Jiří Šteg - eWRC.cz
22. 4. 2019 09:14 − 3324× − 1

Jak silný bude Ford v Jižní Americe?

Fiesta a Evans letos zatím příjemným překvapením, Suninen a Tidemand poněkud tápou.

Na konci minulého roku se zdálo, že velký příběh M-Sportu si bude muset vzít bez Sébastiena Ogiera jistý oddechový čas, aby nabral síly na novou dynamiku. Nebylo by to v jeho historii poprvé. A není divu. Nejedná se totiž o skutečný tovární tým, ale o rodinnou společnost vlastněnou a řízenou rodinou Wilsonů. Malcolm Wilson jako většinový vlastník a duše celého podniku každoročně kličkuje mezi řadou zdánlivě neslučitelných požadavků. Musí řídit firmu s více než 300 zaměstnanci, zajistit alespoň základní financování vývoje a provozu týmu nejen ze strany „mateřského“ Fordu, najít jezdce, kteří jsou schopni podávat důstojné výkony i přinést nějaké finance. K tomu vyrábět nejrozšířenější vůz R5, zabezpečovat WRC 3 jednotnými vozy, vyrábět sportovní doplňky pro užitkové Fordy a ještě mnoho dalšího. To vše v silně konkurenčním a v poslední době velmi turbulentním prostředí. Společnosti M-Sport se přesto daří, což je samo o sobě důkazem mimořádných schopností vedení. Mezi roky 2013 až 2017 se její hodnota zvýšila o přibližně 40% na bezmála 41 milionů liber šterlinků neboli téměř 1,2 miliardy korun…


Foto: M-Sport

V letošním roce předal Malcolm Wilson řízení sportovních aktivit týmu WRC Richardu Millenerovi. Přes nesrovnatelně skromnější podmínky, než mají konkurenti, drží tým na vysoké úrovni. Průběžné 4. místo Elfyna Evanse v klasifikaci a jeho vynikající výkon na Tour de Corse jsou toho důkazem. Jenom matné výkony zbylých dvou jezdců brání lepšímu umístění i v klasifikaci týmů. Nyní čeká M-Sport „jihoamerický“ šotolinový double – 39. XION Rally Argentina a 1. Copec Rally Chile, který naznačí mnohé pro zbytek sezóny.

„Musím souhlasit s tím, že jsme v roce 2018 neprožili v Argentině nejlepší rally, od té doby jsme ale investovali hodně práce a času, abychom to napravili.“ komentuje Richard Millener nastávající rally. „Naši technici a manažeři pracují prakticky bez přestávky. V minulém týdnu jsme v Greystokských lesích absolvovali dvoudenní vývojový test. Ne vše, co jsme při něm zkoušeli, bude k vidění v Argentině. Ale využili jsme testování také k tomu, abychom nastavili vozy na Argentinu a dostali Elfyna (Evanse) a Teemu (Suninena) do správného šotolinového rytmu.“ Millener si uvědomuje i neobvyklé výzvy, které před tým staví čtrnáctidenní odstup mezi Rally Argentina a Rally Chile. „Dva jihoamerické podniky od nás vyžadují speciální přípravu, protože se mezi nimi nebudeme vracet do Evropy. To je nové a musíme být připraveni na všechny eventuality, které mohou nastat. Myslím, že jsme se naladili na nejrůznější scénáře. Ale nemohu vyloučit, že budeme muset zvládnout i nečekané výzvy.“ Jako správný šéf týmu nestanoví žádné malé cíle. „Poté, co jsme při prvních čtyřech podnicích WRC dostatečně prokázali rychlost naší Fiesty, díváme se s očekáváním na Rally Argentina. Po dvou umístěních na stupních vítězů v řadě, chceme být pochopitelně zase mezi prvními třemi.“

Komentářů celkem: 1
22. 4. 2019 12:191
0 0
Mr. Malcolm je největší osobností rally sportu všech dob...
A Elfyn na špičku patří, jen je potřeba jet poslední rzty ve stejném rozpoložení, jako ty první.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!