30. 4. 2019 09:32 − 1333× − 0

Start polského mistrovství

Ve Swidnici o víkendu odstartoval nový ročník polského mistrovství a nabídnul hodně zajímavou podívanou.

Přes startovní rampu přejelo 65 dvojic, přičemž slušný počet jedenácti z nich seděl v kokpitech speciálů R5. Početně nejsilnější sestavou se mohla chlubit korejská značka Hyundai. Přednost polskému startu před domácí Šumavou dal český Martin Vlček, jehož tým tam servisoval hned několik i20 R5. U té své český pilot hned v prvním testu vylomil pravé zadní kolo. V neděli se představil jen v rámci Rally2 a obsadil v etapě sedmé místo. Poslední místo mezi speciály R5, které dokončily celou soutěž, obsadil Sebastian Frycz s dalším Hyundaiem Kowax Racingu. Polský pilot, na začátku milénia „enkový“ mistr, poslední čtyři roky nedal dohromady žádný větší program a také si zvykal na pro něho zcela novou techniku. Na hodně odlišnou techniku si zvykal i třetí pilot Hyundaie Jacek Jurecki, který všechny předešlé roky strávil výhradně za volantem dvoukolek a vloni se s Peugeotem 208 R2 stal polským vicemistrem 2WD. Debut ve čtyřkolce jej zastihnul v těsné přetahované o šesté místo. Té se účastnil i třetí nejrychlejší jezdec loňské sezóny Jakub Brzeziński, na kterého letos zbylo místo jen za volantem Fordu Fiesta Proto. Klasifikaci Open 4WD určené vozům Proto a upraveným produkčním autům sice Brzeziński vyhrál, ale boj s Jureckým o osm desetin prohrál a skončil osmý.

Na druhou stranu si Brzeziński dokázal připsat skalp jiného jezdce Hyundaie i20 R5 Macieje Lubiaka. Vítězem čtyřboje o šesté místo se však stal Jaroslaw Koltun, který i tento rok pokračuje s Fordem Fiesta R5 a na cílovou příčku se vyhoupnul o 1,7 vteřiny až na úplně poslední zkoušce. Bohužel radost ze solidního výsledku mu překazila krádež soutěžního vozu těsně po skončení rally. Sylwester Plachytka po sezóně 2014 mezi dvoukolkami tři roky nestartoval a vloni se jednorázově vrátil s Fordem Fiesta R5 na německé Lausitz Rallye. Stejný vůz teď nasadil i do polského mistrovství, kde si jel svůj vlastní závod, od první do poslední zkoušky na pátém místě. Zajímavý souboj se celou druhou etapu odehrával o nejnižší pódiový stupínek. S výhodou tří vteřin po sobotní předehře do něho vstupoval Lukasz Byśkiniewicz se svým Hyundaiem i20 R5. Tomasz Kasperczyk s Fiestou R5 jej hned v neděli ráno přeskočil, ale vydatný souboj pokračoval až do konce. Pilot korejského vozu jej nakonec o 5,4 sekundy prohrál. Další debut v čerstvě pořízeném Hyundai i20 R5 skončil hrůzostrašnou havárií a Zbigniew Gabryś se spolujezdcem Arturem Natkaniecem mohou být rádi, že vyvázli bez vážnějších zranění. Při neúčasti šampióna Grzegorze Grzyba odstartoval do Rajdu Świdnicki Krause coby nejlepší muž loňské sezóny vicemistr Mikolaj Marczyk. Pilot Škody Fabia R5 stáje Kresta Racing začal třemi nejrychlejšími časy na trojici sobotních zkoušek. V neděli ráno se však propadnul za Fiestu R5 svého někdejšího týmového kolegy od Subaru Marcina Slobodziana. Výsledky druhé etapy přinesly zajímavé rozuzlení, když oba mladíci dosáhli naprosto identického času. Vítězem rally se tak stal Marczyk, zatímco Slobodzian ovládnul Power Stage.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama