu. Higgins si v první etapě Rally in the 100 Acre Wood počínal suverénně a na deseti zkouškách si vytvořil náskok třičtvrtě minuty na McKennu. Druhé místo zprvu okupoval Solberg, ale pak jej defekt v RZ 7 stál jednu minutu a mladý Nor spadnul na třetí příčku. V sobotu smůla pro změnu potkala jeho týmového kolegu. Higgins už měl vítězství skoro v kapse, když jej na RZ 14 připravily problémy s elektronikou o pět drahocenných minut. Rodák z ostrova Man soutěž dokončil na třetím místě před Fetelou, který si udržel vedení v průběžném hodnocení šampionátu. Solberg se pustil do stahování páteční ztráty a nezastavila jej ani horká chvilka z dvanáctého testu. Při maximální rychlosti se mu uvolnila kapota a mladý Nor situaci se štěstím přečkal bez havárie. Dvacetivteřinová ztráta se ale nakonec ukázala jako klíčová. Solberg své manko do konce rally už nestihnul smazat a musel se smířit s druhou příčkou. McKennovi konečně technika fungovala bez větších potíží a Ir se dočkal kýženého triumfu.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->