Kopecký s Dreslerem po defektu druzí na Šumavě
› Smůla v podobě nezaviněného defektu připravila Kopeckého s Dreslerem o šanci bojovat
o 24. vítězství v seriálu Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích
› Soutěž z kalendáře prestižního a mezinárodně uznávaného rallye seriálu vyhrál poprvé po
pěti letech někdo jiný než posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport
› Z vítězství se radovala dvojice Václav Pech – Petr Uhel, kteří uhájili náhle získaný náskok
› Na stupních vítězů náročné a tradiční české soutěže 2 vozy ŠKODA FABIA R5
Mladá Boleslav, 27. dubna 2019 – Nebyla to vyšší rychlost soupeřů, ale nezaviněný defekt pneumatiky v 8. rychlostní zkoušce, který během druhé etapy náročné 54. Rallye Šumava Klatovy připravil o vítězství a šanci získat 24. výhru v konkurencí nabitém seriálu Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Dvojice Jan Kopecký – Pavel Dresler, po velkém stahování druhá v cíli, gratuluje vítězné posádce Václav Pech – Petr Uhel. Tovární posádka týmu ŠKODA nadále zůstává ve vedení českého soutěžního šampionátu.
Tohle je rally! Krátce a výstižně by se dala charakterizovat smolná událost, které na 54. Rallye Šumava Klatovy ukončila neuvěřitelné pětileté kralování tovární posádky Jan Kopecký – Pavel Dresler, kteří na náročných šumavských tratích usilovali o vítězství s pořadovým číslem 24. Ještě v sobotu ráno, na startu druhé etapy, nikdo nepochyboval o dominanci posádky zelenobílého továrního speciálu ŠKODA FABIA R5. Kopecký s Dreslerem po skvělém výkonu v páteční první etapě hospodařili s téměř minutovým náskokem. O ten bohužel vinou defektu přišli hned ve druhé zkoušce sobotní etapy – na 19,29 km dlouhém testu s názvem „Strašínská“. Tato zkouška přinesla do jindy klidných vod českého rallye nečekanou zápletku.
„Krátce po startu na osmé rychlostní zkoušce jsme dostali defekt pneumatiky. Nevím kde a o co, ale v běhounu pláště se objevila díra, kterou unikal vzduch, a naše kolo rychle ztrácelo požadovaný tlak. Do konce testu bylo ještě daleko, tak jsme se s Pavlem rozhodli zastavit a kolo přímo na vložce vyměnit, abychom bezpečně a bez hrozby většího poškození vozu dojeli do cíle. Výměna nás stála drahocenný čas, kdy jsme se propadli až na 4. místo. Následná stíhací jízda nám zajistila stříbrnou medaili, protože tu zlatou si pohlídal Václav Pech s Petrem Uhlem – tímto jim s Pavlem gratulujeme,“ komentuje smolný průběh jinak bezchybně zvládnuté soutěže Jan Kopecký.
Náročných 170 km uskákaných šumavských silniček, na kterých se v první páteční etapě závodilo i za hluboké tmy, dokonale zvládly i posádky dealerských týmu, které reprezentují vybrané obchodníky české sítě značky ŠKODA. Ze třetího místo se raduje dvojice Mareš – Hloušek, jejichž ŠKODA FABIA R5 se těší podpory od ostravského, karvinského a hlučínského prodejce AUTOCENTRÁLA s.r.o. Na osmém místě dojela ŠKODA FABIA R5 posádky Březík – Omelka, kteří reprezentují společnost Samohýl Motor – prodejce a poskytovatele autorizovaných servisních služeb ve Zlíně, Vsetíně a Olomouci. Dařilo se i dalším týmům, kteří v rolích zákazníků oddělení ŠKODA Motorsport nasazují speciály ŠKODA FABIA R5. V TOP 10 konečných výsledků šumavské soutěže se značka ŠKODA objevila šestkrát.
Celkové výsledky 54. Rallye Šumava Klatovy (MČR)
1. Pech/Uhel (CZ/CZ), Ford Fiesta R5, 1:32.19,0 h
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +12,7 min
3. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +18,3 min
4. Kopáček/Rendlová (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +53 min
5. Černý/Černohorský (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:05,9 min
Číslo dne: 90
Tolik sekund potřeboval Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem k výměně prázdného kola, které se tovární posádka rozhodla měnit přímo na trati rychlostní zkoušky
1) Ano, bod 2 je nepravda, Pribrami se nezucastnujou. Ale tezko cekat, ze by to tam vypadalo jinak nez na ostatnich soutezich.
2) Kde (kdyz teda "porad") poukazujou na to, ze to jezdej pro lidi? Ja mel zato, ze to je prezentace doma, sber dat a udrzovani kondice celyho tymu.
3) V jakym sampionatu by SM mela mit soupere? I WRC2 je malo, to se jako meli prihlasit s R5 do WRC? Ve WRC2 Pro neni vetsi konkurence, spis to letos mladakovi pod tlakem zatim moc nejde.
4) Kde se vymlouvali, ze to byl soukromej tym?
5) Ano, pise to nekdo, kdo bezne pise clanky o tom, jak Detlef v Indii uspesne rozjel vyrobu 100 zmetku denne. O Detlefovi tezko muze napsat neco negativniho. Voni se negativni pindy na Zapade celkove moc nenosej.
Lzes vic nez ten PR smolil, navic druha pulka tvyho prispevku je snuska nadavek hodna typickyho fanouska Sparty.
Osobně jsem rád že Škoda doma jezdí a co se týká argumentu a tom, že zde nemá konkurenci, rozhodl jsem se zjistit si malou statistiku. Jedná se o počty druhých míst za Kopeckým za těch jeho posledních 24 vítězství v českém mistrovsví:
Pech: 14
Lukyanuk: 3
Tidemand: 2
Zbytek po jednom druhém místě: Scandola, Bouffier, Valoušek, Kostka a Koči
Přičtením třetích míst za Kopeckým a Tidemandem, který startoval také za ŠM, získají bod Valoušek a Jakeš.
8 z těchto 24 závodů ale Pech z různých důvodů nedokončil. Ve zbývajících dvou případech se jednalo o Šumavu, kde loni šel ven na předposlední RZ ze třetího místa za Kopeckým a Lukyanukem, a v roce 2016 skončil při prvním startu s Porsche "až" 5.
Takže pokud by Kopecký doma nejezdil, šly by stejné stížnosti místo něj za Pechem?
Edit: dívám se do databáze že havárie byly paradoxně víc na soutěžích kde Kopecký nestartoval. Na těch společných byly důvodem odstoupení defekty nebo technická závada na Fiestě, Mini či Porsche
P.S. A co příští rok Mareš? Začíná nám vyspívat a chtělo by to jej taky zakomponovat do pravidel. Jinak díky za podněty, dost jsem se pobavil.
Úžasné, podnětné návrhy. Bohužel, Apríla už bylo. Jenom doufám, že FIA tyhle diskuse nečte, protože jestli se toho chytne nějaký snaživý pitomec, mohli bychom se příští rok divit.
P.S. A co příští rok Mareš? Začíná nám vyspívat a chtělo by to jej taky zakomponovat do pravidel. Jinak díky za podněty, dost jsem se pobavil.
a pryže nic? přece jen podíl michelinů na vyhraných závodech taky není nezanedbatelný. Vraníky pro všechny