Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
15. 4. 2019 09:34 − 4481× − 1

Peugeot začal s testováním nové 208 R2

Speciál Peugeot 208 R2 je bestsellerem ve své třídě a od roku 2020 by měl dostat svého nástupce, který přinese turbo.

Když se podíváme na startovní listiny soutěží, tak z tříd R se na tratích objevují v podstatě jen speciály R5 a R2 a mezi druhými jmenovanými nyní kvantitativně dominují Peugeoty 208 R2, jejichž počty po celém světě lze počítat na stovky (celkem se prodalo a postavilo přes 450 exemplářů) a například na Rallysprintu Kopná o uplynulém víkendu bylo hned 10 z 13 odstartuvších "erdvojek" se lvem ve znaku. No, ale vůz již na tratích působí nějaký ten rok, takže v Peugeotu již usilovně pracují na nástupci, který ponese stejné jméno, avšak jinak bude kompletně nový. To, že speciál vychází z nové generace modelu, která byla odhalena nedávno v Ženevě, asi nikoho nepřekvapí, větší novinkou je však pohonná jednotka, kterou je 1,2 litrový tříválec s turbem, takže vůz bude spadat do třídy R2C.

Oproti sériovému motoru dostal ten upravený pro soutěžní podmínky větší turbo, pro motorsport přizpůsobenou elektroniku a závodní bude i převodovka. Peugeot 208 R2 je také prvním zástupcem soutěžních vozů koncernu PSA postavených na nové platformě CMP, kterou budou mít v koncernu společnou všechny vozy v segmentu B. Na novém Peugeotu 208 R2 se začalo pracovat již vloni v létě, v těchto dnes pak projekt vstoupil do fáze dynamických testů, když vůz absolvuje své první kilometry v regionu Vosges a v plánu týmu je, aby se první vozy dostaly k rukou zákazníků na začátku roku 2020 a speciál tak stihl začátek nové sezóny.

K zahájení testů říká šéf Peugeot Sportu Bruno Famin: "Měl jsem velkou radost, když jsme zahájili testy našeho nejnovějšího speciálu. Pro Peugeot Sport jde o velmi důležitou událost, protože klientský sport je nyní klíčovým segmentem naší aktivity. Novým autem chceme zákazníkům nabídnout konkurenceschopný a spolehlivý vůz, který má minimální provozní náklady a je zábavný na řízení. Nevidíme důvod měnit doposud fungující filosofii vozů R2. Vylepšení přichází zejména s novým 1,2 litrovým turbomotorem, který zajistí zvýšení výkonu. Nyní vstupujeme do období testů, což je zcela klíčová fáze projektu. Pro nadcházející měsíce je cílem získat maximum zkušeností a dat z různých testů na všech druzích povrchů a za rozličných povětrnostních podmínek. Díky tomu uděláme finální podobu vozu tak, aby byl v roce 2020 schopen vyrazit na rychlostní zkoušky," uzavírá šéf Peugeot Sportu.

Komentářů celkem: 1
15. 4. 2019 10:51
0 0
To je fakt bordel v téhle třídě. Adam a a stará 208 jsou atmosférické 1.6, Fiesta je 1.0 s turbem a tahle nová 208 je 1.2 s turbem ....a všechno jsou to R2.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!