Dočká se konečně Subaru dobrého výsledku?
Tým Subaru World Rally Team vstoupí do řecké soutěže se dvěma vozy Subaru Impreza WRC specifikace 2006 pilotovanými Petterem Solbergem a Chrisem Atkinsonem.
V předchozích deseti letech se týmu Subaru v Řecku velmi dařilo. V letech 1996 a 1998 zde triumfoval Colin McRae, v následujícím ročníku navázal na jeho vítězství Richard Burns a v roce 2004 zde Petter Solberg zaznamenal své sedmé vítězství v kariéře.
Rally Acropolis bude jubilejním stým startem Pettera Solberga v šampionátu WRC. Jednatřicetiletý norský jezdec se tak stane nejmladším pilotem, který této mety dosáhl. Petter Solberg odstartoval svoji kariéru v roce 1998 na Švédské rally a od té doby zaznamenal třináct vítězství, sedmnáctkrát se objevil na stupních vítězů na druhém či třetím místě a v roce 2003 vybojoval mistrovský titul. „Samozřejmě jsem byl velmi zklamaný, že jsem na Sardinii skončil až na devátém místě. Byl jsem schopen zajíždět skvělé časy, pokud šlo všechno bez problémů. Nikdy se ale nevzdám a do Řecka jdu se stejným cílem jako kdykoliv předtím – zvítězit. Miluju tuto rally, vybojoval jsem tady svoji první “bednu“ a navíc mě čeká stý start v mistrovství světa.“
Pro Chrise Atkinsona to bude jeho druhá Rally Acropolis. „Rychlostní zkoušky jsou letos zcela nové, takže na tom budeme stejně jako všichni ostatní. Jsem docela optimistický a spokojený s pokrokem, který jsme zaznamenali po dřívějších testech právě v Řecku. Našli jsme setup, který fungoval velmi dobře na Sardinii a víceméně stejné nastavení použijeme i pro řeckou soutěž. V Itálii jsme prokázali, že umíme jet rychle a vybojovali jsme nějaké body do hodnocení šampionátu týmů. Mým řeckým cílem je vybojovat umístění v Top 6."
A co o letošní Rally Acropolis soudí sportovní ředitel týmu, Luis Moya? „Trať je v letošním roce směsicí starých a nových cest. Vše se odehrává v okolí Atén a očekáváme, že i letošní ročník bude velmi náročnou záležitostí. Až seznamovací jízdy nám odhalí, jak moc drsné jsou jednotlivé erzety. Díky vysokým teplotám klade soutěž obrovské nároky jak na jezdce, tak i na spolujezdce a je důležité, aby byly posádky v dobré kondici. A to je také důvod, proč před startem plánujeme tréninkový tábor se zaměřením na fyzickou kondici.
V Mexiku i Argentině jsme prokázali, že umíme jet rychle. Na obou soutěžích jsme vybojovali stupně vítězů a přestože se obě rally svým charakterem velmi lišily, dokázali jsme nalézt rovnováhu mezi spolehlivostí a výkonem vozu. V Itálii jsme předvedli, že můžeme jet na špici a bylo pro nás zklamáním, že jsme ve výsledku skončili mnohem hůře než tomu napovídal předvedený výkon. Naším aktuálním cílem je vybojovat výsledek, který bude přijatelný pro Pettera i pro Chrise. Pokud se budou věci vyvíjet dobře, mohl by Petter skončit na stupních vítězů. Na Sardinii se Chris držel týmové strategie, díky chybě v nedělní etapě se bohužel propadl v celkovém pořadí. V Řecku by se měl podobných chyb vyvarovat a jeho cílem je dokončit rally mezi prvními šesti.“
Steve Farrell, který šéfuje týmu inženýrů SWRT, hovoří v následujícím duchu: „Rally „Acropolis je druhou soutěží v páru Itálie-Řecko a z toho důvodu je dle pravidel nutné použít stejný motor, karosérii a transmise. Čeká nás těžká soutěž, kde na jezdce číhá řada nástrah a obtíží. Díky kamenům a vysokým teplotám přesahujícím 40ºC neustále hrozí defekty a zvýšenou pozornost je třeba věnovat chlazení motoru. V Řecku jsme testovali již před Sardinií a výsledky nás potěšily. Jezdili jsme po cestách, které se svým charakterem podobaly těm, které můžeme očekávat o tomto víkendu a mohli jsme tak zvolit vhodný setup. Je samozřejmé, že tato soutěž není jen o nastavení. Podmínky jsou velmi náročné, a proto je třeba mít vůz, který je spolehlivý a zároveň dostatečně rychlý. Pirelli dodalo novou verzi pneumatik XR, které by mohly našim vozům svědčit. Nové gumy jsou odolné a my věříme, že spojení Subaru-Pirelli bude v Řecku fungovat dobře.“