--> -->
28. 4. 2019 15:19 − 5166× − 18 0

Kopecký s Dreslerem po defektu druzí na Šumavě

Defekt pneumatiky zpomalil do té doby suverénního Jana Kopeckého, který musel přímo na rychlostní zkoušce měnit prázdné kolo.

› Smůla v podobě nezaviněného defektu připravila Kopeckého s Dreslerem o šanci bojovat o 24. vítězství v seriálu Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích
› Soutěž z kalendáře prestižního a mezinárodně uznávaného rallye seriálu vyhrál poprvé po pěti letech někdo jiný než posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport
› Z vítězství se radovala dvojice Václav Pech – Petr Uhel, kteří uhájili náhle získaný náskok › Na stupních vítězů náročné a tradiční české soutěže 2 vozy ŠKODA FABIA R5

Mladá Boleslav, 27. dubna 2019 – Nebyla to vyšší rychlost soupeřů, ale nezaviněný defekt pneumatiky v 8. rychlostní zkoušce, který během druhé etapy náročné 54. Rallye Šumava Klatovy připravil o vítězství a šanci získat 24. výhru v konkurencí nabitém seriálu Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Dvojice Jan Kopecký – Pavel Dresler, po velkém stahování druhá v cíli, gratuluje vítězné posádce Václav Pech – Petr Uhel. Tovární posádka týmu ŠKODA nadále zůstává ve vedení českého soutěžního šampionátu.

Tohle je rally! Krátce a výstižně by se dala charakterizovat smolná událost, které na 54. Rallye Šumava Klatovy ukončila neuvěřitelné pětileté kralování tovární posádky Jan Kopecký – Pavel Dresler, kteří na náročných šumavských tratích usilovali o vítězství s pořadovým číslem 24. Ještě v sobotu ráno, na startu druhé etapy, nikdo nepochyboval o dominanci posádky zelenobílého továrního speciálu ŠKODA FABIA R5. Kopecký s Dreslerem po skvělém výkonu v páteční první etapě hospodařili s téměř minutovým náskokem. O ten bohužel vinou defektu přišli hned ve druhé zkoušce sobotní etapy – na 19,29 km dlouhém testu s názvem „Strašínská“. Tato zkouška přinesla do jindy klidných vod českého rallye nečekanou zápletku.

„Krátce po startu na osmé rychlostní zkoušce jsme dostali defekt pneumatiky. Nevím kde a o co, ale v běhounu pláště se objevila díra, kterou unikal vzduch, a naše kolo rychle ztrácelo požadovaný tlak. Do konce testu bylo ještě daleko, tak jsme se s Pavlem rozhodli zastavit a kolo přímo na vložce vyměnit, abychom bezpečně a bez hrozby většího poškození vozu dojeli do cíle. Výměna nás stála drahocenný čas, kdy jsme se propadli až na 4. místo. Následná stíhací jízda nám zajistila stříbrnou medaili, protože tu zlatou si pohlídal Václav Pech s Petrem Uhlem – tímto jim s Pavlem gratulujeme,“ komentuje smolný průběh jinak bezchybně zvládnuté soutěže Jan Kopecký.

Náročných 170 km uskákaných šumavských silniček, na kterých se v první páteční etapě závodilo i za hluboké tmy, dokonale zvládly i posádky dealerských týmu, které reprezentují vybrané obchodníky české sítě značky ŠKODA. Ze třetího místo se raduje dvojice Mareš – Hloušek, jejichž ŠKODA FABIA R5 se těší podpory od ostravského, karvinského a hlučínského prodejce AUTOCENTRÁLA s.r.o. Na osmém místě dojela ŠKODA FABIA R5 posádky Březík – Omelka, kteří reprezentují společnost Samohýl Motor – prodejce a poskytovatele autorizovaných servisních služeb ve Zlíně, Vsetíně a Olomouci. Dařilo se i dalším týmům, kteří v rolích zákazníků oddělení ŠKODA Motorsport nasazují speciály ŠKODA FABIA R5. V TOP 10 konečných výsledků šumavské soutěže se značka ŠKODA objevila šestkrát.

Celkové výsledky 54. Rallye Šumava Klatovy (MČR)
1. Pech/Uhel (CZ/CZ), Ford Fiesta R5, 1:32.19,0 h
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +12,7 min
3. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +18,3 min
4. Kopáček/Rendlová (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +53 min
5. Černý/Černohorský (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1:05,9 min

Číslo dne: 90

Tolik sekund potřeboval Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem k výměně prázdného kola, které se tovární posádka rozhodla měnit přímo na trati rychlostní zkoušky

Komentářů celkem: 18
28. 4. 2019 22:01
Upraveno 22:03
35
Čekal jsem podobný článek plný lží... Není žádná pravda, že 5 let nepřetržitě vyhrávají, nýbrž jen a pouze na soutěžích, které absolvují, zapomínají nějak, že Příbram pořád patří do kalendáře.. Pořád se snaží poukazovat na to, že tu jezdí pro lidi, ale opak je pravdou. Jinak by to těch 5 let asi bylo. Kdy už škodovka začne startovat v šampionátech, kde mají soupeře. Ano není jich moc, ale když letos vzniklo WRC2Pro, tak se jen ukázalo, že vlastně dostávají nasekáno. A když to nevyjde, tak vlastně můžou říct, že to byl soukromý tým. A ten člověk co píše tyto články by se měl stydět, jde vidět že nikdy na závodech asi nikdy ani nebyl. Bohužel podobná PR od škodovky fungují na "blbý" český národ a pak na každém závodě mají všichni trika a čepice škoda. Děti, co ještě neumějí říct větu už umí slovo KOPECKÝ, neboť za to může degenerace jejich rodičů. Nechápu, kdo ještě v dnešní době může Honzovi u nás fandit. Není to nic proti jeho osobě, může za to továrna, která svým programem dává ještě více najevo svou ubohost.. Upřímně, konečně bylo oč závodit a výjimečně jsem Honzovi držel palce a zajímalo mě, co ze sebe ještě vymáčkne..
28. 4. 2019 22:51
23
Nezbývá než souhlasit, tento článek je PR shit a na takový to web nepatří. Jak už zmínil Ruba, co čekat od přeplacených kancelářských krys.
29. 4. 2019 00:20
40
Ruba:
1) Ano, bod 2 je nepravda, Pribrami se nezucastnujou. Ale tezko cekat, ze by to tam vypadalo jinak nez na ostatnich soutezich.
2) Kde (kdyz teda "porad") poukazujou na to, ze to jezdej pro lidi? Ja mel zato, ze to je prezentace doma, sber dat a udrzovani kondice celyho tymu.
3) V jakym sampionatu by SM mela mit soupere? I WRC2 je malo, to se jako meli prihlasit s R5 do WRC? Ve WRC2 Pro neni vetsi konkurence, spis to letos mladakovi pod tlakem zatim moc nejde.
4) Kde se vymlouvali, ze to byl soukromej tym?
5) Ano, pise to nekdo, kdo bezne pise clanky o tom, jak Detlef v Indii uspesne rozjel vyrobu 100 zmetku denne. O Detlefovi tezko muze napsat neco negativniho. Voni se negativni pindy na Zapade celkove moc nenosej.

Lzes vic nez ten PR smolil, navic druha pulka tvyho prispevku je snuska nadavek hodna typickyho fanouska Sparty.
29. 4. 2019 06:55
21
Jak se tu nevyjadřuji, tak tady mi to opravdu nedá. Ruba, Karhánek a Vy jste kdo? Vy jste fandové rallye? Asi těžko, jinak byste nemohli napsat takové bláboly. Až Vás uvidím třeba v Německu fandit (komu jinému, než Honzovi, protože de facto nikdo jiný od nás tam svěťák nejezdí), tak můžeme dát řeč. Chápu, že tiskovky Škodovky nejsou žádný novinářský skvost, ale ty vaše reakce jsou pánové ještě horší. A že můj desetiletý syn ví, kdo je Honza Kopecký a fandí mu je degenerace? smajlík Možná je to zahořklost, že Vás táta nikdy nikam nevzal, nebo co já vím, ale považovat fandění dítěte ať už jakémukoliv jezdci za degeneraci rodičů je hodno jedince zvláštního ústavu... smajlík
29. 4. 2019 07:51
30
Ale no tak, pánové...to chce klid. Už jsem to tady psal minule - je to jen tiskovka. Tiskovka je psaná forma reklamy. Vznik jakýkoli reklamy má svoje zákonitosti. Třeba vzít ze spousty dat a informací jen tu část, která říká, že náš produkt je top. A ty špatný věci se buď řeknou jinak nebo se neřeknou vůbec. Tak třeba jogurt. Jogurt je chutný, plný ovoce, a i ta lžička v něm stojí, čumte, volové! Představte si reklamu, kde budou říkat, že jogurt je sračka plná éček, dochucovadel, barviv a ovoce to nevidělo ani dalekohledem. To si pak ten jogurt nikdo nekoupí, že jo. A pak je to reklama na prd smajlík No a ohledně fandění komukoli - můj sedmiletý syn třeba hrozně rád kouká na hokej. Vždycky fandí nějakýmu týmu a jen co ten tým začne prohrávat, začne pro jistotu fandit soupeři. Má to velkou výhodu - nemůže se na konci neradovat! Takže včera strašně moc oslavoval titul Třince, i když by někdo mohl namítat, že je nesmysl, aby dítě na Šumavě fandilo týmu ze Slezska. smajlík A to se mi nezdá, že by to moje dítě bylo nějak degenerovaný. I já se zdám jakžtakž v pořádku. smajlík Takže nevím, proč by někdo nemohl svobodně fandit Honzovi. Honza je na naše poměry nadstandardní pilot. Sedí v továrním autě. V servisní zóně je samozřejmě cirkus - já na to osobně moc nejsem, já pamatuju ještě doby, kdy se servis dělal na krajnici u silnice - ale vezměte děti a jděte se tam s nimi podívat, máte-li nějaké. smajlík Garantuju vám, že veškerou pozornost na sebe strhne právě ten cirkus ŠM. A to je co? To je zase reklama. Ve světě, kde je reklama všude, i tam, kde jí na první pohled nevidíte, by byla přeci kravina, aby to Škodovka dělala jinak. Proč? Pokud je výsledkem takového reklamního tažení jen to, že si dítě vezme tričko Škoda a bude fandit Honzovi, pak je náš rally svět ještě v pořádku. smajlík
29. 4. 2019 08:21
00
SkunnY: Palec nahoru za tvůj příspěvek smajlík
29. 4. 2019 08:57
00
SkunnY: smajlíksmajlík
29. 4. 2019 09:57
00
SkunnYsmajlíksmajlík Plný souhlas.
29. 4. 2019 10:47
10
I ode mě má SkunnY palec nahoru smajlík

Osobně jsem rád že Škoda doma jezdí a co se týká argumentu a tom, že zde nemá konkurenci, rozhodl jsem se zjistit si malou statistiku. Jedná se o počty druhých míst za Kopeckým za těch jeho posledních 24 vítězství v českém mistrovsví:
Pech: 14
Lukyanuk: 3
Tidemand: 2
Zbytek po jednom druhém místě: Scandola, Bouffier, Valoušek, Kostka a Koči

Přičtením třetích míst za Kopeckým a Tidemandem, který startoval také za ŠM, získají bod Valoušek a Jakeš.

8 z těchto 24 závodů ale Pech z různých důvodů nedokončil. Ve zbývajících dvou případech se jednalo o Šumavu, kde loni šel ven na předposlední RZ ze třetího místa za Kopeckým a Lukyanukem, a v roce 2016 skončil při prvním startu s Porsche "až" 5.

Takže pokud by Kopecký doma nejezdil, šly by stejné stížnosti místo něj za Pechem? smajlík
29. 4. 2019 11:40
01
Re: Standy - Mám tomu rozumět tak, že kdybychom doma zakázali startovat Kopeckému i Pechovi, mistrák by nabral na zajímavosti?smajlík
29. 4. 2019 11:45
00
Možná jen taková rýpavá, Ašín nemá tak velký náskok na třetího obvykle jak Honza na Ašína. Takže Pech třeba půlku závodů jet může smajlík
29. 4. 2019 11:59
Upraveno 12:07
00
Re: Pepan A1 - Asi ano, třetí místa jsem nezkoumal smajlík Vyplyvá mi z toho hlavně, že pokud by nestartoval Kopecký, pravděpodobně většinu závodů vyhraje místo něj Pech. Nicméně kuře má samozřejmě pravdu v tom, že náskok na druhého v cíli by nesjpíš aspoň byl menší smajlík a Pech má také menší spolehlivost než Kopecký, ale to může být dáno i tím, že se mu snaží aspoň trochu stačit a při jeho absenci by možná jel podobně profesorsky

Edit: dívám se do databáze že havárie byly paradoxně víc na soutěžích kde Kopecký nestartoval. Na těch společných byly důvodem odstoupení defekty nebo technická závada na Fiestě, Mini či Porsche
29. 4. 2019 13:28
00
Takže pánové ať jste spokojeni všichni tak navrhuji: Povinne Kopecký po startu rz1 vyměnit 1 kolo a Pech bude startovat stylem Le Mans 20 metrů za autem! A pokud si náhodou dovolí vyhrát Jakeš, Kostka, Mareš...... tak příští závod šup 30 kilo do auta. Nebo upgrade: po každé rz rozdělíme od 10. Do 1. Místa navíc 100, 90, 80.... kilo. To bylo abychom tu vyrovnanost nevybudovali! smajlík
29. 4. 2019 14:22
00
ale tu už tu dávno máme, říká se tomu dostihy a k vidění jsou třeba v Chuchli, teda bez toho startu stylem LeMans, ale třeba to zavede i Jockey club
29. 4. 2019 15:49
00
Úžasné, podnětné návrhy. Bohužel, Apríla už bylo. Jenom doufám, že FIA tyhle diskuse nečte, protože jestli se toho chytne nějaký snaživý pitomec, mohli bychom se příští rok divit.
P.S. A co příští rok Mareš? Začíná nám vyspívat a chtělo by to jej taky zakomponovat do pravidel. Jinak díky za podněty, dost jsem se pobavil.smajlíksmajlík
29. 4. 2019 16:25
00
Původně napsal Pepan A1
Úžasné, podnětné návrhy. Bohužel, Apríla už bylo. Jenom doufám, že FIA tyhle diskuse nečte, protože jestli se toho chytne nějaký snaživý pitomec, mohli bychom se příští rok divit.
P.S. A co příští rok Mareš? Začíná nám vyspívat a chtělo by to jej taky zakomponovat do pravidel. Jinak díky za podněty, dost jsem se pobavil.smajlíksmajlík
Tak tohle už jsem taky četl několikrát, že s tím autem od Kresty by to zvládl Francek vodvedle a možná ještě trochu líp... Takže Kresta zákaz! Pech prej umí auto ladit taky dobře ale možná končí sám. no a Vancikovy motory? Tak na ty zapomeňte úplně.smajlík
29. 4. 2019 16:34
10
a pryže nic? smajlík přece jen podíl michelinů na vyhraných závodech taky není nezanedbatelný. Vraníky pro všechny smajlík
29. 4. 2019 16:44
10
Původně napsal kuře
a pryže nic? smajlík přece jen podíl michelinů na vyhraných závodech taky není nezanedbatelný. Vraníky pro všechny smajlík
Hele tak to už by bylo moc. Takovými nepodstatnymi nesmysly jako jsou gumy se není třeba zabývat smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->