Tommi Mäkinen: Toyota R5 přece jenom bude
Posledním přírůstkem do kategorie R5 je nová Škoda Fabia, která se dočkala homologace před několika dny a jak to vypadá, v blíže neupřesněném časovém horizontu bychom mohli očekávat další model, tentokrát zbrusu nové značky (pomiňme teď paraguajský národní projekt Etiosu R5), když plány na vůz R5 potvrzuje Toyota. Tým úřadujících mistrů světa mezi značkami je posledním z aktuálně zapojených týmů v MS, který vůz R5 nenabízí a to by se mělo změnit příchodem nového sériového modelu, který by měl navíc mít vhodný motor pro stavbu speciálu pro WRC2 a regionální šampionáty.
Dočká se Yaris WRC svého sourozence třídy RC2?
"Právě jsme ve fázi studie. Ale vůz R5 je v plánu. Očekáváme, že brzy bude představen nový model, který bude mít nový motor a to je přesně to, co potřebujeme," říká pro server autosport.com šéf Toyota Gazoo Racing Tommi Mäkinen a pokračuje, "ale musíme vyčkat, než dojde k homologaci a produkční verze motoru bude k dispozici. Bude to zajímavý projekt a dobrá cesta, jak dostat do závodů napříč světem více Toyot. Od FIA máme signály, že kategorie R5 se měnit nebude, což jsou dobré zprávy, jelikož se jedná o dobrou kategorii," dodává čtyřnásobný mistr světa.
Asi jen málokomu ušlo, že část operací a logistiky přesunula Toyota Gazoo Racing z finské domovské Puppolly do estonského Tallinnu a jak Tommi Mäkinen říká, vývoj může být společným úkolem obou základen. "Hodně znalostí máme díky vozu WRC a tyto aplikujeme na R5. Na vývoji budeme pracovat jak u nás, tak v TMC (Toyota Motor Corporation) a TMG (Toyota Motorsports)," uzavírá šéf týmu. Podle zdrojů britského serveru by R5 od Toyoty mohla vyjet na tratě v roce 2021, takže nezbývá než sledovat, jak se bude vyvíjet současný trh vozů tříd RC2, kde se dominanci Fabií R5 snaží narušit nové Polo R5 a stejný cíl bude jistě mít i připravovaná Fiesta Mk8 R5.