2. 5. 2019 08:23 − 2437× − 5

Valonské koncernové drama vyhrála Škoda

Belgický šampionát se rychle přibližuje ke svému poločasu, když se o víkendu odjela už čtvrtá soutěž.

Úvodní Rally van Haspengouw vyhrál Kris Princen, ale hned následující podnik v okolí Spa kvůli vylomenému kolu nedokončil. V TAC Rally úřadující šampión dovezl svůj Volkswagen znovu do cíle vítězně a vrátil se do čela šampionátu. Čtvrtý podnik však vynechal a dalo se očekávat, že se znovu post lídra změní. Největší šance byly před startem připisovány Cédricu Cherainovi, který po druhém místě z úvodu roku vyhrál následující Herock Spa Rally. Tehdy startoval s náhradní Škodou Fabia R5, ale už ve třetí rally se vrátil za volant Pola GTI R5, se kterým bohužel skončil v příkopu. Dvakrát letos na pódiu skončil i Adrian Fernémont, vítězství ale se svou škodovkou zatím nevybojoval. A stejnou statistikou se pyšní i mladík z oficiální stáje belgické Škody Sébastien Bedoret. Při předcházející rally předvedl parádní výkon a solidně proháněl vítězného Princena. Výkon hodný předloňského mistra zatím nepředvedl Vincent Verschueren, jehož maximem je slabé čtvrté místo z TAC Rally. Na startu Rally de Wallonie se sešla parádní konkurence okořeněná dvaadvaceti speciály R5. S Citroënem C3 R5 se znovu ukázal Kevin Demaerschalk a premiérový start s Volkswagenem Polo GTI R5 si na své oblíbené soutěži odbyl Xavier Bouche.

Verschueren se ani na třetí letošní pokus nedokázal vymanit ze sevření smůly, která jej pronásleduje od doby, kdy ke konci předešlé sezóny přesedlal ze své mistrovské Fabie R5 na nový exemplář. Tentokrát přišel na první přírodní zkoušce k defektu, který jej stál drahocennou minutu. Ani v dalších zkouškách však Verschueren nedokázal zajet zrovna rychlé časy a v cíli se musel smířit se sedmým místem. Ještě hůře však ve stejné zkoušce dopadnul další pilot Fabie R5 David Bonjean, který ve velké rychlosti vrazil do domu a skončil se spolujezdcem na pozorování v nemocnici. Mladý Demaerschalk si ve Valonsku odbyl svůj letošní druhý start s C3 R5, ale na začátku soutěže doplácel na zamlžující se okno a nevyhnul se ani jezdeckým chybám. V závěrečné etapě však dosáhnul na kvalitní páté místo a v konečných výsledcích mu nakonec patřila příčka šestá. O pozici výše se v přetěžké soutěži umístil Bouche, který si zvykal na novou techniku v podobě Pola GTI R5 a postupně zrychloval. Nakonec mohl být rád i za to, že ho neposlušný vůz, který poslední dobou zlobí jezdce po celém světě, nikterak nevytrestal.

Rallye de Wallonie rozhodně nebyla jednoduchou soutěží. Připravena byla pro takřka devět desítek startujících posádek dlouhá trať obsahující 221 ostrých kilometrů. Jedna ze zkoušek se nakonec ale neodjela, když si choromyslní aktivisté proti rally pro svůj nesmyslný protest nedokázali vybrat hloupější způsob, než na část tratě RZ 3 vylít olej. Kromě toho posádky pořádně trápilo počasí, kdy se po celou soutěž střídaly suché a mokré úseky. Vybrat vhodné obutí nebylo jednoduché a přesvědčil se o tom i Bedoret. V RZ 18 však chyboval i jeho úhlavní soupeř Ghislain de Mevius pilotující obdobnou Fabii R5. Bedoreta tato soupeřova chyba vynesla na třetí místo, které si před ním o 5,4 sekundy uhlídal až do cíle. Na konci krátkého úvodního dne obsahujícího pouze dvě superspeciálky se držel ve vedení Cherain. Fernémont však dokázal dobře využít náročných podmínek a po sedmé zkoušce svého soka předjel. Ještě před koncem první etapy si pak dokázal vytvořit na jezdce VW náskok 12,1 sekundy. Cherain však byl poté, co v jedné zkoušce potkal civilní vůz, rád, že vůbec mohl pokračovat v rally. Fernémont si vedení dokázal udržovat i v neděli do závěrečné sekce nastupoval s čtvrtminutovým náskokem. Cherain ale boj o druhé letošní vítězství nevzdával a ještě trochu přitlačil na pilu. Do závěrečné zkoušky nastupoval s odstupem 6,5 vteřiny. Na vítězství by však potřeboval zaznamenat čas o sekundu na kilometr lepší. To se mu nakonec nepodařilo a strhující souboj dokázal o 3 vteřiny ovládnout Fernémont.

Komentářů celkem: 5
2. 5. 2019 12:521
0 0
V tý Belgii jezdí taky slušný palby, i startovku mají pěknou. S Italským Francouzkým a Českým mistrákem jsou podle mě top z Evropy.
2. 5. 2019 13:212
0 0
Mně se obecně nelíbí belgické tratě, ale startovku mají hezkou
2. 5. 2019 22:073 Upraveno 22:10
0 0
A kolikrát si tam už byl třeba zrovna na Wallonie nebo na Condrozu? To že místní kameramani sou úchyláci na hi-speed pasáže vytváří dojem že tam nic jiného není. Tratě bych přirovnal třeba k Příbrami nebo Barumce. Hlavně tam nepotřebuješ vestu, ostatně mimo Ypres ji tam, ani nikdo nemá. Jestli si chcete rally užít jako v devadesátkách vyražte do belgie.smajlík. Můj sestřih s Bonjeanou náštěvou garáže je tady https://www.youtube.com/watch?v=8UH1OMG4yuE&t=3s rána to byla dost velká popraskala i stěna za garáží.
4. 5. 2019 18:464 Upraveno 18:47
0 0
Původně napsal Jarda-rs
A kolikrát si tam už byl třeba zrovna na Wallonie nebo na Condrozu? To že místní kameramani sou úchyláci na hi-speed pasáže vytváří dojem že tam nic jiného není. Tratě bych přirovnal třeba k Příbrami nebo Barumce. Hlavně tam nepotřebuješ vestu, ostatně mimo Ypres ji tam, ani nikdo nemá. Jestli si chcete rally užít jako v devadesátkách vyražte do belgie.smajlík. Můj sestřih s Bonjeanou náštěvou garáže je tady https://www.youtube.com/watch?v=8UH1OMG4yuE&t=3s rána to byla dost velká popraskala i stěna za garáží.
Souhlas s Jardou-rs. Když jsme v Belgii jeli vloni, všichni belgičtí kolegové se nás vyptávali, co říkáme na jejich rychlostní zkoušky, a čekali, jak strašně budeme lamentovat, že jsou moc rychlý. A dost se divili, když jsem jim řekl, že jsou v podstatě stejný a stejně rychlý jako u nás. A to jsou v Belgii ještě docela kopce. V Holandsku je to úplně po rovině, a v německém mistráku se půlka závodů jede na severu, kde je taky jen rovina a RZ jen "z vinglu do vinglu". A stejně nás tam to závodění fakt bavilo...
4. 5. 2019 20:035
0 0
Původně napsal Jarda-rs
A kolikrát si tam už byl třeba zrovna na Wallonie nebo na Condrozu? To že místní kameramani sou úchyláci na hi-speed pasáže vytváří dojem že tam nic jiného není. Tratě bych přirovnal třeba k Příbrami nebo Barumce. Hlavně tam nepotřebuješ vestu, ostatně mimo Ypres ji tam, ani nikdo nemá. Jestli si chcete rally užít jako v devadesátkách vyražte do belgie.smajlík. Můj sestřih s Bonjeanou náštěvou garáže je tady https://www.youtube.com/watch?v=8UH1OMG4yuE&t=3s rána to byla dost velká popraskala i stěna za garáží.
Tak jsem posledoval a moje dojmy:jede tam samá Fába R5 a jedno-dvě Pola.Čili se mi moc nelíbí směs "kameramana" páč vypustil i kolikrát záživnější nižší třídy.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!