3. 5. 2019 21:38 − 1424× − 0

Argentinské tango domácích posádek

XION Rally Argentina nebyla jenom dějištěm bojů o body do světového šampionátu, svůj part tam sehráli i domácí jezdci.

Ti za sebou měli dvojici úvodních soutěží, ve kterých se o vítězství svorně podělily dvě největší hvězdy šampionátu, několikanásobní šampióni Federico Villagra a Marcos Ligato. V průběžných výsledcích se těsného vedení o minimální tři body ujal pilot Chevroletu. V šampionátu mu letos dělá parťáka za volantem dalšího Agile MRT Miguel Baldoni, který vytěžil z úvodní dvojice soutěží třetí největší bodový obnos. Nicolás Díaz v úvodní Rally del Toledo vybojoval parádní druhé místo a hlavně díky němu mu před největší soutěží šampionátu patřilo čtvrté místo v šampionátu. Další přední hráč Geronimo Padilla provedl před druhou soutěží sezóny důležitou změnu, když vyměnil dosluhující Peugeot 208 MRT za zbrusu nový Volkswagen Polo MRT. O nasazení novinky se sice pilot vyjadřoval jako o trochu uspěchaném startu, ale své ovoce to přineslo. V Rally de Tafí del Valle Padilla vybojoval druhou příčku.

Posádky argentinského šampionátu samozřejmě v domácí soutěži MS neabsolvovaly celý program, jejich harmonogram obsahoval první průjezdy pátečních a sobotních úseků. V obou dvou dnech pak jejich zápolení zakončila divácká superspeciálka Parque Tematico. Jiná superspeciálka v ulicích Villa Carlos Paz celé zápolení rozjela a nejrychlejšího času tam dosáhnul David Nalbandian se svým Chevroletem Onix MRT. Naopak Padillovi se na zrádném úseku, kde se dá více ztratit než získat, moc nedařilo a zajel s pětivteřinovým mankem až patnáctý čas. V pátek ráno posádky vyrazily do pampy a nejrychlejší čas v RZ 2 katapultoval do vedení lídra mistrovství Ligata. Třetí zkouška byla stejně jako pro světové pole bohužel zrušena a stejně tak Argentinci přišli o úvodní sobotní test, což jejich zápolení ze 154 kilometrů snížilo na dvoutřetinovou vzdálenost. Teď ale zpátky do pátku na RZ 4, kterou vyhrál Padilla a stáhnul své manko na druhé příčce na tři vteřiny. Závěrečnou páteční zkoušku dokončil vedoucí Ligato kvůli problémům s turbem v čase o více než půl minuty pomalejším a spadnul na čtvrté místo. Technické problémy Ligatova Chevroletu se ukázaly jako daleko vážnější a druhý den ráno se už vůz nepodařilo rozpohybovat.

Nejrychlejším pilotem americké značky se po první etapě stal Baldoni, který vyhrál závěrečný test a posunul se na druhou příčku, 21,6 sekundy za nového lídra Padillu. Na třetí příčce první etapu zakončil Villagra, ale nakonec se ani on nevyhnul problémům. V sobotu jeho Ford Fiesta MRT také postihly potíže s turbem a argentinský multišampión nakonec rally zakončil s odstupem šesti a půl minuty až jako šestý. Na bednu tak nakonec vystoupal vítěz úvodní zkoušky Baldoni, který tím zopakoval svůj nejlepší výsledek v mistrovství. Baldoni už v sobotu nedokázal zachytit rychlost vedoucího pilota a smířil se s druhým místem. I to však jezdci Chevroletu stačilo k tomu, aby se vyhoupnul do čela šampionátu. Padillův Volkswagen fungoval parádně a hned při druhém startu své posádce přinesl vítězství.

Stav šampionátu: 1. Baldoni 105, 2. Padilla 96, 3. Villagra 95, 4. Ligato 85, 5. Díaz a D’Agostini 69

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!