Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 5. 2019 20:54 − 4656× − 0

Ogier: Jestli chceme tituly, je třeba vylepšit auto

Nekonzistence Citroenu C3 WRC bude hlavní výzvou.

Před začátkem sezóny proběhlo hodně spekulací stran toho, nakolik dokáže Sébastien Ogier pozvednout Citroen, jelikož týmu se s C3 WRC nedařilo zrovna podle představ. Francouz začal ve staronovém působišti nejlépe jak mohl, když vyhrál úvodní podnik v Monte Carlu, avšak ve Švédsku skončil až 29., když hromadu času utopil ve sněhu. V Mexiku byl zpět na vítězné vlně a pódium neopustil ani na zbylých doposud odjetých závodech. To znamená, že je aktuálně druhý mezi jezdci se ztrátou 10 bodů na Thierry Neuvilla a zejména jeho zásluhou ztrácí Citroen jen tři body na druhou Toyotu ve značkách. Jak se však šestinásobný mistr světa pro server autosport.com nechává slyšet, Citroen musí zapracovat na vylepšeních, aby se dalo dále zůstat ve hře o titul.

"Už před nějakým časem jsem navrhl několik problematických věcí ke zlepšení, ale bohužel to chce nějaký čas. Tým tlačím k tomu, aby to bylo co nejdříve, ale zatím čekám. Jde o věci na šasi i na diferenciálu. Tady potřebujeme pokročit ve vývoji. Můžeme vidět, že ostatní týmy dělají kroky kupředu a pokud chceme bojovat o tituly, nemůžeme si je nechat utéct." říká Seb Ogier a pokračuje, "máme nějaké další věci, něco jsem také navrhnul na změnu a kromě času to ne vždy jde úplně snadno. Je třeba na tým tlačit aby to bylo zase o něco lepší hned na další soutěži. Ale s body vybojovanými v Argentině jsem spokojený. Ale spokojený nejsem s naší rychlostí. Na hodně zkouškách jsem se z hlediska tempa trápil, zejména v prvních průjezdech, když to klouzalo. Takže to znamená, že máme práci. Ale zisk 20 bodů je víc, než jsem čekal," dodává rodák z města Gap.

Téma vývoje C3 WRC doplňuje šéf týmu Pierre Budar, podle nějž se na autě pracuje neustále a důkazem je nedávná změna tlumičů z Ohlinsů na Reigery pro šotolinové podniky. "Boj je to těsný a všechny týmy neustále vylepšují svá auta. Se Sebem jsme zajedno, že vývoj je potřeba. Můžete se klidně stavět na hlavu, ale je to určitý proces, který zabere čas. Musíte udělat samotný vývoj, vyrobit prototypy, vyzkoušet je, vyřešit spolehlivost a pak je homologovat. Souhlasím, že to může někdy být až moc dlouhý proces. Snažíme se na tom však pracovat jak nejrychleji umíme. Sebovu netrpělivost chápu a jsem mu za ni dokonce vděčný, protože přesně takový tlak potřebujeme, abychom dělali jak nejrychleji umíme. S tím jsem v pohodě a taky chci zlepšení co nejrychleji. V tom jsme zajedno a usilujeme o stejnou věc – dobré výsledky. Víme, co je s autem špatně a snad v Chile to už bude jiné. Uděláme vše pro to, aby Seb a Esapekka měli v Chile lepší auto. Je jasné, že nejsme moc spokojení, protože auto nefunguje úplně bezchybně, jsme kvůli tomu zklamaní a smutní," uzavírá šéf Citroen racingu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!