25. 3. 2019 13:33 − 1867× − 0

Vítězný návrat Citroënu na španělské asfalty

Do španělského mistrovství se po delší pauze vrací oficiální stáj francouzské značky Citroën.

Exkluzivní místo za volantem rudé C3 R5 získal Pepe Lopéz, jehož jméno je s francouzským koncernem spojeno již delší dobu. V roce 2015 Španěl zvítězil v poháru Volant Peugeot a rok na to dostal k dispozici Peugeot 208 T16 R5 pro mistrovství Evropy. Hned v úvodní rally na Azorských ostrovech se Lopéz blýsknul čtvrtým místem, na Kanárských ostrovech šestým, ale pak v druhé půlce roku dvakrát havaroval a jednou jej zradil jeho vůz. Po loňském paběrkování teď na mladého Španěla čeká atraktivní a hodně nabitý program. Druhou C3 R5 bude letos pilotovat Emma Falcónová, další známé jméno z Evropy. Španělka vloni v šampionátu starého kontinentu ovládla dámský pohár, ale v celkových výsledcích k nejrychlejším nepatřila a to bude zřejmě platit i o jejích startech na domácích asfaltech. A do třetice ještě jeden junior za volantem Citroënu. Po letech strávených ve vozech R2, kdy s jedním z nich, Peugeotem, vloni ovládnul Peugeot Rally Cup Ibérica a také juniorskou kategorii ERT, přesedá do čtyřkolky Roberto Blach jun. V úvodní Rallye Sierra Morena se ukázal za volantem Citroënu DS3 R5.

Ještě početnější a silnější sestavou se na španělských asfaltech prezentuje konkurenční značka Hyundai. Už vloni mistrovství absolvovala trojice hodně silných posádek a ty zůstávají korejské technice věrné i letos. Iván Ares s i20 R5 jezdil už předloni a stal se mistrem. O rok později se pokoušel o totéž, ale v cestě mu stál Miguel Fuster s Fordem Fiesta R5. A ten se nakonec ukázal jako silnější. Jako vichr vlétnul vloni do šampionátu José Antonio Suárez. Čtyři vítězství ovšem bohužel vyvážilo několik odstoupení pro technickou poruchu a do letošní sezóny Suárez vstupuje s novým vozem přichystaným francouzskou stájí Onyx Racing by Enjolras. Pod hlavičkou Hyundai Motor Espaňa pokračuje třetí nejrychlejší pilot loňské sezóny Surhayen Pernía a čtvrtou i20 R5 v Rallye Sierra Morena pilotoval Francisco López Pacheco. Aby těch vozů Hyundai na startu nebylo málo, s pátou i20 R5 se na startu objevil Yeray Lemes. V šampionátu pokračuje i další asijská značka, Suzuki. Do jejich speciálů Swift Sport R+ budou i letos usedat Joan Vinyes a Javier Pardo. Šampionát bohužel odstartoval bez účasti úřadujícího mistra Miguela Fustera a jeho Fiesty R5.

Nejrychlejším časem novou sezónu otevřel López, ale hned v následující zkoušce se těsně za něho dotáhnul Suárez. Další dvě zkoušky se odehrály už za tmy a nejrychlejšímu jezdci Hyundaie moc neseděly. Během těchto zkoušek Suárez ztratil skoro dvacet sekund a propadnul se na třetí místo. López mezitím zvednul svůj náskok na skoro deset vteřin, ale pak jej v RZ 4 celý ztratil, když mu u jeho Citroënu správně nefungovala světla. Etapovým vítězem se tak nakonec stal Ares, ale do sobotní hlavní části si odvážel náskok jen 2,9 sekundy. Početná skupina korejských speciálů R5 už v pátek večer pořádně prořídla, když López Pacheco i Lemes havarovali. A hned v sobotu ráno odstoupil i třetí pilot i20 R5. Suáreze technické problémy pronásledují i po změně přípravce techniky. Uvolněné místo ale okamžitě zacpal další jezdec stejné značky. Pernía se posunul na třetí příčku, nicméně s minutovým odstupem už na boj s nejrychlejšími dvěma pomýšlet nemohl. Hned o dvě příčky si polepšil na RZ 5 Vinyes a zasadil se o to jeho stájový kolega Pardo, který svůj Swift rozbil. Cíle soutěže se však nakonec nedočkalo ani druhé Suzuki. Stopku Vinyesovi vystavila porucha převodovky. Těsně pod pódiem tak debut ve čtyřkolce zakončil Blach jun., který dokázal za svými zády udržet dvojici Fiest R5 řízených Iagem Caamaňem a Danielem Marbánem. Na vedoucí příčce v sobotu hned ráno opět došlo ke změně. Ares sice o vedení přišel, ale nadále se snažil držet s Lópezem krok a před závěrečnou sekcí za ním zaostával jen o necelých deset vteřin. López však situaci dokázal kontrolovat a nadále si držel svého soupeře na distanc. Návrat oficiální stáje Citroën na španělské asfalty nemohl dopadnout lépe. Hyundai sice i přes nejpočetnější sestavu vítězství nezískal, ale útěchou jim můžou být dvě pódiové příčky.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama