Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
31. 3. 2019 12:54 − 3627× − 5

Elektřina asi nebude ve WRX na pořadu dne

S elektřinou to v rallycrossu nakonec nemusí být tak žhavé, jak se na první pohled zdálo.

Letošní sezónu WRC poznamenaly odchody několika týmů, které se kolotoč šampionátu rozhodly opustit – Audi, Peugeot či Volkswagen a tyto odchody byly podporovány zmínkami o elektrizaci aut a odsunutí nástupu eWRX. Avšak jak ukázal páteční meeting, kde se mělo hlasovat právě o nástupu elektrospeciálů, nenašly se potřebné tři značky, které by byly pro. Co to pro budoucnost šampionátu aktuálně znamená, je těžko říct, protože jak informuje server autosport.com, FIA ani promotér šampionátu zatím nevydali oficiální komuniké. Avšak podle zdrojů britského serveru je nyní jen velmi málo pravděpodobné, že budoucnost počínaje rokem 2021 patří elektřině. "Slyšel jsem, že pro elektriky nakonec nikdo nehlasoval. Do jaké situace to nyní staví šampionát? Je obtížné si nyní představit další budoucnost šampionátu pod současným promotérem, protože elektřina byla hlavním směrem do budoucna," říká zdroj Autosportu.

Sledovat vývoj eWRX je zatím pěkný thriller. Loni chtěla FIA čtyři zainteresované značky, aby mohly regule vstoupit v platnost již v roce 2020. To se nepovedlo, eWRX bylo v záměrech odsunuto na rok 2021 a tuto cestu se mělo odhlasovat právě v pátek, což se nestalo. Úřadující dvojnásobný mistr Johan Kristoffersson, který letos "zběhnul" k WTCR k nastále situaci říká: "Pokud je to pravda. tak nevím, co dodat… Je mi z toho smutno, protože si myslím, že elektrifikace WRX by byla další krokem k růstu našeho sportu a vrátila by nás tam, kde byl v sezónách 2017 a 2018. Neříkám ale, že by teď bylo s WRX něco špatně, pořád věřím, že je to jeden z nejlepších disciplín motorsportu. Ale je potřeba zapojení značek, aby RX byl opět profesionální, jak byl," říká švédský jezdec.

Švéd dále dodává, že podle něj by ani nemusely elektrické speciály nahradit oblíbené supercars, ale eWRCX a spalováky by mohly mohly koexistovat. "Rallykros je ideální platforma pro použití elektřiny. Neříkám ale jak by to mělo být implementováno nebo jak to dělat jinak, ale elektrizace byla a zůstává správným směrem pro rallykros. A neříkám ani, abychom nahradili supercars, myslím si, že mohou zůstat v šampionátu," uzavírá Johan Kristoffersson. Jak se bude situace s WRX vyvíjet dále se dozvíme nejspíše na začátku nadcházejícího týdne, kdy bychom mohli očekávat oficiální vyjádření od FIA.

Komentářů celkem: 5
31. 3. 2019 13:451
2 0
Při zmínce o eWRX si říkám, že eWRC bude asi brzy ceněná značka, kdo by to kdy řekl smajlík
31. 3. 2019 16:472
0 0
Podle me(a Kristofferssona) to vypada tak ze vyrobci ztratili o WRX zajem a je na ceste zpet k "amaterskemu" sampionatu pro par nadsencu kde bylo pred 10 lety.
31. 3. 2019 19:233
0 0
eWRC jede na vlně elektrifikace už pěěěěkně dlouhosmajlík
1. 4. 2019 08:444
0 0
eWRC je nadčasový, víte aj čísla do lotérie? smajlík
1. 4. 2019 09:315
0 0
Hele, to bude sranda, až stejná situace nastane ve WRC. Všichni by chtěli elektřinu kvůli marketingu, ale nikomu se nechce opravdu ji tam dát, nebo nedejbože dát prachy na vývoj něčeho nového elektrického. Takže to dopadne třeba tak, že tam budou mít baterky, které budou pohánět elektrické stahování oken a budou tomu říkat eWRC. Nějaké takové řešení aby se vlk nažral, ale koza zůstala celá, očekávám.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!