2. 4. 2019 09:03 − 2182× − 0

Maďaři v Egeru zahájili sezónu

Zimní přestávka skončila i v Uhrách a tamní jezdci se naplno pustili do svých oblíbených soubojů o každou vteřinku.

Vloni sekundové drama trvající až do úplně poslední rychlostní zkoušky dokázal vyhrát András Hadik. Mistrovská technika se nemění a tak bude úřadující šampión znovu vidět za volantem Fordu Fiesta R5. Stejné technice zůstává věrný i neúspěšný aspirant na loňský titul Frigyes Turán. Na třetí příčce konečných výsledků loňské sezóny se umístil vítěz dvou podniků Ferenc Vincze jun., který se také rozhodnul neměnit techniku a pokračuje se Škodou Fabia R5. Třetí sezóna s českým vozem čeká Sándora Ollého. Za ty dva roky ale cíl spatřil málokdy a letos má hodně co napravovat. Se škodovkami se na startu Credobus Eger Rallye objevili i dva maďarští reprezentanti z evropského šampionátu Tibor Érdi jun a Dávid Botka. Ádám Velenczei v posledních dvou letech strávil nejvíce času za volantem Hyundaie i20 R5, ale pro letošek dostal hodně atraktivní nabídku. Tu přijal a stal se oficiálním jezdcem značky Citroën pro maďarské mistrovství. Sezónu tak stráví za volantem C3 R5. Korejské speciály v úvodní soutěži pilotovali jen slabší piloti Pál Lovász a Zsolt Maruszi, přičemž celkem přes startovní rampu přejelo 19 speciálů kategorie R5.

O „kvalitách“ maďarských tras nejlépe vypovídá průměrná rychlost, jaké dosáhla vítězná posádka na úvodní zkoušce. Vincze jun. tam dokonce přesáhnul metu 150 km/hod a druhému Ollému nadělil jednu sekundu. Už na třetím testu soutěž předčasně ukončil Hadik, když havaroval. Vedoucí pilot na tom stejném úseku také chyboval a přetočením ztratil přes čtvrt minuty. Novým vedoucím jezdcem se tak stal Turán. Vincze jun. se dal okamžitě do stahování své ztráty a po třech nejrychlejších časech se vrátil do vedení. Turán jej ve zbytku etapy dokázal porazit jen jednou a navíc mu na konto přistála desetivteřinová penalizace. Na konci dne se tak vedoucí pilot Fabie R5 těšil už z pěkného náskoku 18,1 sekundy. Velenczeiův debut v Citroënu rozhodně nebyl tak oslnivý, jak se očekávalo. Maďarský pilot si na novou techniku zvykal dost pomalu a maximem byla trojice třetích časů v závěrečných třech zkouškách. Na cílové rampě Velenczei moc neslavil, když dosáhnul jen na pátou příčku. Od té čtvrté mu nakonec zas tolik nechybělo, jen 1,5 vteřiny. László Bodolai ve Fordu díky vybojované bramboře vyrovnal maximum své kariéry. Nejnižší pódiový stupínek nakonec obsadil János Balogh, který se svou Fabií R5 jel svou vlastní soutěž. Bodolaiovi se úspěšně vzdaloval od samého začátku a na nejrychlejší duo naopak neměl. Souboj o vítězství v závěru ještě nabral zajímavý průběh. Vedoucí Vincze jun. vsadil před závěrečnou sekcí na jistotu, když do kufru své Fabie R5 přibalil hned dvě náhradní kola. Škodovka se mu ale v předposlední zkoušce špatně ovládala a jeho náskok těsně před koncem spadnul na pouhých 6,2 sekundy. V závěrečném testu tak musel Vincze jun. ještě pořádně přitlačit na pilu. Turán už ale svůj závěrečný útok do vítězného konce dovézt nedokázal.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!