31. 3. 2019 19:33 − 5427× − 12 0

Posádky s privátními vozy Škoda vybojovaly double WRC 2

Škoda Motorsport má po čtvrtém kole letošního MS smíšené pocity.

› Fabio Andolfi a Nikolay Gryazin s privátními vozy ŠKODA FABIA R5 dojeli na Francouzské rallye, čtvrtém kole mistrovství světa, v kategorii WRC 2 na prvním a druhém místě
› Tovární posádka Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5 musela po nehodě odstoupit
› Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Gratuluji Fabiu Andolfimu a Nikolayi Gryazinovi, oba ukázali konkurenceschopnost našeho vozu ŠKODA FABIA R5“

Mladá Boleslav, 31. března 2019 – ŠKODA Motorsport má po čtvrtém kole letošního mistrovství světa FIA World Rally Championship, Francouzské rallye na Korsice (28. 3.– 31. 3. 2019), smíšené pocity. Zatímco tovární posádka ŠKODA ve složení Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem (FIN/FIN) s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5 musela po nehodě odstoupit z prvního místa v kategorii WRC 2 Pro, dvě soukromé posádky vybojovaly pro značku ŠKODA dvojité vítězství v kategorii WRC 2. Na předposlední nedělní rychlostní zkoušce posádka Nikolay Gryazin/Yaroslav Fedorov (RUS/RUS) převzala od dvojice Fabio Andolfi/Simone Scattolin (I/I) vedení v kategorii WRC 2. Na poslední rychlostní zkoušce si ale Italové vzali vedení zpět a zajistili si tak zasloužené prvenství.

Během úvodní etapy se v pátek ráno tovární pilot ŠKODA Kalle Rovanperä potýkal s nedotáčivostí svého privátního vozu ŠKODA FABIA R5. Nicméně první tři rychlostní zkoušky zvládl mladý Fin absolvovat bez chyby. Jeho hlavního soupeře v kategorii WRC 2 Pro, Lukasze Pieniazeka, zpomalil hned na první rychlostní zkoušce defekt. I proto byl Rovanperä přes své potíže ve vedení své kategorie. Po prvních třech rychlostních zkouškách nebyl povolen servis. A tak Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen ukázali své schopnosti zručných mechaniků, když si sami upravili nastavení svého vozu ŠKODA FABIA R5. Při opakovaných průjezdech ranních rychlostních zkoušek se jejich výkonnost posunula a udrželi si tak vedení v kategorii WRC 2 Pro. Současně se propracovali na devátou pozici mezi všemi posádkami s vozy R5.

Během soboty zaznamenala finská dvojice další zlepšení. Ale v nejdelší rychlostní zkoušce soutěže, kterou byla více než 47 km měřící „Castagniccia“, je štěstí opustilo. „Ve střední části rychlostní zkoušky se na vozovce objevila špína. Udělali jsme malou chybu, kvůli níž jsme byli příliš širocí a trefili jsme kámen. Auto nevypadalo příliš poničeně, ale v servisu jsme zjistili, že byl zasažen ochranný rám, který nelze opravit. Z bezpečnostních důvodů jsme nemohli nastoupit ani do posledního dne soutěže,“ vysvětluje Rovanperä.

Italský soukromník Fabio Andolfi se spolujezdcem Simonem Scattolinem také ukázali svoji působivou rychlost. Na Francouzské rallye, již loni dokončili v rámci kategorie WRC 2 na třetím místě, se letos na špici drželi již od začátku. V průběhu soutěže se ale dostávali pod stále větší a větší tlak od mistrů Evropy kategorie U28 (pod 28 let) Nikolaye Gryazina a Yaroslava Fedorova. Tito dva Rusové s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5 i přes absenci zkušeností z korsických tratí zaznamenali na předposlední rychlostní zkoušce nejrychlejší čas, a dokonce se jím dostali do průběžného vedení. Během poslední rychlostní zkoušky se ale duo Fabio Andolfi/ Simone Scattolin probojovalo zpět a zaznamenalo své první vítězství v kategorii WRC 2.

„Kalle a Jonne nedokázali přizpůsobit svoji rychlost skutečnosti, že na Korsice jeli vůbec poprvé a že jde o jednu z nejnáročnějších asfaltových soutěží na světě. Gratuluji Fabiu Andolfimu a Nikolayi Gryazinovi k jejich vynikajícím výkonům. Oba opět ukázali konkurenceschopnost našeho vozu ŠKODA FABIA R5 a značce ŠKODA přivezli dvojité vítězství v kategorii WRC 2,“ sdělil šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.

Celkové pořadí Francouzské rallye na Korsice (WRC 2)
1. Andolfi/Scattolin (I/I), ŠKODA FABIA R5, 3:34.08,6 h
2. Gryazin/Fedorov (RUS/RUS), ŠKODA FABIA R5, +3,9 s
3. Kajetanovicz/Szcepaniak (PL/PL), VW Polo GTI R5, +2.53,3 min
4. Katsuta/Barrit (JP/GB), Ford Fiesta R5, +3.51,9 min
5. Yates/Morgan (GB/GB), ŠKODA FABIA R5, +3.58,5 min

Aktuální pořadí mistrovství světa WRC 2 Pro – jezdci (po 4. ze 14 kol)
1. Lukasz Pieniazek (PL), Ford, 62 bodů
2. Gus Greensmith (GB), Ford, 40 bodů
3. Kalle Rovanperä (FIN), ŠKODA, 36 bodů
4. Mads Østberg (N), Citroën, 25 bodů

Aktuální pořadí mistrovství světa WRC 2 Pro – výrobci (po 4. ze 14 kol)
1. Ford, 102 bodů
2. ŠKODA, 36 bodů
3. Citroën, 25 bodů

Číslo dne: 5

Pět posádek s vozem ŠKODA FABIA R5 skončilo v první desítce kategorie WRC 2, česká automobilka byla nejúspěšnější značkou Francouzské rallye na Korsice.

Komentářů celkem: 12
31. 3. 2019 19:38
1 1
Ten kámen, co Kalle trefil, byl ve velikosti slušné skály, to jen pro upřesnění. Kámen by jim nepoškodil rám...
31. 3. 2019 20:08
2 1
Je trošku srandovní když musí Šéf továrny gratulovat soukromníkům k zisku bodů pro továrnu.Kdyby nechali (jak proklamovali) Kopeckého obhajovat titul, nemusel se snižovat k takovým výrokům.
31. 3. 2019 21:23
1 1
Původně napsal hujer
Je trošku srandovní když musí Šéf továrny gratulovat soukromníkům k zisku bodů pro továrnu.Kdyby nechali (jak proklamovali) Kopeckého obhajovat titul, nemusel se snižovat k takovým výrokům.
Přesně. Celé to na mě působí dojmem že motorsport v Škodovce řídí nějaký amatér. Účast Kopeckého na domácím mistráku je trapárna, která se může Škodovce akorát vymstít. Někdo snad může ocenit styl jeho jízdy, ale fabrice by v prvé řadě mělo jít o maximální efektivitu. Pro Kopeckého je doma nemyslitelné jiné než první místo. Jednou, dvakrát dojede vlivem poruchy nebo proražené gumy na jiném než prvním místě a akorát to fabrice poškodí pověst. Takže výsledkem je rozhodování je, že špičkový pilot sedí doma na zádeli a pověst fabriky ve světě zachraňují soukromníci.
31. 3. 2019 22:12
2 1
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal hujer
Je trošku srandovní když musí Šéf továrny gratulovat soukromníkům k zisku bodů pro továrnu.Kdyby nechali (jak proklamovali) Kopeckého obhajovat titul, nemusel se snižovat k takovým výrokům.
Přesně. Celé to na mě působí dojmem že motorsport v Škodovce řídí nějaký amatér. Účast Kopeckého na domácím mistráku je trapárna, která se může Škodovce akorát vymstít. Někdo snad může ocenit styl jeho jízdy, ale fabrice by v prvé řadě mělo jít o maximální efektivitu. Pro Kopeckého je doma nemyslitelné jiné než první místo. Jednou, dvakrát dojede vlivem poruchy nebo proražené gumy na jiném než prvním místě a akorát to fabrice poškodí pověst. Takže výsledkem je rozhodování je, že špičkový pilot sedí doma na zádeli a pověst fabriky ve světě zachraňují soukromníci.
Mám pocit, že vše je pouze o penězích..kde skončil třeba Juso? Proč skončil Pontus? Mám pocit, že se ve škodovce zkrouhli finance.. dost možná i z koncernových důvodů..
31. 3. 2019 22:24
Upraveno 22:25
0 0
Tak když si to Kale sám zaplatí tak proč by nejel?! To že ho současně i ŠM nominuje do WRC 2 PRO je jen využití toho...
31. 3. 2019 22:30
0 0
Původně napsal Čendis
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal hujer
Je trošku srandovní když musí Šéf továrny gratulovat soukromníkům k zisku bodů pro továrnu.Kdyby nechali (jak proklamovali) Kopeckého obhajovat titul, nemusel se snižovat k takovým výrokům.
Přesně. Celé to na mě působí dojmem že motorsport v Škodovce řídí nějaký amatér. Účast Kopeckého na domácím mistráku je trapárna, která se může Škodovce akorát vymstít. Někdo snad může ocenit styl jeho jízdy, ale fabrice by v prvé řadě mělo jít o maximální efektivitu. Pro Kopeckého je doma nemyslitelné jiné než první místo. Jednou, dvakrát dojede vlivem poruchy nebo proražené gumy na jiném než prvním místě a akorát to fabrice poškodí pověst. Takže výsledkem je rozhodování je, že špičkový pilot sedí doma na zádeli a pověst fabriky ve světě zachraňují soukromníci.
Mám pocit, že vše je pouze o penězích..kde skončil třeba Juso? Proč skončil Pontus? Mám pocit, že se ve škodovce zkrouhli finance.. dost možná i z koncernových důvodů..
Jestli je na Korzice nasazený Rovanperä nebo Kopecký, vyjde to cenově na stejno. Akorát nasazení Kopeckého má daleko vyšší efektivitu. Loni, když Kopeckého zpovídali, tak říkal, že jede jenom domácí mistrák. Tehdy jsem konstatoval, že je to pitomost, ale někteří mě uřvali, že Rovanperä je stejně kvalitní. No, zatím to nevypadá. Já chápu, že se musí vyjezdit, ale ne na úkor reklamy pro fabriku.
31. 3. 2019 22:58
0 1
Původně napsal hujer
Je trošku srandovní když musí Šéf továrny gratulovat soukromníkům k zisku bodů pro továrnu.Kdyby nechali (jak proklamovali) Kopeckého obhajovat titul, nemusel se snižovat k takovým výrokům.
chudáci co tam musí pracovat, co jim podávají? po takovém článku musí všichni hromadně zvracetsmajlík
1. 4. 2019 07:12
0 1
Mně přjde, jako by od VW dostali nařízeno, že se maj teď trochu stáhnout, aby si mohla Pola R5 dělat reklamu. Jenže ty se stejně letos poráží sami. Jinak mi letošní působení ŠM nedává smysl.
1. 4. 2019 07:47
0 1
Zkrouhnutí financí bych bral jako reálný důvod, naopak teorie o omezení kvůli Polu podle mě trochu kulhá - nějak jsem si nevšiml, že by VW bylo jako továrna přihlášené do WRC 2 Pro.
1. 4. 2019 08:07
0 0
MPI: Zrovna na WRC 2 Pro podle mě se.e pes. Tahle kategorie podle mě nikoho nezajímá - důležité je, jak si vedou R5 jako takové. A tam by pro VW asi bylo lepší když by dominoval Camilli, případně ho doplňovali další vybraní "soukromníci", než kdyby polovinu závodů vyhrál Kopecký a druhou polovinu Tidemand, jako loni.
1. 4. 2019 09:07
0 0
No ano, WRC2 Pro se*e pes, jenže kdyby jel Kopejda (či kdyby zůstal ještě i Pontus), tak pojedou právě tu (podle mě zbytečnou) kategorii WRC 2 Pro, tudíž stejně nepojedou proti VW (obrazně řečeno), protože VW od začátku nepočítá s nasazením továrního teamu (byť reálně je Camilli asi takový soukromník jako Loeb v roce 2006). Prostě z toho nemám dojem, že by si VW potřeboval takhle pomoci.... Ale je to samozřejmě jen můj pohled na věc. Jak je to opravdu tady myslím nevíme nikdo. Jediné co je zřejmé, že WRC2 Pro je jedna velká fraška.
1. 4. 2019 11:44
0 0
9 z 11 komentářů musely psát uražené děti ze školky, jinak nevím, co si o tom myslet. FUJ ten škaredý, bakaný a po všech stránkách blbý Škoda Motorsport!!!! #sarkasmus

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama