--> -->
Redakce - eWRC.cz
12. 4. 2019 19:53 − 2901× − 0 0

Petr Lukašík: Nový přístup, design a výbava do sezóny

Zlínský jezdec Petr Lukašík se už nějakou dobu pohybuje v závodním kolotoči jménem rally.

Jeho počátky lze hledat už v roce 2003 na Rallysprintu Kopná. „Byl to ojedinělý start s mým kámošem Lukášem Štěpaníkem, kdy jsme v té době objížděli světové rally se stanem na zádech a tento sport se nám tak zalíbil, že jsme se nakonec i mi objevili na závodní trati. Byl to odvážný, leč krátký počin, jelikož ihned na 2RZ u Podkopné Lhoty jsme šli 2x přes střechu. V té době jsme ještě chodili na střední školy a tak jsme si museli udělat velkou pauzu, abychom vše splatili. Následovali ještě dva ojedinělé starty v roce 2007 a 2009 placené převážně z peněz vydělaných přes prázdniny za velkou louží.“

Následovaly starty ve Fiesta cupu, který se jezdil v rámci ČMPR, kde sis nevedl špatně. Po dvou sezónách jsi udělal asi nutný krok a přešel si do, tehdy populární, třídy 9 v rámci sprint rally, kde hrály prim Hondy Civic Vti. Co tě k mou vedlo? „Odpovědí na otázku bych začal ještě úplně jinak. Od sporadických startů k plné sezóně mě dotlačila de facto má aktuální spolujezdkyně, kterou jsem na úplném začátku svezl na rally Železné hory. Měl to být jako dárek k jejímu svátku bez nějakých ambicí. Ovšem ji to možná chytlo ještě více než mne a tak při vzájemné podpoře vznikaly i vyšší cíle a nutný posun mezi „opravdové kluky s licencí“. V té době jí s rozpisem pomáhal pan Milan Marušák, který sedával na horkých sedadlech výkonných aut té doby po boku Poulíka, Chovance, Sedláčka. Ten nám zprostředkoval auto u Sparrow racing, kde působíme do teď.“

Když se podíváme na výsledky, tak si dokonce ihned první sprint na Vysočině proměnil v první místo, a celkovou sezónu jsi zakončil celkově třetí. Další sezóny se nesly v ojedinělých výsledcích a pošilhávání po Barum rally, kterou jste na 4. pokus vyhráli ve své třídě. „Ano, je to tak, vyhrát Barum rally ve třídě byl náš cíl, kdy po dvou čtvrtých místech a jedné ulomené poloose, jsme se konečně dočkali.“ V posledních dvou letech teď krotíte Peugetot 208 R2. Jaké jsou vaše cíle tentokrát? „ Po dvou sezónách, v tomto už opravdu ostrém závodním autě, jsme se dost naučili a teď není našim cílem nic jiného, než opět vozit poháry ze soutěží domů. K tomu jsme museli změnit přístup v rámci testování a posouvání hranic a chceme to podpořit i novým designem vozu a posádky, jelikož třeba já jsem doposud nosil kombinézu z druhé ruky, která byla jako týmové oblečení Fabia cupu, což už je hodně dávno."

Co by jsi chtěl vzkázat svým fanouškům, kteří někdy nejdou přehlédnout na trati? „ Lidi fanděte!! Náš nový design můžete ohodnotit třeba už na Kopné."

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama
-->