Redakce - eWRC.cz
28. 3. 2019 09:51 − 1783× − 0 0

Jan Kornhefr s Michalem Trinerem zahájí na Valašce

Tentokrát plzeňská posádka zahajuje sezónu na podniku velkého mistrovství.

Po dvou letech strávených závoděním ve sprintech máme v plánu odjet většinu podniků velkého mistráku, které jsou zároveň zahrnuty do Peugeot Rally Cupu. Během posledních 3 let jsme se posunuli z amatérského závodění s podomácku postaveným vozem, přes prvotní závodění s opravdovým závodním vozem v podobě Citroenu C2 R2 v loňském roce, až do troufám si tvrdit druhé nejprestižnější kategorie hned po špičkových R5kách a to do kategorie R2, kde bude na Valašce závodit hned 16 posádek. Přestože pár zvučných jmen odešlo závodit do evropského šampionátu nebo přerušilo závodění, se na prvním podniku sejde kvalitní závodní pole a těžko můžeme odhadovat, kdo na tom jak bude a na jakých pozicích budeme závodit my.

Po loňských zkušenostech s přípravou Citroenu, kdy jsme spoustu věcí dodělávali sami po nocích před odjezdem na závody a následných peripetiích s autem při závodech, jsme se rozhodli udělat pro letošní sezónu změnu.

Podařilo se nám pořídit špičkový Peugeot 208 R2, který bude připravovat zkušený tým Brynda Racing, který má s přípravou těchto vozů mnohaleté zkušenosti. Jejich profesionalita je vidět na každém kroku a podmínky jak v servisu, tak na závodech, jsou naprosto nesrovnatelné s tím, na co jsme byli doposud zvyklí. Vše zlé je pro něco dobré a zkušenosti z přípravy vozidla, kdy člověk pochopí jak celé auto funguje se využijí pří komunikaci nastavení auta nebo v krizích mezi zkouškami, kdyby bylo nutné si něco improvizovaně opravit.

V pondělí jsem měl možnost poprvé se na ostro svézt s naším novým Peugeotem. Na úseku poblíž Sedlčan jsme společně s Honzou Černým, Honzou Dohnalem a Karlem Štochlem testovali před Valašskou rally. Zkoušeli jsme různé směsi pneumatik, brzdové destičky a nastavení na podvozku, abychom měli dostatek poznatků jak se s daným nastavením mění charakter vozu. Trať byla podobného charakteru, který očekáváme na Valašce. I počasí trochu zazlobilo, když v jednu chvíli začalo lehce sněžit, proto i z tohoto důvodu doufám, že jsme na první závod sezóny dobře připravení, kde také můžeme čekat proměnlivé jarní podmínky.

Po tomto testu jsem poprvé schopen udělat srovnání mezi Peugeot 208 R2 a našim minulým sportovním náčiním Citroenem C2 R2. 208 je díky své koncepci delšího rozvoru klidnější ve vyšších rychlostech a jízda s ním je příjemnější a jistější, není tak divoká jako s C2. Peugeot ve variantě, se kterou pojedeme my, má kratší převodovku než měl Citroen, modernější tlumiče, což by mělo také lépe sedět českým uskákaným asfaltům. Celkově je mezi Peugeotem 208 a Citroenem C2 vidět několikaletý věkový rozdíl. Tyto faktory by měly přispět k lepšímu ovládání vozu a celkové naší konkurenceschopnosti.

Při přemýšlení nad plánem do nové sezóny jsme uvažovali i o koupi Opelu Adam R2. Tuto variantu jsme však brzo zavrhli z důvodu vyšších nákladů na pořízení a servis Opelu. Možná také proto, že je mi značka Peugeot bližší než Opel a jednoznačně jsme se rozhodli pro 208 po zveřejnění letošního Peugeot Rally Cupu, kde je možné vyhrát za dobré umístění zajímavé finanční prémie.

Pro letošní sezonu jsme nechtěli nechat nic náhodě a proto jsem se začal fyzicky připravovat již od října. Přece jenom závodění po dva nebo i tři dny je obecně náročnější než odzávodit během pár hodin ve sprint serii. Pravidelně v týdnu běhám, posiluji, jezdím na kole, v zimě na lyžích. Snažím se přes zimu pilovat čistou stopu na motokárách, ale i zvládat krizové situace při jízdě na sněhu.

Musím pochválit Michala, který na sobě taky tvrdě maká po fyzické stránce a dokonce se přihlásil do spolujezdecké akademie Pavla Dresslera.

Tímto chceme pozvat všechny fanoušky rallysportu na letošní Valašskou Rally, která má vzhledem k přihlášené konkurenci potenciál být opravdovým svátkem závodění. Start závodu je v pátek 29.3. v podvečer ve Valašském Meziříčí. Trochu nás mrzí, že nebudeme moci sledovat souboje na špici startovního pole zvenčí jako diváci, ale snad si to vynahradíme v kokpitu závodního vozu. Budeme rádi, když se přijdete podívat do servisu a prohodíme při chvilce volného času pár slov

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama